دشمن به نقش «مادر» می تازد/ نقش بی بدیل خانواده در پیشگیری از آسیب های اجتماعی


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840780

زهرا آبکاری زاده گفت: دشمن به نقش «مادر» به عنوان هسته مرکزی کانون خانواده حمله می کند در حالی که نقش نهادهای فرهنگی و دولتی بیش از دیگران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا آبکاری زاده، مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از دلایل رایج زنان چه از نظر مادری سنتی و چه تعداد فرزندان کوچکتر، تمایل به جامعه و داشتن فعالیت شخصی است.
وی ادامه داد: در واقع زنان با توجه به اهمیت ارزش های مدرن و همچنین وجود نگاه رقابتی در جامعه ایران، با شاغل شدن یا فعال شدن در عرصه علمی سعی در نشان دادن هویت خود دارند.
آبکاری زاده افزود: بررسی های مختلف نشان می دهد هر چه جایگاه زنان از نظر موقعیت اجتماعی بالاتر باشد به طرح های خانوار کمتر توجه می شود.
وی گفت: اگرچه بیانات مقام معظم رهبری در سال های اخیر در مورد اهمیت مادری وضعیت بهتری را ایجاد کرده است، اما آنچه مشاهده می شود این است که مادران همچنان نسبت به زنان شاغل در جامعه احساس کمتری دارند.
او می گوید: «زنان به عنوان یک مادر در جامعه و ارزش های آن عزت نفس پایین و عدم غرور و موفقیت را می بینند.
آگبری زاده ادامه داد: آمار جرم و جنایت، طلاق و اعتیاد ریشه در تربیت خانواده دارد در حالی که مادر نقش کلیدی و تعیین کننده دارد و دشمن با بی ارزش جلوه دادن این نقش سعی در افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.
این فعال رسانه ای گفت: دشمن به نقش «مادر» به عنوان هسته مرکزی کانون خانواده حمله می کند در حالی که نقش نهادهای فرهنگی و کشوری بیش از دیگران است.
وی افزود: فرزند امام حسن(ع) به دلیل اینکه همسر امام قاتل امام شد به مقام امامت نرسید، بنابراین مادران در تربیت نسل نقش اساسی دارند و می توانند با تربیت صالح جامعه ای سعادتمند بسازند.
اکبری زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: امروزه حفظ نهاد خانواده یکی از مهمترین ارزش هاست و باید اهمیت و نقش مادر به عنوان رکن خانواده در جامعه به درستی تبیین شود تا دشمن این کار را نکند. با تغییر روایات به هدف خود در کاهش زاد و ولد دست یابد.»

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید