دفاع عجیب هداد عزیزی از طارمی

دفاع عجیب هداد عزیزی از طارمی

هداد عزیزی معتقد است ترکیب مهدی طارمی به دلیل یک توئیت اشتباه دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و از ستاره پورتو حمایت می کند.

حماسه ملبورن در گفت و گوی اختصاصی با خبرورزشی این سخنان را بیان کرد و دیدگاه خود را بیان کرد.

حتما می دانید که مهدی طارمی از تیم ملی کنار گذاشته شده است. می خواستیم دیدگاه شما را بفهمیم؟

من فکر می کنم تقصیر دراگان اسکوچیچ یا کسانی است که به او توصیه های اشتباه کرده اند! سرمربی تیم ملی اشتباه بزرگی کرد.

چرا شما فکر می کنید؟

ببینید، دراگان اسکوچیچ مصاحبه کرد و بازیکنان ایران را بی تدبیر خواند. مهدی طارمی هم جواب ساده ای به او داد. رسانه ها و دیگران نباید اینقدر ماجرا را اغراق می کردند. دو بزرگسال در یک خانواده نظر خود را بیان کرده اند. من نمی فهمم مهدی طارمی چرا باید بنویسد؟!

شاید برخی بپرسند اگر کنسنسوس یا کارلوس کی روش چنین حرفی می زدند، آیا باز هم جواب مربی خود را می داد؟

حالا به شما می گویم اگر من جای مهدی طارمی بودم جواب اسکوچیچ را می دادم و حتی مستقیم به او می گفتم. اگر بازیکنان ایران درایت ندارند پس چطور تیم ملی ما سرگروه گروه خودش است؟ چگونه برای سومین بار متوالی به جام جهانی رسیدیم و اکنون بیشترین شانس را برای رسیدن به آن داریم؟ چرا خود اسکوچیچ حاضر است تعداد انگشت شماری از بازیکنان تاکتیکی را تربیت کند؟! به جرات می توانم بگویم تاکتیکی ترین بازیکنان ایرانی آسیا هستند. می خواهم مثال بزنم که شاهد دارم.

خوش آمدی؟

من چند سال پیش به تاجیکستان رفتم تا با یک تیم قرارداد ببندم. بر سر قرارداد به توافق نرسیدیم و مالک این باشگاه یک بار به فارسی گفت همه شما ایرانی ها دروغگو هستید! من خیلی عصبانی بودم و جواب دادم که خودت این کار را می کنی! گفتم یکی از تمایزات من در فوتبال فقط بیشتر از کل تاریخ فوتبال تاجیکستان است. آیا به مسابقات جهانی رفته اید؟ توپ طلا داری یا چه افتخاری داری که این حرف زشت رو به ایرانی ها بزنی؟ قضیه مهدی طارمی و اسکوچیچ البته خیلی جدی نیست و مثال زدم. ما باید یاد بگیریم با وجود اختلاف سلیقه ها با هم زندگی کنیم.

اصلا چرا باید اینجا کار کنه؟

نمی دانم! شاید بازم بگم شاید یکی از همبازی ها یا حسودهای مهدی طارمی آشغال بازی کرده و او را جلو انداخته و حالا سر به زیر شده اند. من چیزهایی شنیده ام و امیدوارم صحت نداشته باشد اما اگر یکی دو ملی پوش مهدی طارمی را از روی حسادت یا مشکل با اسکوچیچ و هر چیز دیگری انداخته اند، حتما باید مرد باشند و بیایند با ما صحبت کنند. چیزی در فوتبال باقی نمانده و بازی غرق در آب است. علاوه بر این، ترسوهایی که زباله به حساب می آیند، افشا می شوند.

فکر می کنی غیبت مهدی طارمی در دو دیدار آینده تیم ایران مقابل لبنان و سوریه ضرری به تیم ایران نمی زند؟

مهدی طارمی خواه ناخواه در حال حاضر برند فوتبال ایرانی در آسیا و جهان است. او ستاره بی نظیر فوتبال ما در 10 سال اخیر است و نباید توسط تیم ملی یک کشور گرفته شود. دعوت نکردن مهدی طارمی مثل این است که آرژانتینی ها مسی را دعوت نمی کنند یا فرانسه دستور امباپه را می دهد یا ستاره تاتنهام سان در کره جنوبی را نادیده می گیرد. این یک تصمیم مضحک و مضحک برای اخراج یک بازیکن به دلیل اظهار نظر ساده است.

این داستان تا حدودی شبیه داستان قدیمی شما با بلاژویچ است که ستاره فوتبال ایران هداد عزیزی در آستانه صعود به جام جهانی 2002 شغل خود را از دست داد. اینطور نیست؟

پرونده من و بلاژویچ چیزی نبود که آنها مطرح کنند. در واقع من بی گناه بودم و قبل از ملاقات به او گفتند که تیم ملی ایران شماره 11 را دارد که یک یاغی است! من اکنون ماجرا را از زبان صفایی فراهانی، رئیس وقت فدراسیون می گویم.

من هم طارمی بودم جواب اسکوچیچ را دادم / بازیکنانی که مهدی را جلو انداختند مرد هستند!

خوش آمدی؟

زمانی که مهندس فائقی و کتیرایی من را برای صلح و سازش نزد صفایی فراهانی بردند، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به من گفت که میروسلاو بلاژویچ در اولین جلسه گفت: شنیدم در تیم ملی بازیکن شماره 11 دارید که یک بازیکن است. شورش می کند و هر مشکلی دارد. اعتراض کرد و … » صفایی فراهانی پاسخ داده بود که عاصی نیستم اما اخلاق خاصی دارد و شاید اگر می گفتند ساعت یک ناهار می خورد و می آمد ببیند غذا سرد است اعتراض می کرد. یا اینکه هتل خوب نبود اما شورشی نیست. با این حال بلاژویچ بدون دلیل و به خاطر صحبت با من علیه من موضع گرفت.

و ماجرای دادن پیراهن شماره 11 به رحمان رضایی هم اتفاق افتاد و …

بحث من با بلیز ربطی به پیراهن نداشت. جوابش را داده بودند و از همان ابتدا با من روبرو شد و بعد از آن نوشتند کیف ساک خداداد را دور انداخته یا چیزی که صحت ندارد. آن روز در یک بازی دوستانه با تیم صنعت 26 ملی پوش بودیم، اما 25 تی شرت آوردند، اما من فقط تی شرت و لباس را نگرفتم! من هم پرسیدم چرا به من لباس نمی دهید؟ اگر رکورد باشد، من یکی از سه یا چهار بازیکنی هستم که سابقه تیمی دارند. اگر من یکی از 5 یا 10 نفر با نام و سنت باشم چه؟ زشته که به همه لباس داد جز من! همینطور هم شد و من به سراغ سرمربی وقت تیم ملی رفتم و با ادب گفتم اجازه بدهید در اردوی اتریش در کنار شما نباشم چون احساس می کنم با من صادق نیستید و موضع گرفته اید. بدون دلیل علیه من. «پس می روم تا حاشیه جدیدی ایجاد نکنم.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند اگر هداد عزیزی در این تیم بود به جام جهانی می رسیدیم؟

شاید، اما این نظر من است. من در اوج پختگی و آمادگی بودم و دیدید یک سال بعد قهرمان ایران شدم. شاید با یک پاس یا گل می توانستم شرایط را تغییر دهم اما اجازه ندادند. حالا می خواهند همین بلا را سر طارمی و تیم ملی بیاورند. من نمی فهمم چرا این همه حسادت و تنگ نظری در فوتبال ایران وجود دارد؟ چرا باید به خاطر افکار فرسوده و کهنه و افکار یخ زده یک تیم ملی و یک ملت را از نعمت داشتن تیم ملی محروم کنیم؟ افکاری که هیچ کس نمی خواهد اظهار نظر کند یا حتی صحبت کند. شنیدم طارمی تلفن مربیان تیم ملی را جواب نداده است. با فرض صحت این موضوع، مربیان تیم ملی یا اسکوچیچ نباید ناراحت می شدند. اگر مشکلی پیش می آمد باید طارمی را دعوت می کردند که به تهران بیاید و بعد آقایان و آقایان رو در رو با او صحبت می کردند. آیا طارمی به تلفن دعوت شده و جوری بازی می کند که الان بتوان گوشی را توجیه کرد یا خط را قطع کرد؟

حالا پیشنهاد شما چیست؟

خطابم به عزیزی هادم رئیس فدراسیون و کسانی است که بعد از برد تیم ملی بازی می کنند و جلوی دوربین می روند. اگر آنها مثل مهدی طارمی نیستند، شما هم نیستید. تمام غرورت و بادی که در گوب می وزی به لطف طارمی است. باید او را دعوت کنیم تا تیم ملی به آرامش برسد و موفق شود. غبطه نخوریم که مهدی طارمی محبوب شده و نباید او را تخریب کنیم چون باز هم می گویم که اولین مهاجم پورتو شناسنامه و برند فعلی فوتبال ایران در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید