دعوت به جلسه با مطلع آلودگی هوا / تایید عدم استفاده از سوخت با گوگرد بالا تا مسافت 40 کیلومتر

ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796180

شهردار تهران گفت: در شهرداری تهران مقرر شد مرکز مسئولیت و پیگیری باشد که خارج از معاونت عمل کند چرا که دستگاه های مختلفی در بحث آلودگی هوای تهران دخیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران، امروز سه شنبه 7 دی ماه در نشست اندیشکده شناسایی عوامل و راهکارهای مقابله با چالش آلودگی هوای تهران در شهرداری تهران گفت: موقعیت جغرافیایی و موقعیت تهران خوب اگر به شهر تهران توجه کنیم به بهترین زمان و مناسب ترین مکان ها برای زندگی می رسیم و باید بگویم شرایط امروز شرایطی را ایجاد کرده است که باید تلاش کنیم تا وضعیت امروز تهران را جبران کنیم.

شهردار پایتخت اضافه کرد: مقرر شده است با توجه به اینکه دستگاه های مختلفی در بحث آلودگی هوای تهران دخیل هستند، یک مرکز مسئولیت و نظارت در شهرداری تهران وجود داشته باشد که خارج از معاونت فعالیت کند. اساس حرکت ما در حکمرانی شهری این بود که کارمان را از جایی شروع کنیم که بیشترین تأثیر را در وضعیت فعلی دارد. یکی از آنها اصلاح حمل و نقل عمومی است.

کاهش سهم مولدهای آلودگی با مقررات

زاکانی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری توجه به توسعه مترو است و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است، افزود: اگر سهم مترو در حمل و نقل تا سال 1420 باید 33 درصد باشد باید تلاش کنید. زمان مشخص شده در این بخش در بخش توسعه اتوبوسرانی نیز تلاش می کنیم به سمتی برویم که محیط زیست را آلوده نکنیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران در بحث تاکسی ها باید به سمت نوسازی و در حوزه موتورسیکلت به سمت ساماندهی آنها برویم تا در حوزه نرم افزاری و سایر بخش ها سهم شهرداری در این حوزه باشد. آلودگی به کمترین حد کاهش می یابد. یعنی با این اقدامات باید به سمتی برویم که شهر تهران را قابل سکونت کنیم. نکته مهم این است که شهرداری بحث آلودگی هوا را آغاز کرده است و امیدواریم بتوانیم با ساماندهی سهم آلاینده ها را کاهش دهیم.

600 کیلومتر از جاده های تهران در سال آینده بهسازی شود

شهردار تهران با تاکید بر اینکه موضوعات مصوب شورای عالی ترافیک وضعیت فعلی را بهبود می بخشد، گفت: روی دیگر سکه مناسب سازی تهران برای ایجاد شرایطی است که افراد بدون نیاز به تجهیزات کار شما را انجام دهند. این موارد در وظایف شهرداری ذکر شده است و از جمله برنامه ریزی برای مناسب سازی 600 کیلومتر از معابر تهران در سال آینده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فضای سبز در تهران گفت: میانگین فضای سبز در تهران میانگین خوبی است اما تبعیض جدی در توزیع آن در مناطق وجود دارد. برای مثال می توان به منطقه 10 تهران مراجعه کرد که سرانه فضای سبز 60/2 متر مربع است.

تمایل عمومی مبتنی بر علم و دانش استراتژی کنترل آلودگی هوا است

زنی با بیان اینکه در حوزه کنترل آلودگی هوا، هدف اصلی شهرداری تهران را در نظر گرفته ایم و همچنان تلاش می کنیم تا با ورود سایر دستگاه ها، عموم مردم را در این حوزه همراهی کنیم، گفت: اگر همه اراده کنند و برآیند مبانی علمی و برای ارتقای دانش در مورد کار، کشور نیز اراده ای دارد که به تسریع اقدامات در این زمینه کمک می کند.

دیدار شهردار تهران با معاون اول رئیس جمهور

شهردار تهران با اشاره به دیدارهای خود با محمد محبر معاون اول رئیس جمهور گفت: دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور داشتیم. در اولین جلسه ساختاری تشکیل شد که در آن وزیر کشور مسئولیت کمیته ای با حضور وزیر، فرماندار و … را بر عهده داشت و علاوه بر سوالات مطرح شده، 62 پیشنهاد ارائه شد که در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در مورد مسائل دیگر

تا 40 کیلومتر از سوخت با گوگرد زیاد استفاده نکنید

زاکانی با تاکید بر اینکه فرصت خوبی برای تهران است که اراده ای در کشور برای حل مشکلات خود از جمله آلودگی هوا داشته باشد، گفت: مصوب شده تهران تا 40 کیلومتر از سوخت پر گوگرد استفاده نکند.

وی گفت: در شهرداری تهران نقشه راه و تلاش ویژه ای برای مقابله با آلودگی هوا وجود دارد و باید تاکید کنم که تلاش ویژه ای در دولت انجام شده است. در شورای ترافیک تلاش می کنیم تا وضعیت را به بهترین شکل ممکن بهبود دهیم. برای ما در شهرداری تهران فرصت این دیدار بسیار ارزشمند است.

به دنبال کاهش قیمت موتورسیکلت های برقی هستیم

شهردار تهران افزود: به ناظر اصناف دارای مجوز از وزارت صمت تدبیر ویژه ای داده شده است که شهرداری تهران نیز نقش آفرینی خواهد کرد. برای کاهش قیمت موتور برق تصمیم گرفته شد با استفاده از جایگاه تعویض باتری، قیمت ها کاهش یابد و این موضوع در حال پیگیری است.

زاکانی ادامه داد: اگر حاضران در این جلسه و سایر دوستان در زمینه آلودگی هوا پژوهشی انجام داده اند که در این جلسه فرصت طرح آن را نداشته اند، درخواست من این است که مطالب و مطالب جمع آوری و به اشتراک گذاشته شود. نکته دیگر اینکه سندی مربوط به این مطالعات با عرض جغرافیایی و طول جغرافیایی و موقعیت جغرافیایی تهران نیاز به استخراج و تهیه دارد.

وی در پایان گفت: نکته دیگر این است که بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده باید اولویت های دستگاه ها در نظر گرفته شود و این موضوع می تواند توسط خود شهرداری تهران آغاز شود زیرا به عنوان مثال 1200 تن آسفالت در سال تولید می شود. تهران.» که این موضوع بحث برانگیز است و در موارد دیگر می توان به جابجایی ۷۵۰۰ تن زباله در روز اشاره کرد که می توان برای شهرداری تهران در بحث کنترل آلودگی ضریب ایجاد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید