دعوت از علمای اهل سنت کردستان برای حضور تاریخی در راهپیمایی روز قدس

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، پس از گذشت چندین دهه از نامگذاری روز قدس، امام خمینی (ره) روزی را برای مسلمانان تعیین کرد تا هیچکس به یاد نداشته باشد که فلسطین باید از دست رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

روزی که علاوه بر حساس کردن اهمیت قدس شریف و مسئله فلسطین در میان مردم ایران، بسیاری از کشورهای اسلامی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی را نسبت به این مهم حساس کرده است و در بیش از چهار دهه از این نامه در دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شاهد برگزاری مراسم عمومی خودجوش بوده ایم.

علمای اهل سنت کردستان بر این باورند که روز قدس یادگار ارزشمند امام امت است و باید به عنوان نماد استکبار ستیزی و جستجوی حق برای آزادی کامل قدس شریف برای همیشه حفظ شود.


0cfb3ded 09e7 46d8 8b79 bc69bfe72803 خبر خاکستری


محوریت علمای اهل سنت و روحانیون مریوانی بر حضور حداکثری مردم در روز قدس

علما و روحانیون، طلاب شهرستان مریوان با صدور بیانیه ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر حضور حداکثری در روز قدس تاکید کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

به نام خدا

شکوه الزی اسری ببد من المسجد لیله الحرام به الاقصی المسجد الزی برکنا حوله لنریه من یتنا عنه هو السمی بصیر.

قدس شریف در نزد وحی و مسلمانان به دلیل وجود مسجد الاقصی، مکان مبارک و جایگاه پیامبران الهی که قبله اول مسلمانان و معراج آسمانی پیامبر اکرم (ص) است، از ارزش بالایی برخوردار است. نوار غزه مورد ظلم شدید صهیونیست ها قرار گرفته است و به همین دلیل مردم آزاده و غیور به شدت اندوهگین هستند و مردم مظلوم فلسطین منتظر اقدامات اساسی مسلمانان برای رهایی از دست صهیونیست ها هستند. .

به راستی امروز تلاش بیگانگان و صهیونیسم برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان آشکار است و مسلمانان باید هوشیار باشند و وحدت کلمه را حفظ کنند.

روز جهانی قدس که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری شده است، دهه هاست که به روی چشمان جهانیان و حقوق بشری باز است. و آزادی می گویند مردم مظلوم فلسطین مظلوم، مظلوم و تجاوز هستند.

عالم قدس یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین عوامل جهان اسلام است و هرگز در اذهان مسلمانان جهان فراموش نخواهد شد، بنابراین وظیفه هر مسلمانی است که حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کند. تا حد امکان. بیشتر

امروز رژیم غاصب صهیونیستی با سوء استفاده از اوضاع خاورمیانه و تقویت گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه با کشتار و کشتار مردم و نمازگزاران بی دفاع در مسجد القصی، مدافعان حقوق بشر و سازمان های بین المللی همه را محکوم کرده اند. جنایات حتی یک بار در تاریخ یا حتی یک اظهار نظر ساده هم در این مورد نکردند. ما روحانیون شهرستان مریوان حمایت خود را از مردم مسلمان فلسطین و انزجار خود از استکبار جهانی اعلام کرده و از همگان دعوت می کنیم در آخرین جمعه اسفند ماه مبارک رمضان حضور داشته باشند.


a263f9e4 fa47 4649 9a2c fcbb7539c421 خبر خاکستری


برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس وظیفه و اعلام همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی گفت: قدس متعلق به جهان اسلام است و یهودیان بزرگترین دشمن اسلام هستند و برای نابودی دین اسلام نقشه می کشند، لذا همه کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند. مورد.”

وی گفت: بیش از شش دهه است که شاهد شکنجه و شهادت مسلمانان بی گناه توسط رژیم استکباری و صهیونیستی در این سرزمین اشغالی بوده ایم اما هرگز دست از مبارزه با ظلم برنداشته اند.

ماموستا هدایی افزود: البته این دشمنی سابقه تاریخی دارد و یهودیان نیز در زمان حیات پیامبر اسلام (ص) مخالف اسلام بودند و علیه پیامبر توطئه کردند.

وی تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه دینی همه مسلمانان جهان است زیرا بر اساس آموزه های اسلام و قرآن، مسلمانان نیز در قبال سرنوشت خود مسئول هستند.

خدایی ادامه داد: برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس تکلیف و اعلام همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و شرکت در راهپیمایی روز قدس اعلام حمایت از مردم فلسطین و اعلام مظلومیت آنان به مردم فلسطین است. جهان.”


c7603c22 8323 4d2a 8857 377f50e31a71 خبر خاکستری

ماموستا اقبال بهمنی از علمای سرشناس اهل سنت کردستان نیز به خبرنگار کُردتودی گفت: ملت فلسطین امروز شجاعانه در برابر نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و عرصه را بر آن رژیم تنگ کرده است.

وی گفت: بی شک همه ملت مسلمان ایران با پیروی از خط امام خمینی (ره) و رهبری مشتاقانه و گرسنه در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس روز احیای اسلام است و حضور پرشور مسلمانان در راهپیمایی سراسری در این روز از ضروریات است، تاکید کرد: مردم کردستان در کنار سایر استان ها و ملت ها باید به ندای رهبر انقلاب پاسخ دهند. روز جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنید و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنید.

ماموستا بهمنی با اشاره به آوارگی میلیون ها فلسطینی و بسته شدن صدها نفر از آنان، افزود: امروز بسیاری از سران کشورهای عربی و اسلامی آشکار و پنهان با رژیم صهیونیستی صلح و سازش کرده و آرزوها را به مردم فلسطین منتقل می کنند. . “


6b20fb15 0601 43a1 b538 d54a835e72b8 خبر خاکستری


حضور همه جانبه مردم مسلمان در حمایت از قدس شریف نماد عینی وحدت و همبستگی است

مامستا امین رستی، امام جمعه موقت سنندج هنگام دعوت از مردم به راهپیمایی روز قدس گفت: «.

وی گفت: بیت المقدس قبله اول و متعلق به همه مسلمانان است، اما استکبار جهانی برای تسلط بر جامعه مسلمانان، اسرائیل غاصب را در قلب خاورمیانه مشروعیت می بخشد و همواره آنها را تقویت و حمایت می کند.

وی افزود: حضور همه جانبه مردم مسلمان در کشورهای مختلف در حمایت از قدس شریف و تظاهرات علیه دشمنان اسلام نماد عینی وحدت و همبستگی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه امسال در روز قدس، وحدت، برادری، برادری و نزدیکی مردم ایران به ملت مظلوم فلسطین و نفرت و بیزاری از استکبار جهانی بار دیگر به نمایش گذاشته شد، گفت: مردم ایران در روز قدس، با همدیگر خود را از دست داده اند. فرمود: به شرطی که همه مسلمانان متحد باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید