دفاع جانانه دروازه بان ملی پوش سابق حامد لاک و فنایی

* اشتباه جای پرسپولیس را خراب کرد

پرسپولیس خوب بازی کرد و گلی که در دقیقه 7 به ثمر رسید همه چیز را به هم ریخت. گل بسیار بدی بود که به اشتباه حامد لاک به ثمر رساند، توپی که به راحتی جمع شد و تمام برنامه های مربیان پرسپولیس و تمرکز بازیکنان را به هم ریخت. پرسپولیس چندین موقعیت برای گلزنی داشت و خوب بازی کرد اما نتوانست گلزنی کند و اشتباهی که آقای شانس کرد، سر این تیم را خراب کرد. حریف پس از به ثمر رساندن گل در دقیقه 7 با تمام وجود از خود دفاع کرد که موفق به ضدحمله شد و موفق شد گل دوم را نیز به ثمر برساند که با اشتباه دفاعی همراه شد.

* گل دوم تقصیر حامد لاک نبود

نمی توان گفت که حامد لاک مقصر گل دوم بود و به نظرم تقصیر او نبود و دفاع تیم می توانست خیلی بهتر عمل کند. توپ از سمت راست به سمت دروازه پرسپولیس آمد و آنها به راحتی دریبل زدند و با بدن دفاع را فریب دادند و با یک پاس از بیرون و یک زیر بغل خیلی خوب که از دست آقای لاک خارج شد به گل رسیدند.

* دارو از نظر روحی آماده نیست و تمرکزش روی زمین نیست

آقای حامد لک در یکی دو سال اخیر خیلی خوب کار کرده است، اما امسال کمی پرنوسان بود و مربیان باید زودتر بفهمند که مشکل آقای حامد لک چیست. خارج از زمین، آیا در زندگی شخصی، کاری یا فوتبالی شما مشکلی وجود دارد؟ آنها باید این کار را انجام دهند و باید بپرسند که مشکل چیست و چرا از نظر ذهنی روی زمین وجود ندارد؟ یادم می آید زمانی که آقای سوشا جایی بود، تمرکزش روی بازی نبود و ذهنش خارج از زمین بود و تاثیرگذار نبود. آقای حامد لاک مشکل دارد اما من نمی دانم مشکلش چیست و فکر می کنم از نظر روحی درگیر است. اگر گلر 100% آمادگی جسمانی داشته باشد، اما ذهنش آزاد نباشد یا مشکل خارجی داشته باشد، هرگز نمی تواند پاسخ دهد زیرا بدن آماده است اما روح آماده نیست. اما اگر بدن انسان پنجاه درصد آماده باشد و ذهنش صد در صد آماده باشد، می تواند کار خود را انجام دهد. آقای لاک در این فصل مشکل روحی دارد اما نمی دانم مشکلاتش چیست. ممکن است مشکلات بیرونی یا مالی وجود داشته باشد، اما مشکلاتی وجود دارد و مربیان باید علاقه مند شوند و هر چه زودتر این کار را انجام دهند تا اختلاف امتیاز بیشتر نشود.

* چه کسی باید بازی کند تا لکه را ترک کند؟

حامد لاک می تواند به شرایط خوب خود بازگردد. اگر الان دلتنگ آقای شانس باشیم، دروازه بان مطمئن تری در پرسپولیس وجود دارد که جایگزین او شود؟ تیم بزرگی مثل پرسپولیس به سه دروازه بان خوب سطح بالا نیاز دارد تا در یک سطح باشد. آقای رادوشویچ رفته است و باید تعجب کرد که چرا آنها فکر نمی کردند که آقای لاک ممکن است دچار اختلال روانی شود و یک نفر باید به عنوان جایگزین حضور داشته باشد؟ رادوشوویچ چندین سال در تیم بود و هر بار که وارد تیم می شد خوب بود. چرا او را آزاد کردند؟ شاید آقای لاک هم مشکلات مالی داشته باشد و نباید بازی کند اما اگر در بازی نباشد ناخودآگاه به شرایط بازی فکر می کند. تیم های بزرگی مثل پرسپولیس باید حداقل دو دروازه بان در یک سطح داشته باشند مثلا استقلال امسال سه بازیکن خوب با 12 گل در ابتدای فصل داشت یعنی مساحری، حسینی و رضایی.

* دروازه بان در پرسپولیس سخت تر از تیم ملی است

نمی خواهم آقای گوهری را نادیده بگیرم، آنها دروازه بان های خوبی هستند و جوان هستند و امسال در تیم صنعت نفت عملکرد خوبی دارد، اما بازی در دروازه پرسپولیس سخت است و دروازه بان بودن در تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس سخت است. دروازه بان بودن در تیم ملی سخت تر است. آقای گوهری گلر خوب است اما جوان است. در یک بازی او در ترکیب بود و سه توپ ساده را از دست داد. مثل توپی که حامد لاک در بازی با صنعت نفت از دست داد و تبدیل به گل شد. هر دو صلیب را که داشت و کسی نبود، گرفت و گم کرد و دوباره گرفت. تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس باید سه دروازه بان خوب داشته باشند پس اگر دروازه بان اول یا دوم مشکل روحی داشت یا اتفاقی افتاد به گلر دیگر اعتماد کنید و او را در ترکیب قرار دهید.

* افشین گتبی چهار دروازه بان آماده داشت

در سال 1386 پرسپولیس مثل من قهرمان شد و این تیم چهار گل خوب زد. حسن رودباریان دروازه بان تیم ملی، مهدی واعظی دروازه بان بسیار خوب پرسپولیس، فرشید کریمی و علیرضا حقیقی هم جوان بودند. در همان سال فرشید کریمی دروازه بان سوم شد. واعظی خوب بود اما مدتی کمردرد داشت و حسن رودباریان جایگزین او شد و کمبود دروازه بان در تیم احساس نمی شد در زمانی که مهدی واعظی مشکل داشت و حسن رودباریان دو اخطاره داشت فرشید کریمی. با شش امتیاز بازی کردیم و مشکلی برای گلزنی نداشتیم. اگر در یک بازی تیم بزرگ گل نخورد و یک امتیاز از دست داد از کورس قهرمانی عقب می ماند. حامد لاک باید تا پایان فصل باشد و آنها باید صبور باشند و با او صحبت کنند و او را بیرون بیاورند تا امسال تمام شود. اگر حامد لاک برود دروازه بان دیگری هست؟ حالا که نمی توانند دروازه بان را بگیرند.

* چهره گوهری ترس و اضطراب را نشان می داد

گوهری در بازی اول وحشت زده بود و ترس و نگرانی در چهره او دیده می شد. این پرسپولیس و تیم بزرگ کشور است. آقای گوهری اگرچه دروازه بان خوبی است، اما جوان است و در تیم های بزرگ، دروازه بان جوان برای دیدن آب نباید امتحانش را رها کند و باید جای دیگری خوب دیده شود، باید اشتباه می کرد و نشد. اینجا نباید اشتباه کرد یک خطا منجر به گل و از دست دادن امتیاز می شود.

* مربیان پرسپولیس باید شانس را برای دیدار بعدی آماده کنند

حامد لاک اکنون به طور کلی از نظر روحی و روانی دچار اختلال شده و مورد حمله قرار گرفته است. من در تمرین نیستم که بدانم چیست، اما سرمربی و آقای فنایی می توانند در طول هفته او را شناسایی کرده و با او همکاری کنند تا او را برای بازی با نفت مسجدسلیمان آماده کنند و بفهمند کدام دروازه بان آماده بازی است. من معتقدم بهترین افرادی که می‌دانند در حال حاضر چه کسانی می‌توانند پشت دروازه باشند، مربیان هستند. مربیان او را می بینند و با او صحبت می کنند و می دانند که وضعیت چگونه است.

* فنایی کارش را درست انجام می دهد

امیدوارم آقای حامد لک هر چه زودتر به وضعیت روحی و روانی خود برسد. آقای فنایی دارد کار خودش را می کند و وقتی دروازه بان به اشتباه توپ را وارد دروازه می کند مربی مقصر نیست. تصور اصلی من این است که باید مشکل را در داخل تیم یا خارج از زمین و در فوتبال دید و این مشکلات را زیر سوال برد. آنها باید خلاصه کنند و بفهمند که چه مشکلی باید حل شود. از دور می بینیم که مثلا حامد لاک این عملکرد را دارد یا بازیکنی که اینطور بازی می کند اما فردی که با او صحبت کرده و با او کار کرده باید این مشکلات را بداند. من آقای فنایی را یکی از بهترین مربیان دروازه بانی ایران می دانم. وقتی دروازه بان ها خوب هستند، می گویند او خوب است و وقتی اشتباه می کند، می گویند به خاطر مربی دروازه بانان است. مربی همیشه زیر تیغ است. آقای فنایی دروازه بان های زیادی را تقدیم جامعه فوتبال کرده و مربی آنها بوده و کار کرده است. آقای فنایی در طول هفته تمرینات لازم را مقابل تیم حریف انجام می دهد و زمانی که بازیکن به زمین می رود از دست مربی خارج می شود و اگر اشتباهی انجام دهد مربی مقصر نیست.

* لاک باید تیراندازی از پایه را یاد گرفته باشد

گلر باید از کودکی یاد گرفته باشد که با توپ معمولی که به سراغش می آید چه کار کند و باید از همان ابتدا این چیزها را به او یاد داد و مربی دروازه بان های پرسپولیس الان نباید به او یاد بدهد که چطور با توپ بازی کند. مشکل روحی و روانی است. او توپ و همه چیز را می شناسد و حالا که خراب است می گویند به خاطر مربی دروازه بان هاست اما باید ببینیم حالش چطور است.

* حسینی گلر کمتر اشتباه می کند

اگر چیزی بگویم هیچ کس ناراحت نمی شود، اما امسال سیدحسین حسینی چند اشتباه کرد و شاید در این فصل اشتباه کرده باشد، اما تعداد آنها کم بود و کمترین گل زده را داشت و توانست کاری را که سرمربی و سرمربی انجام داده انجام دهد. مربی آنها از او می خواهند که این کار را انجام دهد. حالا که آقای حسینی خوب بازی می کند می گویند به خاطر اوست و نمی گویند مربی اش موثر بوده است و حالا اگر جدا شود می گویند مربیش بد کار می کند.

* پرسپولیس به یک مدافع حرفه ای نیاز دارد

آنها باید از فصل آینده یک دروازه بان سطح بالا و شش دانگ برای پرسپولیس بگیرند و آقای حامد لاک هم باید حضور داشته باشد و یک دروازه بان سطح بالا را همراه خود بیاورد تا بتوانند دروازه پرسپولیس را محکم کنند. در حال حاضر آنها باید از شانس، مربیان، کادر فنی و همه بازیکنان تیم پرسپولیس حمایت کنند، زیرا با همین بازیکنان و گلزنی ها 9 بازی تا پایان فصل باقی مانده و همان بازیکنان باید ادامه دهند. هیچکس جز این مردم نیست

آنها باید بازیکنان و مربیان را از نظر روحی و روانی بالا بیاورند و نمی توانند فعلاً کسی را راه بیندازند و نفرات دیگری را بیاورند اما باید با همین نفرات کار کنند و خدای نکرده موفق شوند.

* بازگشت پرسپولیس غیرممکن نیست

صد در صد پرسپولیس می تواند برگردد. 9 بازی و 27 امتیاز باقی مانده و هیچ چیز در فوتبال مشخص نیست. در حال حاضر 6 امتیاز اختلاف وجود دارد اما خدای ناکرده پرسپولیس در بازی بعدی پیروز می شود و اگر استقلال بخواهد برنده شود، بازی دربی بسیار مهم است، زیرا اگر پرسپولیس بتواند در دربی گل بزند، می تواند به پیروزی امیدوار باشد. 9 بازی باقی مانده است و در این بازی ها هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید