دشمن راه‌های مختلفی را برای تسلط بر ما امتحان کرده است/ سواد رسانه‌ای ابزاری مؤثر در برابر جنگ ادراکی و شناختی است.


ساعت: 21:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816657

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: دشمن راه جنگ سخت، نیمه سخت و نرم را در پیش گرفته است و آخرین مرحله اقدام دشمن که سخت تر از جنگ های دیگر است، ادراکی و ادراکی است. جنگ شناختی .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از ایلام بیدار “سردار کریمیان” جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) اعیاد بزرگ نیمه شعبان که امشب (28 اسفند) در پارک جنگلی هفت تیر ناحیه ایلام برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه فرهنگ معنوی منتظر در دبیرستان اسلامی اشاره کرد و گفت: جایگاه والای انتظار و مهدویت و اهمیت آن در روایات و روایات ائمه معصومین و بزرگان دین بر هیچکس پوشیده نیست و ایمان برخی مکاتب به آخرالزمان است. ناجی مهر تایید است. .

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به برخی ناهنجاری ها و ضد ارزش هایی که در جامعه رواج یافته است، معتقد است که ریشه در عدم اطلاع کافی مردم از حوادث و اتفاقات پیرامون خود دارد. .

سردار کریمیان افزود: دشمن در دوران انقلاب راه های مختلفی را برای تسلط بر ما امتحان کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راه دشمن در حال جنگ سخت، نیمه سخت و نرم است و آخرین مرحله اقدامات دشمن که از جنگ های دیگر سخت تر است، جنگ ادراکی و شناختی است.

سردار کریمیان تاکید کرد: در مراحل قبل دشمن بر هویت فرد متمرکز بود اما در جنگ ادراکی و شناختی دشمن هویتی جدید و کاذب به فرد می دهد که بر ضد هویت اصلی او قیام می کند و باعث ایجاد بسیاری می شود. ناشی از ناهنجاری ها و اختلالات رفتاری است و این بسیار بسیار مخرب و خطرناک است.

وی گفت: در حال حاضر رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ابزار اصلی در دستان دشمن در این جنگ تبدیل شده اند و در واقع بسیاری از ما به سربازان پنهان دشمن تبدیل شده ایم که در این صورت اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان نیاز دارند و مادرانشان باید هوشیار باشند تا ندانسته و ندانسته سرباز دشمن نشوند تا ضد ارزش ها و ناهنجاری ها را ترویج کنند.

وی همچنین به برخی برخوردهای ضد ارزشی و نامناسب تعدادی از افراد مشهور جامعه و هنرمندان سینما و تلویزیون نسبت به آموزه ها، ارزش ها و باورهای دینی اشاره کرد.

سردار کریمیان با اشاره به لزوم افزایش سواد رسانه ای در جامعه به منظور مبارزه با جنگ ادراکات و رسانه های معاند گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی ناشی از کمبود سواد رسانه ای است.

وی ادامه داد: در این راستا حامیان نظام و آب و خاک اسلامی باید تلاش کنند تا محتوایی در راستای آموزه های دینی در فضای مجازی تولید کنند و هوشیار باشند تا این جنگ ترکیبی را به خوبی مدیریت کرده و آثار مخرب آن را خنثی کنند.

امروز اگر کار نکنیم و ناهنجاری ها را ببینیم و کنترل نکنیم و در اطرافمان موثر نباشد، قطعا آینده را از دست خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به برخی آسیب های جامعه از جمله کاهش سن نوجوانی، افزایش سن ازدواج و کاهش جمعیت، بر نقش زنان و مادران توانمند و بصیر تاکید کرد و اطلاع رسانی اقشار مختلف مردم را بهترین پاسخ گفت. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید