دفن ابدی فروگی که جاودانه نشد!


ساعت: 11:48
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887570

میزگرد روایت مرصاد در دیدار با جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس به منظور بازگویی جنایات یزیدیان آن زمان (منافقین) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسلام آباد هابر، به مناسبت سالروز عملیات مرصاد و مصادف، جلسه بازگویی جنایات یزیدیان آن زمان (منافقین) با حضور پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در قالب روایت شفاهی برگزار شد. با ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان در اسلام آباد غرب.

ارسلان سلطانکلی در این آیین با اشاره به آیه {إِنَّ رَبَّکَ لَبعالمـرسادِ﴿به‌راستی پروردگارت در کمین ستمگران است} گفت: وعده خدا حق است و هنگام تحقق وعده خدا اوضاع و کمین را به درستی مشاهده می‌کند. خدا در کمین است مرصاد منافقان را ذلیل کرد.

و افزود: غبار زمان جنایات منافقین را فراموش نکند تا خدای ناکرده جای ظالم و مظلوم یا جای شهید و جلاد عوض نشود و مردم بدانند که ملت ایران به خاطر جنایات منافقین 17 هزار شهید داد.

فرمانده سپاه ناحیه اسلام آباد غرب تصریح کرد: جنایات فجیع منافقین هرگز از اذهان مردم این کشور پاک نمی شود. این دست نشانده های خونخوار استکبار (منافقین) در بیمارستان اسلام آباد، مجروحان و بیماران را مانند هیزم روی هم می نشاندند و آتش می زنند تا برای همیشه مورد منفور ملت ایران و در این دنیا ذلیل و ذلیل شوند. آخرت


33509b0c 263e 4382 82a9 bd73efc6aab0 خبر خاکستری

سرهنگ سلطان کهلی گفت: بازماندگان این خائنان همچنان مشغول خیانت به ملت و ملت ایران هستند. آنها از طریق فضای مجازی در آلبانی به کشور ما حمله می کنند. حق و باطل را با هم مخلوط می کنند و آن را زیر سوال می برند.» در شبکه های اجتماعی بین مردم تفرقه ایجاد می کنند.

وی گفت: ملت ایران به فضل الهی با هوشیاری، بصیرت و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تقویت جهاد تبیین در برابر جریان تحریف بر این کارزار فرهنگی فائق خواهد آمد و نقشه های دشمنان خواهد شد. خنثی شود.”

فتح الله حقیقی از شهدایی که در 5 بهمن 57 در سن 24 سالگی به درجه جانبازی نائل شد و از رزمندگان شرکت کننده در عملیات مرصاد بود در این میزگرد اظهار داشت: جنایتکاری مثل منافقین را ندیده ام. وقتی بیمارستان مورد حمله منافقین قرار گرفت، آنها آنجا نبودند، همه بیماران، مجروحان جنگی و کارکنان بیمارستان را به طرز وحشیانه ای زنده جمع کردند و روی هم انباشتند و سپس به آتش کشیدند.

وی افزود: تاریخ شهادت امام حسین (ع) و یارانش با حمله منافقین در اسلام آباد غرب تکرار شد. به کسی رحم نکردند. زنان و کودکان را بمباران کردند اما مردم غیور اسلام آباد غرب در مقابل آنها ایستادند و شجاعانه جنگیدند.


4c44cfec 2667 4795 92f1 ddb286938075 خبر خاکستری

خدامراد نجفی جانشین گردان حر از تیپ 127 مقداد از رزمندگان جانباز در این میزگرد اظهار داشت: در جریان عملیات در ازگله بودیم، دو روز قبل از حمله منافقین به ما دستور عقب نشینی داده شد. به منطقه دالهو رسیدیم و دوباره با عراقی ها روبرو شدیم. سپس به کرمانشاه رفتیم و آنجا به ما گفتند که در تنگه مرصاد درگیری رخ داده است، بلافاصله به تنگه مرصاد رفتیم و همان شب وارد مبارزه با منافقین شدیم، نزدیک صبح بود که فرمانده تیپ آمد و گفت نگه دارید. روی گهواره، تاب افتاد. به گهواره رفتیم و در پاسگاه روستای چنگور مستقر شدیم، ظهر همان روز با منافقین درگیر شدیم و با کلانتری گهواره تماس گرفتم تا به کمک ما بیایند.

لطف الله احمدی رئیس کمیته انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب در زمان حمله منافقین در سال 67 نیز با مرور خاطرات خود از زنی گفت که دو سال قبل از عملیات مرصاد به جرم روابط نامشروع دستگیر شده بود. سپس در تحقیقات متوجه شدند که این زن با گروهک منافقین مرتبط بوده و پس از مدتی اعتراف به جذب نیروهای منافقین در کرمانشاه، ظاهراً مدتی با نیروهای امنیتی همکاری داشته و موفق به دریافت برگ سبز یا برگ سبز شده است. حفاظت نامه اما همین خانم “شاهین” در جریان حمله منافقین ق. از شاخه فرهنگی به شاخه نظامی نقل مکان کرد و به عنوان فرمانده نظامی اسلام آباد غرب جنایات زیادی در شهرستان اسلام آباد غرب مرتکب شد.


0a61840f bdf5 49ef 9dac 019833609b79 خبر خاکستری


وی تصریح کرد: منافقین دو روز قبل از عملیات مرصاد در سرپل ذهاب مستقر شدند و روز دوم به منطقه بالاتک رسیدند و به حرکت خود به سمت اسلام آباد غرب ادامه دادند روز سوم به کرند رسیدند و با مردم برخورد کردند و در اولین درگیری شرکت کردند. در شهرستان کرند حوالی ساعت 16 همان روز به پادگان الله اکبر اسلام آباد غرب رسیدند و درگیری در شهرستان اسلام آباد غرب در پادگان الله اکبر آغاز شد و در تنگه مرصاد مستقر شدند و راه منافقین را بستند.

هوشنگ مطیعی از پاسداران دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نیروهای سپاه و ارتش به جبهه های مرزی غرب و جنوب اعزام شدند و در شب اول حمله منافقین تعداد کل نیروهای مسلح مردمی ما نیروهای دفاع از شهر به 100 نفر هم نمی رسید، به همین دلیل تقریباً شهر را پوشانده بودند، اما در مقابل ارتش منافقین مقاومت و مبارزه شدیدی نشان دادند و با درگیری های خیابانی و محله ای منافقین را به برخی نقاط شهر هل دادند. اما تانک های منافقین در شهر به سمت مردم تیراندازی کردند و با تانک بر روی اجساد هجوم آوردند، منطقه بدره مرکز تجمع منافقین شده بود، برای اینکه شناسایی نشویم با دور زدن لانه منافقین از هم جدا شدیم. به سه راه مالاوی رسیدم و آنجا دوباره به نیروهای سپاه ملحق شدم تا اینکه بعد از یکی دو روز نیروهای امداد رسیدند و کد عملیات صادر شد و با شکست سنگین منافقین در گردنه مرصاد به شهر برگشتیم تا آن را پاکسازی کنیم. شهر آزاد شد


d4546a45 ca4d 4527 8983 5ec08dc7c202 خبر خاکستری


تیمور بیرضایی از سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: برای آموزش از کردستان به ایلام آمدیم، اولین نفری بودیم که به گردنه مرصاد رسیدیم، وقتی به گردنه مرصاد رسیدیم متوجه حمله منافقین به اسلام آباد غرب، همراهانم برای اعزام به کرمانشاه کمک خواستند، پس از دقایقی یک ستون زرهی از سمت کرمانشاه به من نزدیک شد، یکی از آنها به سمت من آمد و گفت: عراقی ها کجا هستند؟ ما از لشکر بدر هستیم.» با شنیدن این سخن، خیالم راحت شد، به عنوان رهبری به آنها ملحق شدم و با منافقین روبرو شدیم و تعداد زیادی از آنها در این درگیری به تفاهم رسیدند، سپس منافقین تیپ دیگری را مستقر کردند و ما به آنجا بازگشتیم. بالای تپه ته در چهارزبار (گذر مرصاد) با منافقین پیوست و متأسفانه تعداد زیادی از رزمندگان سمنانی به شهادت رسیدند و شب 13 مرداد به پایان رسید، ارتش محمد رسول الله تهران و سایر لشکرها موفق شدند. دشت ماهیدشت را به طور کامل تصرف کنند و از حرکت منافقین برای جلوگیری از کشور کرمانشاه جلوگیری کنند، زیرا اگر آنها نبودند شاید منافقین وارد کرمانشاه می شدند.

بهمن صفری از رزمندگان سال 67 به نقش مردم در عملیات مرصاد پرداخت و گفت: ساعت 9 صبح روز عملیات مرصاد که یکی از بالگردهای هوانیروز در گردنه حسن آباد به دلیل ضد حمله به زمین نشست. شلیک هواپیما، به سمت هلیکوپتر رفتم و دیدم دو نفر از ناخودآگاه، خلبانان به سمت نیروهای منافقین در حال حرکت در چهارزبر رفتند. با وانتی که داشتیم از دستشان فرار کردیم و خلبان ها را نجات دادیم. وقتی به خانه رسیدیم کمی استراحت کردند و لباس محلی پوشیدند به گذرگاه مرزی حمیل رفتیم این هلیکوپتر به منطقه آنها رفت.


23fdabdb 501a 4270 8d9d b5edaadcdee4 خبر خاکستری

سرهنگ پاسدار محمد رستمی افزود: در سال 67 فرمانده ناحیه مقاومت مدنی گواور بودم که حدود 27 تیرماه دستور حمله عراق به خوزستان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به مناطق ارسال شد که با عده ای وارد خانقین شدیم. شناسایی، آنجا که متوجه شدیم، گفتند امشب عملیات از غرب شروع شود، هنگام اذان صبح برگشتیم و اطلاع دادیم که عراق در حال برنامه ریزی برای عملیات در غرب کشور است، برگشتیم و پشتیبانی تیم ها آمدند و من به سمت سنگر رفتم تا بمیرم و ناگهان صدای آتش و باران شنیدم وقتی از سنگر بیرون آمدم متوجه شدم صدا از سمت قصر شیرین می آید و بعد متوجه شدیم که عملیات شروع شده بود، عراقی ها به پشت خاکریز ما رسیده بودند و متأسفانه عراقی ها از چپ و راست آمدند، وارد ایران شدند و ما مجبور به عقب نشینی شدیم، اما پس از اتحاد به گروه ضربت پیوستیم و عملیات مرصاد را پاکسازی کردیم. نیروهای یگان ما نقش مهمی در پیش تعقیب و پاکسازی نیروهای شکسته منافقین.

محمدهادی صحرایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه به عنوان کارشناس و مهمان ویژه این میزگرد با اشاره به تاریخچه انحرافات فرقه رجوی قبل از انقلاب و کینه توزی که نسبت به مردم و انقلاب داشتند. پس از انقلاب گفت: ضرباتی که کشور ما از جهل و خباثت مجاهدین خلق خورد گرفت را باید بدتر از حمله دشمنان خون دانست. به نام اسلام خویشاوندان و هم زبانان خود را کشتند. آنها با اینکه سابقه مشابهی دارند اما منافقانی هستند که از کفار بدترند و قیامشان از قتل بدتر است. و ادامه رد خونین مردم مظلوم ما که تا امروز کشیده شده و در تاریخ ثبت شده است که خوارج انقلاب اسلامی که خود را مجاهد خلق می نامند با مردم خود کاری کردند که چنگیز مغول و روسای جمهور آمریکا و اسرائیل این کار را نکرد.


b7f18cdf 202c 4121 9d05 327b69e859d3 خبر خاکستری

وی بیان کرد: منافقین بیماران بی جان را به عنوان هیزم در حیاط بیمارستان اسلام آباد غرب انباشته و زنده زنده سوزاندند. گوشت و بقایای آنها به قدری در هم آمیخته بود که بدنشان به هم آمیخته و جدا نشدنی شد. سنت شوم تیرخالاها به قدری با دقت توسط آنها اجرا شد که حتی یک اسیر از مردم ایران در دست آنها باقی نماند. توهم فتح سه روزه ایران و سخنرانی در میدان آزادی تهران و وعده واهی و محکوم مسعود برای دستگیری امام و تحویل او به دست صدام، آنچنان باقیمانده ذهنشان را به باد داده بود که چیزی جز بوی خون نمی آمد. و دود آتشین باقی ماند و با وعده دولت و مجلس آمریکا و وعده حمایت از نیروهای بعثی و حمایت برخی قدرت های اروپایی به گونه ای تحقیر و تحقیر شدند که به برادران و خواهران خود رحم نکردند. .

صحرایی خاطرنشان کرد: عملیات غرور آفرین مرصاد قدرت تهاجمی سازمان منافقین را به شدت کاهش داد و با شکستی شرم آور رسوای آنها کرد و تاریخ جنگ تحمیلی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی را بسته و دوران جدیدی از تجلیل از انقلاب مردمی را آغاز کرد. صدام و سران نفاق در آتش جهنم هستند و بقیه دشمنان ایران نیز کم کم به آنها خواهند پیوست. «خسران دنیا و آخرت» چون هنوز به فساد و اصرار عادت دارند. بقیه اعضای سازمان مجاهدین اگر با توبه و جبران به زندگی عادی و انسانی برنگردند بی شک مسافران بعدی جهنم خواهند بود که این وعده خداوند متعال است که ظالمان در کمین هستند و ستمگران می دانند که زیر گرفته شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید