دشمن در صدد انحراف اذهان مسلمانان و انقلابیون است / تفکیک شیعه و سنی از دشمن، نیازمند هوشیاری مسلمانان است.


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820428

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی این است که با دروغ و تهمت افکار مسلمانان و انقلابیون را از مسیر اصلی انقلاب منحرف کند، گفت: دشمن دو هدف و توطئه دارد، یکی; تصویرسازی ناکارآمد از اسلام و انقلاب و غیره; نشان دادن چهره روتوش شده تکبر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه نتیجه روزه تقوا است، گفت: قرآن کریم می فرماید روزه این است که بتوانی در راه خود به تقوای الهی برسی.

وی با تبریک به اولین روزه دارانی که امسال برای اولین بار می توانند روزه بگیرند، خاطرنشان کرد: تقوا بر اساس آیات و روایات در دو عبارت خلاصه شده است که شامل ادای واجبات و دوری از حرام می شود که راه رسیدن به تقوای الهی را شامل می شود. عبور می کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خداوند بنده را در دو جا در قرآن کریم میهمان می کند، افزود: یکی مکان و دیگری زمانی است که مکان مکه است و نمازگزاران خانه خدا را مهمان می کنند و زمان، ماه مبارک رمضان است که به عنوان مهمان یاد می شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) در روزهای آینده گفت: حضرت خدیجه کبری (س) بانوی بزرگ اسلام و امت مؤمن است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم اساس تداوم نسل بشر را بر دوش زن و مرد قرار داده است، می گوید: در گذشته و امروز، زن را وسیله ای برای تولید مثل و دفع شهوات می دانستند که در گذشته زنان که در واقع بدترین بیماری برای تخریب شخصیت انسانی زنان در دنیای مدرن و متمدن است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام از هر دو جهت باطل است، گفت: نگاه به اسلام یک دیدگاه انسانی است و زن یا مرد بودن به تنهایی نه امتیاز است و نه ضرر، بلکه از نظر هر دو یکسان است. انسانیت همه امتیازات در سایه تقوا است.

وی افزود: بر اساس این معیار مدال با نمره بالا متعلق به بانوی اول اسلام است که حضرت خدیجه (سلام الله علیها) اولین زنی بود که به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ایمان آورد. )”

امام جمعه زنجان با بیان اینکه معیار دوم مساوی نبودن پا و نجاست است، گفت: ایمان و انسانیت انسان جلوه های عینی طهارت و طهارت است که حضرت خدیجه کبری (س) برجسته ترین و برترین مرحله در بعد خوب و پاک

وی با اشاره به برخی از خصوصیات حضرت خدیجه کبری (س) از جمله پرستار ما (پرستار یتیم) بود، ادامه داد: ثروت فراوان حضرت خدیجه کبری (س) نمونه بارز پیشگامی و رهبری آن حضرت است. خیریه و جهاد و جامعه امروز ما. به ویژه مادران شهدا در ایثار و انفاق از پیروان حضرت خدیجه کبری (س) هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین روز ملی انرژی هسته ای گفت: اساس این موضوع در قرآن کریم است. قوی باش

وی با بیان اینکه امروز تقویت همه جانبه است و فقط در بعد نظامی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند کشور باید تقویت شود و تقویت یکی از اهداف ماست که از قرآن گرفته ایم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند این استحکامات بسیار وسیعتر از نظامی است و شامل حوزه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی است، گفت: ایشان فرمودند به مرور زمان به این امر حوزه های دیگری اضافه خواهد شد. و امروز این یکی از مصادیق قدرت در فضای مجازی است که بسیار حیاتی و حاکم بر زندگی انسان است.

وی افزود: می گفتند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی قدرت و ارعاب دشمنان است بنابراین دشمنان از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می ترسند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از شهیدان کلام گفت: این روز به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است. “

وی با اشاره به سالگرد قطع رابطه آمریکا با ایران در سال 1359، گفت: امروز آمریکا پس از تحمیل هزینه های سنگین، نه تنها نمی خواهد هزینه ای بپردازد، بلکه می خواهد با شیوایی فراوان به قدرت برسد. . آمریکا ایجاد شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به یکصدمین سالگرد ساخت مسکن محرومان از سوی امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان خدمات ارزنده ای ارائه کرده است که با قاطعیت عمل کرده اند که یکی از خدمات این بنیاد است. درخشان ترین در کشور

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سرلشکر صیاد شیرازی نام و یاد این شهید را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تمام تلاش دشمن در فضای مجازی این است که جهت گیری فکری مسلمانان و انقلابیون را از مسیر اصلی انقلاب منحرف کند، گفت: با دروغ و تهمت.و توطئه ای وجود دارد که یکی; تصویرسازی ناکارآمد از اسلام و انقلاب و غیره; نشان دادن چهره روتوش شده تکبر است.

وی گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان سیاست همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به جنایت روز سوم ماه مبارک رمضان در حرم رضوی و حمله به سه دانشجوی جهادگر، گفت: طلاب سرکردگان گروه های جهادی هستند که مورد هدف قرار می گیرند، بنابراین باید مراقب باشیم چرا که طرح (ع) و شروع جنگ بین شیعه و سنی نیازمند هوشیاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید