دعوت ایران به اجلاس بریکس نشان می دهد که ایران نمی تواند از معادلات بین المللی خارج شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم نکو کارشناس اقتصادی و عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نسیم هنداب گفت: چین با پیشرفت و نوآوری خود در سال های اخیر بسیاری از قدرت های جهانی را متحیر خواهد کرد و در آینده ای نزدیک به یک قدرت جهانی تبدیل خواهد شد. “غیر قابل تصور و غیر قابل باور خواهد بود.

نکو گفت: چین می تواند برای برخی کشورها از جمله ایران تا زمانی که حساب شده باشد قابل اعتماد باشد. متحد از ایران دفاع کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دعوت ایران برای سخنرانی در اجلاس بریکس شامل دو پیام مهم است. اولین پیام این است که ایران را به عنوان کشوری قدرتمند و تاثیرگذار با ظرفیت مطلوب در منطقه و جهان پذیرفته است.

یکی ادامه داد: پیام دوم این است که این پیام را به بلوک غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا می دهد که نمی توان ایران را از معادلات بین المللی خارج کرد و باید جایگاه ایران را در دنیا به رسمیت شناخت.

وی خاطرنشان کرد: حضور ایران در اجلاس بریکس فرصت بسیار مهمی برای کشور است که علاوه بر اتحاد با چین و انعقاد قراردادهای مختلف، زمینه ساز انعقاد قراردادهای سیاسی، اقتصادی و تجاری با سایر کشورها خواهد بود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید