دفاع شورای نگهبان از حریم مردم سالاری دینی/ ضرورت اصلاح قانون انتخابات

ساعت: 15:22
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803006

معاون اجرایی و مسائل انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی:

یکی از اعضای قوه قضائیه و معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی گفت: اعضای این نهاد مدافع حریم مردم سالاری دینی بوده و دارای گروهی منعطف در ستادها و همچنین دارای دفتر در 31 استان و استان هستند. حدود 450 شهر.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدحسن صادقی مقدم امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دختر شایسته پیامبر (ص) مادر شهید امام حسن و حسین (ع) و قهرمان کربلا، حضرت زینب و ام کلثوم (س) و مرد نمونه زن و مرد در جامعه.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت صدیقه طاهره(س) و برکات وجود آن سایه وسیعی برای مسلمانان است.

صادقی مقدم با اشاره به مصادف شدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: در کنار ولادت باسعادت حضرت زهرا (س)، این روزها فرزندی متولد شد که عزت کنونی اوست. در کشور ما مرهون تلاش های والای ایشان است.»

عضو شورای نگهبان قانون گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که مسیر حرکت بشری را در جهان کنونی تغییر داد و تمام آزادی، شجاعت و دلاوری را ابراز کرد و به آنها فهماند که می توانند مسیر حرکت را تغییر دهند. تاریخ جهان.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی است، خاطرنشان کرد: در ماه های رجب و بچمن موارد دیگری از جمله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز میلاد باسعادت حضرت علی (ع) وجود دارد. (مانند).

معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه همه ما مدیون امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه علمای بزرگی هستیم که سختی های زیادی را متحمل شده اند و راه را برای ما هموار کرده اند، گفت: : ما نیز مدیون شهدا هستیم که جان عزیزشان را در کمال اخلاص نثار کردند و همه چیز را در راه اعتلای اسلام فدا کردند و شهدا چهره های ماندگاری هستند که از مردم و برای مردم و در خدمت مردم بودند. مردم.

وی اعلام کرد: از شهدای مدعی خدمت به مردم اثری نیست.

صادقی مقدم با بیان اینکه ما وارث جریانی هستیم که برای آن هزینه زیادی شده است، گفت: وجود شهید سلیمانی وجود داشت، باید تلاش کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم شورای نگهبان در قانون اساسی گفت: اصل 4 اساس و گوهر اساسی قانون اساسی است و اصل ولایت مطلقه فقیه برتری مردم است.

صادقی مقدم با اشاره به برخی از وظایف شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان مدافع حریم مردم سالاری دینی هستند و اعضای آن مجموعه ای منعطف در ستاد هستند و همچنین در 31 استان و حدودا دفاتر دارند. 450 شهر

وی با بیان اینکه اعضای دفاتر شورای امنا در شهرستان ها کارمند شورا نیستند، افزود: این اعضا با افتخار کار می کنند و البته هیئت امنا به وجود آنها افتخار می کند.

عضوهیات امنا با بیان اینکه اعضای این شورا از ابتدای روند انتخابات تا پایان و اعتبار انتخابات و ابطال آرا رصد می کنند، گفت: قانون انتخابات نیز باید تغییر کند.

وی گفت: اقداماتی برای تغییر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور انجام شده بود اما ناکام ماند. او مخالفت کرد و هیئت امنا مجبور شد از تعابیر او برای مدیر، مدبر و سیاسیون استفاده کند.

صادقی مقدم با بیان اینکه رئیس جمهور باید ویژگی ها و ویژگی های رفتاری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در مردم سالاری، اخلاص و سادگی را داشته باشد، گفت: رئیس جمهور نفر دوم بعد از مقام معظم رهبری است و باید دارای ویژگی ها و ویژگی های رفتاری امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد. ویژگی هایی که در قانون مشخص شده بود.

وی گفت: امیدواریم تا قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرنگاران در سال 1402 مشکلات مربوط به قانون انتخابات به درستی برطرف شود و قانون هم برای وزارت کشور و هم برای کشور مناسب و بدون نقص باشد. وزارت . . به عنوان پیمانکار و هیئت امنا به عنوان ناظر «بگذارید ما باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات حسین میرزاپور 13 ساله قدردانی شد و با حکم آیت الله جنتی محمدجواد محمدی به مدت سه سال به سمت سرپرست سازمان نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید