دشمن قصد انحراف مطالبات مردم را دارد/ لزوم تلاش دولت برای اسکان، بکارگیری و ازدواج با جوانان


ساعت: 19:27
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913562

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه گفت: جوانان باید توجه داشته باشند که دشمنان با استفاده از فضای مجازی سعی در انحراف مطالبات مردم دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله علما نماینده فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه همگان به تقوا و تقوا گفت: هیچ سرمایه ای بالاتر از تقوا نیست، تقوا یکی از اخلاق و ویژگی های پیامبران.

وی با اشاره به روایت امام صادق (علیه السلام) در خصوص اعجاز و طراوت قرآن پس از 1400 سال، گفت: اگر حقیقت آیات قرآن را بفهمیم و آن را در زندگی خود به کار ببریم، ما هرگز ضرر نخواهیم کرد

آیت الله علما در بخشی دیگر از خطبه های پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مصطفین با اشاره به فرمان امام راحل در سال 58 فرمودند امام خمینی (ره) یک سال بعد از انقلاب فرمودند که همه باید بسیجی باشیم. و حکم 20 میلیونی بسیج را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین با هوشیاری و اندیشه الهی امام خمینی (ره) تأسیس شده است، تصریح کرد: بسیج با رصد تحرکات دشمن اجازه نخواهد داد آمریکا و همدستانش به اهداف شوم خود برسند. این اغتشاشات نیز پایان خواهد یافت.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: جوانان باید توجه داشته باشند که دشمنان با استفاده از فضای مجازی سعی در انحراف مطالبات مردم دارند اما مسئولان نیز باید تلاش کنند سه رکن اصلی زندگی شامل کار، ازدواج و مسکن برای جوانان فراهم شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: این افراد در خیابان فرزندان خودمان هستند اما فریب خورده اند و در تورهای دروغین دشمن افتاده اند.

در ادامه آیت الله علما 16 آذر را به عنوان روز ملی نیروی دریایی نامگذاری کردند و گفتند: امام خمینی (ره) به مناسبت رشادت ها و رشادت های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور به ویژه در دفاع از آبادان خرمشهر. و خلیج فارس در زمان جنگ تحمیلی و خفقان نیروی دریایی دشمن بعثی عراق، این روز را روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به 9 آذر اشاره کرد و توضیح داد: این روز ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) به دلیل اینکه حضرت زینب پرستار دین مبین اسلام بود، روز پرستار نامیده شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه به نقش حضرت زینب در قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: امروز اربعین و جماعات سیدالشهدا مدیون سخنان تبیینی ایشان است.

وی در ادامه یاد و خاطره آیت الله سید حسن مدرس را گرامی داشت و گفت: دهم آذر به عنوان روز مجلس اعلام شده است.

آیت الله علما به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اهالی اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان شهر هنر، ایمان، علم و جهاد است. و مردم اصفهان حق زیادی دارند که در قبال انقلاب مسئولیت داشته باشند، لذا در یک روز در دوران پاسداشت مقدس بیش از 200 جوان را تقدیم انقلاب کردند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به مسئولان دستور دادند تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

وی خطاب به دانشگاهیان گفت: اینجا بیش از 300 سال است که صحنه قیام است و می گویند در ایران دموکراسی، آزادی و دموکراسی وجود ندارد در حالی که در عمر 43 ساله انقلاب 40 رای داده شده است. برگزار می شود که نشان دهنده دموکراسی است.

آیت الله علما با اشاره به نقشه های دشمن در اعتصاب بازار گفت: هدف دشمن متزلزل کردن اقتدار نظام است. و همچنین می خواهد در بین نسل جوان سرخوردگی ایجاد کند.

وی با اشاره به پیشرفت های نظامی و علمی کشور گفت: دشمن نمی خواهد شما پیشرفت ایران اسلامی را ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید