دشمن حتی در فضای مجازی هم از نام و مکتب شهید سلیمانی می ترسد

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798599

ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه انسجام و وحدت حول محور مبانی ائمه انقلاب حاصل می شود، گفتند: دشمنان از نام و مکتب شهید سلیمانی حتی در فضای مجازی هراس دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر کره زمین حجت الاسلام سیداحمدرضا شاهروحی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با سفارش به تکریم همگان گفت: با توجه به اینکه هنوز ویروس کرونا در استان و کشور ما وجود دارد، رعایت بهداشت ضروری است. اصول و استفاده از ماسک چرا که با رشد و گسترش بیماری، اقتصاد و معیشت مردم تحت تأثیر قرار می گیرد و مختل می شود و مسائل دینی نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای دهه ی نور و فاطمیه افزود: شعائر الهی ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فاطمه (س) مادر یازده امام و پیشوا، الگوی همه ماست، از کسانی که در دهه فاطمیه و بصیرت و خروج آن به هر نحوی در هر خانه ای شرکت کردند. و جمع شدن در کنار آنها نذورات بین عزاداران و بسته های معیشتی به نیت شهید حاج کاسم تشکر می کنیم و این گونه برنامه ها نشان دهنده آشنایی و علاقه مردم ما، زنان و دختران به معارف فاطمیه است.

وی افزود: نهادهای فرهنگی، ادبی و تبلیغی با محوریت مساجد باید فعالیت های پیامبر اعظم، علویان و فاطمیون را گسترش دهند و از ظرفیت گروه های جهادی و اندیشمندان برای گسترش این معارف در سطوح مختلف جامعه، انسجام، همگرایی و استفاده از اندیشمندان استفاده کنند. وحدت.«لایه های مختلف باید حاصل این تشریفات باشد.

شاهروحی خاطرنشان کرد: مساجد محل تجمع مومنین و نماز جمعه پایگاه فرهنگی و سیاسی هر شهر است.

امام جمعه خرم آباد گفت: خط مشی مشترک ائمه انقلاب اسلامی روشن و بدیهی است و در این دو سال بارها در این اجتماع با نمازگزاران در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اداری و… بیان شده است. درباره اصول ائمه انقلاب اسلامی بود.

وی یادآور شد: تأکید ما بر این است که رئیس الخطاب، اصول و سیاست های کلام ائمه انقلاب را درک کند تا از تفرقه و اختلاف جلوگیری شود. یکی از فلسفه های وجودی نماز جمعه هر استان ایجاد همگرایی و انسجام در تبیین مبانی ائمه انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه، مساجد، روحانیت و مدرسین حوزه های علمیه هر استان مرکز و کانون های سرچشمه معارف اسلامی هستند، گفت: هرکسی که بخواهد معارف اسلامی را بدون ارتباط و تعامل با او گسترش دهد. و هر جریان دینی که بخواهد با تعامل با این مراکز دینی برای خود مکانی تعیین کند، باید در راه و روش خود تجدید نظر کند.

نیاز به تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه کوهدشت اظهار داشت: حسادت نوعی بیماری است که معمولاً سلامت روان انسان را تا پایان عمر تهدید می کند و تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری یکی از جدی ترین بیماری هاست، زیرا ابتدا حسادت را از بین می برد و سپس ممکن است طرف مقابل ضرر کند.

وی با اشاره به اینکه فردی که خودآگاهی خود را مطالعه کرده است، می داند که چقدر اشتباه می کند، افزود: اگر انسان حسادت زیادی داشته باشد، انرژی از او گرفته شود و غم و اندوه او بیشتر شود، باید با تمرین خودمان را بسازیم. نگرش قرآن «تا حسادت نکنم.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی را حسینی از عاشورا گرفت و به جهانیان تحویل داد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: عاشورا یک روز و نیم بیشتر نبود. اما بشریت را نجات داد.

وی با اشاره به توضیح جنگ اراده ها در فضای مجازی و لزوم مبارزه با دشمنان، گفت: توزیع و انتشار آن الگویی ارزشمند است.

طهماسبی با اشاره به لزوم هوشیاری کارکنان در فضای مجازی کشور گفت: شبکه ملی اطلاعات باید تکمیل و راه اندازی شود و از بسترهای داخلی حمایت ویژه شود.

امام جمعه کوهدشت گفت: حقیقت انقلاب عدالت و جهاد است نه اینکه عده ای به فکر باند خود باشند.

وی گفت: دشمنان با جنگ ادراکی می خواهند در اراده مردم و مسئولان ضعف ایجاد کنند و در این راستا از فضای مجازی استفاده می کنند.

طهماسبی با اشاره به صحبت های انجام شده در برجام گفت: ما دولت انقلابی را انتخاب کرده ایم بنابراین باید انقلابی عمل کند، باید افراد خداترس و متدین برای مدیریت ها استخدام شوند.

امام جمعه کوهداش با اشاره به دستاوردهای محور مقاومت گفت: خبر تسخیر ناو جنگی امارت توسط انصارالله یمن در سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار مهم و نشان از اقتدار بود. محور مقاومت».

وی با گلایه از تحرکات سیاسی برخی از مسئولان شهرستان گفت: جابه جایی مدیران باید بر اساس شایسته سالاری و تعهد باشد.

دشمنان حتی در فضای مجازی هم از نام و مکتب شهید سلیمانی می ترسند

حجت الاسلام حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: شهید سلیمانی معمولی مرد عمل و قهرمان در راه تحقق اهداف نظام بود؛ شهید سلیمانی در راه رسیدن به اهداف نظام بود. روی زمین گذاشتن کارها به بهانه کمبود بودجه یا بزرگی کار یا تحریم دشمنان جایی در گفتار و کردار فرمانده نداشت.

وی افزود: مردم به خاطر دارند که سردار دلا وسط میدان در وسط سیل خوزستان و لرستان حضور داشت و در کنار مردم ایستاده بود. نامی با عشق و علاقه در دل همه جاودانه شود و همراهی و قدردانی تاریخی مردم ایران و عراق بهترین گواه بر عملکرد شهید سلیمانی و محبوبیت مردمی اوست.

امام جمعه گفت: ولایت، عقلانیت و مقاومت سه عنصر اصلی در مکتب سیاسی سردار سلیمانی بود و ایشان هیچ گاه اجازه مصادره آن را به گروهی ندادند، بلکه فقط برای صلاح کشور بود.

وی گفت: سیره سیاسی سردار سلیمانی احترام به مردم است و خدمت به مردم را عبادت می داند چرا که در مکتب سلیمانی خدمت به مردم برابر با ارزش های دینی است.

رضایی با اشاره به معمای محبوبیت شهید سلیمانی گفت: یکی از دلایل محبوبیت فرمانده قدس این بود که برخلاف برخی افسران که پرحرفتر و خوش قول بودند، کمتر صحبت می کرد و واقعاً عمل گرا بود. این سوال توجه زیادی را به خود جلب کرد.

دومین دلیل محبوبیت فرمانده قدس این بود که او به هیچ جناحی وابسته نبود و هیچ جناحی نمی توانست او را مصادره کند، اما به معنای واقعی کلمه انقلابی و تابع ولایت بود.

وی گفت: سردار دلا با درک بالای سیاسی، مصالح ایران، نظام و اسلام را بر جناح بندی های سیاسی و گرایش های حزبی و جناحی ترجیح داد و دوستی ایشان همه گروه های سیاسی از چپ و راست تا میانه را در بر می گرفت. سومین دلیل محبوبیت سردار سلیمانی، ظرفیت سازی در جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان برای مقابله با تروریسم و ​​استکبار جهانی بود.

رضایی گفت: یک مقام ارشد نظامی آمریکا که مدت‌ها در عراق خدمت کرده است، می‌گوید قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات‌های نظامی ایران بود که کنترل زمین را در دست داشت. وی افزود که آمریکا در واقع عراق را به ایران واگذار کرده و در نهایت از عراق اخراج شد. همه می دانیم که این یکی از برکات خون حاج قاسم و شهدای محور مقاومت است، بنابراین دشمنان از نام و مکتب شهید سلیمانی حتی در فضای مجازی هراس دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید