دشمن در ایام فاطمیه به دنبال هتک حرمت بود/ لزوم ایجاد فضای گفتگو برای نسل جدید در مساجد و جماعات


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1915963

«ابوذر بیوکافی» مداحی گیلانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه هزاران و هزاران سوال و شبهه در بین نوجوانان ما وجود دارد، گفت: هیئت، منبر و مساجدی که منبع معرفت ما هستند، محل است. تبیین و مسجد خاکریز و قلعه ماست امروز فرصت مناسبی است تا مساجد و ائمه جماعات گروه های علمی وقت بگذارند و به پرسش ها و شبهات پاسخ دهند تا فضای گفتگو برای این نسل ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، «ابوذر بیوکافی» مداح برجسته گیلانی در توییتی نوشت: از هیئت ها، هیئت ها و مساجد شهر عزیزم رشت تقاضا دارم برای سه روز منتهی به شهادت حضرت زهرا(س) دسته عزاداری خیابانی برپا کنند. سلام بر خاکش».

مدا گیلانی در این خصوص در گفت و گو با ۸دی با اشاره به توییت اخیر خود در خصوص تردد دسته های عزاداری در خیابان های رشت گفت: دشمن با استفاده از تبلیغات رسانه ای از سوی ما تلاش می کند تعداد زیادی از معترضان را به نمایش بگذارد. وی افزود: در کشور با دو گروه موافق و مخالف ساکت مواجه هستیم که مردم علاوه بر نارضایتی از شرایط اخیر، نظام و دین خود را هم قبول ندارند، اما به تدریج با افشای یک ضد. – ماهیت مذهبی، ضد آزادی بیان و ضد امنیت، نارضایتی مردم، مشاغل، خانواده ها و افراد با گرایش های مذهبی متوجه نقض امنیت کشور شدند.

وی افزود: در این راستا به نظر می رسد حادثه ای که در 17 و 18 آذرماه 87 رخ داد و گیلان رهبری این جریان را بر عهده داشت باید دوباره نشان داده شود و این اتحاد زیر پرچم اهل بیت(ع) در تاریخ ایجاد می شود. مسیر حفظ و گسترش انقلاب است


هیئات مذهبی که همیشه در خط مقدم انقلاب بوده اند حال و هوای شهر را تغییر می دهند

این مداح اهل بیت علیهم السلام به اهداف و برنامه های دشمن در این ایام اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که اعتقاد همه شیعیان و مسلمانان است، باید در این ایام عزاداری کرد. این افراد در سطح کوچه و خیابان اقدام به هتک حرمت می کنند و در این راستا لازم است هیئت های مذهبی که همیشه در خط مقدم انقلاب بوده اند فضای شهر را تغییر دهند. امیدوارم هنوز کسانی باشند که به دین اهمیت می دهند.

بیوکافی تصریح کرد: در ایام فاطمیه در تارولا رشت مراسم عزاداری برگزار می شود اما متناسب با حرکت دسته های عزاداری در خیابان با گروه های مختلف رایزنی می کنیم تا بتوانیم حرکت جمعی در سطح شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر نشان دهنده انفعال جامعه دینی در دهه های اخیر است، گفت: علت این اتفاقات مربوط به دیروز و امروز نیست، بلکه عواملی مانند بی توجهی قشر جوان در شرایط شیوع ویروس کرونا فضای مجازی نبود سواد رسانه ای کافی در این فضا، اختلاف نظرها و درگیری های بی مورد در مساجد بدون درک لازم از تفاوت سلیقه های اعصار مختلف در این مشکلات دخیل است که شبهات و سوالات آنها را به صورت چهره به چهره پاسخ دادیم. محیط مجازی و فضای غیر مجازی، این فضا شکسته شد.

بیوکافی تصریح کرد: انفعال، عدم تدبیر و جدی نگرفتن نسل جدید از جمله دلایل این حوادث اخیر است.


لزوم ایجاد فضای گفتگو برای نسل جدید در مساجد/ ذهن نوجوانان ما پر از هزاران و هزاران شبهه است.

این مداح اهل بیت(ع) با تأکید بر اینکه هزاران سؤال و شبهه در بین جوانان ما وجود دارد، گفت: تخته سیاه، منبر و مساجدی که منبع معرفت ما هستند محل تبیین و مسجد خاکریز ماست. و قلعه، این انتقاد به همه ما بستگی دارد، شاید کمی منفعل عمل کرده ایم، امروز فرصت خوبی است تا مساجد و ائمه جماعات گروه های علمی برای ایجاد فضای گفتگو برای این نسل، برای پاسخ به سوالات وقت بگذارند. و تردیدهایی که قطعا نقش مهمی خواهند داشت


چرا در بسیاری از مساجد رشت تنها یک نماز جماعت برگزار می شود؟

این مدا و ذاکر اهل بیت(ع) هیئت ها و مساجد ما می تواند نقش بسزایی داشته باشد، گفت: بسیاری از مساجد شهر در هر جلسه فقط یک نماز برگزار می کنند، برخی فقط از هیئت ها انتقاد می کنند اما چند هیئت مذهبی انجام دادند. تقویت؟

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید پاسخگوی نیازهای حضار در منبرها باشید، گفت: به نظر من همه مساجد باید در ایام فاطمیه تلاش کنند تا از این فرصت استفاده کنند زیرا مساجد هیئت ها و ایام سوگواری بستر مناسبی برای پای کارکردن این نسل و ایجاد کانون هایی برای گفتگو در این فضا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید