دشمن در جنگ شناختی نه تنها به دنبال نابودی جمهوری اسلامی، بلکه ایران است


ساعت: 14:46
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1911723

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نظامی گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال نابودی نه تنها جمهوری اسلامی بلکه ایران اسلامی است، بنابراین اختلافات قومیتی در این جنگ برجسته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ امیر خاتمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش صبح امروز (پنجشنبه) در جمع افسران، فرماندهان و کارکنان ستاد ارتش در مصلی امام خمینی (ره) آن ستاد تاکید کرد: اهمیت موضوع «جهاد تبیینی» به عنوان راهبرد اصلی مقابله وی در خصوص جنگ شناختی دشمن علیه ایران اسلامی، گفت: جنگ امروز دشمن با ایران اسلامی، جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی است. جنگ شناختی فرآیند بسیار پیچیده ای است که با استفاده از اقدامات کوچک و مداوم در دراز مدت، درک و شناخت افراد را مختل می کند.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی و جنگ روانی از نظر هدف و وسیله شبیه به هم هستند، گفت: تفاوت این دو جنگ در این است که در جنگ روانی عمدتاً اراده مردم را هدف قرار می دهند تا بتوانند ملتی را از اجتماعی خود مأیوس کنند. سرمایه و تمرکز تلاش های او، شکل گیری است، اما در جنگ شناختی همان هدف را دنبال می کنند و مفاهیم و تصورات را در طول زمان و در یک دوره طولانی تغییر می دهند.

امیر خاتمی تصریح کرد: اگر می خواهید ببینید که آیا در معرض تیرها و ترکش های جنگ شناختی قرار گرفته اید یا خیر، باید ببینید که آیا درک شما از مسائلی که قبلاً برای شما روشن بوده است، مانند وطن، پرچم و ملی و مذهبی. ارزش ها، تغییر کرده است.

مشاور فرمانده کل ارتش تصریح کرد: هدف از جنگ شناختی آسیب رساندن به کشور با تضعیف اعتماد، امید، تلاش، کارآمدی و سرمایه های اجتماعی و فرهنگی و تبدیل آنها به ضد ارزش ها و به مرور زمان جامعه ای مبتنی بر سه پایه است. یعنی افراد، زمین و سیستم کنترل، پایدار هستند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن با استفاده از انواع توطئه ها و تهدیدها، انواع جنگ را علیه ملت انقلابی ایران اسلامی به راه انداخت، از جمله در جنگ تحمیلی 8 ساله، همه کشورهای استکباری با بسیج صدام را یاری کردند. امکانات و تسلیحات اما نتیجه ای نگرفتند، در جنگ فرهنگی و در عرصه های دیگر از جمله ایجاد داعش و گروه های تکفیری، جنگ اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه چیزی جز شکست نصیبشان نشد.

امیر خاتمی تصریح کرد: دشمن متوجه شد که چه چیزی باعث شکست آنها در همه میدان ها و جبهه ها شده است. اطلاعات و کشف توطئه ها و نقشه های شوم دشمن توسط مردم بصیر همواره در صحنه ایران اسلامی بوده است. لذا به جنگ شناختی روی آورده اند تا با استفاده از ابزار رسانه ای قدرت درک و شناخت ملت ما را مختل کنند.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به برخی از اهداف دشمن در جنگ شناختی تصریح کرد: برخی می گویند هدف دشمن از جنگ شناختی تغییر ارزش ها و سپس تغییر رفتار ملت به جایی است که وجود ندارد. دیگر هویتی به نام جمهوری اسلامی به این معناست که اعتقاد به استقلال طلبی نه شرقی و نه غربی، حفظ منافع و ارزش های ملی و مذهبی از این نوع دیگر وجود نخواهد داشت. برخی دیگر هدف دشمن را براندازی نظام اسلامی می دانند.

وی یادآور شد: امروز دشمن دو هدف بالاتر از این اهداف را دنبال می کند، یکی نه تنها نداشتن جمهوری اسلامی، بلکه نداشتن ایران اسلامی است. بنابراین در جنگ شناختی امروزی بر تفاوت های قومی تاکید می شود.

امیر خاتمی خاطرنشان کرد: هدف دوم دشمن این است که ایران اسلامی در شرایط جدیدی که در سطح بین الملل و در نظم نوین جهانی رخ می دهد، به جای ایفای نقش و حفظ منافع ملی خود، درگیر مشکلات داخلی و داخلی شود. چالش ها و مسائل. بنابراین در این جنگ تمام عیار شناختی، همانند سایر عرصه ها، باید با هوشیاری و بصیرت انقلابی، نقشه ها و دسیسه های شوم دشمنان را خنثی کنیم و همانطور که خود را در برابر انواع ویروس ها و بیماری ها واکسینه می کنیم. خودمان را از آسیب های این جنگ که مهمترین ابزار است حفظ کنیم و این رسانه است که با آگاهی و تبیین جهاد خود و خانواده و ملت عزیزمان را واکسینه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید