دفاع از انقلاب بارزترین مصداق جهاد است


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823235

سردار بچمن ریحانی گفت: مقام معظم رهبری با تمام وجود تبیین جهاد را ارائه کردند چرا که تبیین جهاد جهاد کبیر است و بارزترین نمونه آن دفاع از انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، سردار بچمن ریحانی روز سه شنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات در راستای جهاد تبیان که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، دفاع از دستاوردهای انقلاب را وظیفه خطیر دانست و گفت: امروز دشمن راهبردهای خود را تغییر می دهد. درگیری

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: امروز دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق انقلاب اسلامی است و قصد دارد مسیر انقلاب را مخدوش و یأس و ناامیدی را در جامعه مدیریت کند.

وی گفت: البته نیروهای اسلام نیز کارهای بزرگی برای مقابله با تهاجم دشمن انجام می دهند و مطمئن هستیم که اگر برنامه ریزی درست داشته باشیم پیروز خواهیم بود و این یک وعده الهی است.

سردار ریحانی گفت: مقام معظم رهبری با تمام وجود تبیین جهاد را ارائه کردند چرا که تبیین جهاد جهاد کبیر است و مصداق بارز آن دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز میدان میدان دو جریان حق و باطل است، خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا از همه عرصه های جامعه حداکثر بهره را ببرد، آنها متوجه شدند که از تهاجم و جنگ سنگین نتیجه ای نخواهند گرفت، بنابراین آنها را به دست آوردند. صحنه را تغییر داد

سردار ریحانی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تغییر دیدگاه، افکار و بی تفاوتی مردم است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن جای دوست، دشمن، ظالم و مظلوم را عوض می کند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: از حضرت آدم تا خاتم تبیین و روشنگری را بر عهده داشتند و وظیفه اصلی آنان روشنگری و هدایت مردم به راه راست بود.

او اذعان می کند: «کسی زمانی دست به اقدام می زند که قلب و ذهنش پذیرای عمل باشد و اینجاست که نقش تبیین موقعیت خود را پیدا می کند.

سردار ریحانی گفت: قرآن مرجع است و خداوند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را موظف کرده است که راه و روش صحیح مردم را تبیین کند تا سعی در اصلاح افکار و رفتار مردم و جلوگیری از آن داشته باشد. از انحراف، جهاد اکبر است.

وی گفت: ائمه جمعه و جماعات از طریق تریبون از نماز جمعه و نماز جماعت استفاده کنند و در تبیین انقلاب تلاش کنند.

سردار ریحانی نقش روحانیت در تبیین جهاد را نقش مهمی عنوان کرد و گفت: حضور ائمه جماعات در جامعه حرف اول را می زند بنابراین می توانند بر اقشار مختلف جامعه تأثیر مثبت بگذارند.

وی افزود: روحانیت در تبلیغ و گسترش اسلام نقش اساسی دارد و امروز باید با گفتگو با جوانان فرهنگ اسلام ناب محمدی و دستاوردهای انقلاب را تبیین کند.


6de07e55 94c5 4078 bf49 ac9a2989b059 خبر خاکستری


انقلاب ظرافت ها و حقایقی دارد که باید به درستی تبیین شود

به گزارش مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما امروز سه شنبه در همایش ائمه جمعه و جماعات در راستای جهاد تبیان که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: توجه ویژه داشته باشید و همه ما در این زمینه مکلف هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اهمیت تبیین به قدری است که خداوند پیامبر اکرم (ص) را به عنوان یک وحی در قرآن معرفی می کند.

وی تاکید کرد: کار رهبری رهبری و رهبری است و ما هستیم که باید در اجرای فرامین رهبری تلاش کنیم و در آن مسیر حرکت کنیم.

آیت الله علما گفت: انقلاب ظرافت ها و حقایقی دارد که باید به درستی تبیین شود، البته بیشتر جهاد تبیین ها به قبل از انقلاب برمی گردد، بنابراین لازم است وقایع قبل از انقلاب را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم و بگوییم. آنها .

وی افزود: در گذشته بزرگان روحانیت با دست خالی تحولی گسترده در جامعه ایجاد کرده اند و شاید این درسی باشد که همه ما به بحث تبیین توجه کنیم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: برای انقلاب سرمایه گذاری زیادی شده است، بنابراین همانطور که امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه اشاره کردند، نیازمند کشف حقایق مدفون هستیم.

وی ادامه داد: برای تحلیل مبانی و اندیشه های انقلاب اسلامی و بازخوانی آنچه در انقلاب ما گذشت باید عذرخواهی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید