دغدغه اصلی تیم جدید مذاکره کننده حفظ کامل حقوق مسلم مردم ایران است


ساعت: 16:20
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881158

گندابشی گفت: امروز دولت اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات گره نزده است، بنابراین تیم فعلی با تجربه قوی و دست پر وارد مذاکره شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر قنادباشی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تلاش تیم مذاکره کننده کشورمان برای صیانت کامل از حقوق ملت ایران گفت: دولت سیزدهم چارچوب جدیدی در مذاکرات ایجاد کرد که بر اساس آن ضعف و عقب نشینی نشان نمی دهد و نمی خواهد بی دلیل به طرف مقابل امتیاز بدهد.

وی افزود: هدف اصلی مذاکرات در دوره کنونی رفع تحریم ها است و آنچه از ابتدا مورد تاکید دولت جدید بوده این است که اگر مذاکراتی صورت می گیرد باید بر اساس لغو تحریم ها باشد.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امروز دولت اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکره گره نزده است، بنابراین تیم فعلی با تجربه قوی و دست پر وارد مذاکره شد.

گندابشی تاکید کرد: از آنجایی که نتیجه مذاکرات و معیشت مردم گره نخورده است، دست دشمن در این موضوع کوتاه شده و دیگر نمی تواند با اهرم اقتصادی به کشور فشار بیاورد.

وی گفت: تیم مذاکره کننده به خوبی فهمیده است که طرف مقابل دارای نقاط ضعفی است و باید با دست بالا و از موضع بالا وارد مذاکره شود.

این تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: دغدغه و تعهد به کشور و تلاش برای حفظ منافع ملی، رکن بزرگ و اساسی برای دستیابی به اهداف کشور است که در تیم مذاکره کننده کشورمان به شکل برجسته ای خودنمایی می کند.

گنادباشی تصریح کرد: برخلاف گذشته که به ظرفیت داخلی توجه نمی شد، در رویکرد جدید مذاکره تلاش شد تا توان و ظرفیت ایران به کمک دیپلماسی کشیده شود تا دیپلماسی بدون پشتوانه در صحنه مذاکره ظاهر نشود. .

وی گفت: دشمن در مذاکرات دستش خالی است و می داند که دیگر نمی تواند مانند گذشته بر ما تأثیر بگذارد و این ایران است که می تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و به همین دلیل ما به طور جدی خواهان تضمین هستیم و این حق مسلم مردم ایران است.» «ما کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید