دفتر مقام معظم رهبری میزان زکات فطره امسال را اعلام کرد

دفتر مقام معظم رهبری میزان زکات فطره امسال را اعلام کرد

روز جدید : رئیس حوزه استفتائات دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: امسال 40 هزار جلد برای زکات فطره در نظر گرفته شده است که برای هر نفر معادل 3 کیلوگرم گندم است.

حجت الاسلام محمد رضایی درباره میزان زکات فطره گفت: برای افرادی که می خواهند برای برنج هزینه کنند، از هر نوع برنجی که می خواهند، 3 کیلوگرم برنج را در نظر بگیرند.

وی گفت: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر عید است، اما کسانی که نماز عید را می خوانند مواظب هستند که آن را قبل از نماز عید بپردازند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان نیروی غالب را در پرداخت غریزه تشخیص داد، افزود: رعایت نیروی غالب فرد الزامی نیست، بلکه هدف نیروی مسلط شهر و در هر حال 3 کیلوگرم گندم بپردازید یا قیمت آن کافی است، اما کسانی که عمده مصرف آنها برنج است، برنج را در نظر بگیرند.

رئیس حوزه استفتائات دفتر مقام معظم رهبری گفت: مثلاً برای یک خانواده پنج نفره غریزه هر فرد 200 هزار تن با احتساب گندم است، اما در زکات فطره می توانند پول غذا یا پول بدهند. یا به صورت نقدی یا نقدی کارت به کارت.

وی درباره مصرف زکات فطره افزود: طبق فتوای برخی مراجع از جمله ولی فقیه دامت برکاته زکات فطره باید با احتیاط واجب به شیعیان نیازمند پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید