دفن زباله در ساحل بوشهر چهره این تفرجگاه را زشت کرد/ لزوم نصب سطل زباله و شروع پویش برای تمیز نگه داشتن ساحل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر. در شرایطی که به تازگی هفته محیط زیست را پشت سر گذاشته ایم اما متاسفانه شاهد بی توجهی برخی از شهروندان بوشهری به محیط زیست هستیم، شهرداری و شورای شهر نیز باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

دیشب هنگام قدم زدن در ساحل بوشهر زباله هایی را در ساحل مشاهده کردم که بسیاری از آنها توسط ما شهروندان در این ساحل زیبا جا مانده است و چیدن آنها روی هم ساحل را زشت و کثیف می کند.

البته در این منطقه از ساحل، با وجود اینکه مکان هایی برای پخت کباب وجود دارد، سطل زباله از دور قابل رویت نیست که به دفع زباله در محیط ساحل کمک می کند.

برای جلوگیری از آلودگی ساحل توسط شهروندان، علاوه بر کشت و کار و نصب تابلوهای آموزشی برای آلوده نشدن دریا، سطل های بزرگ در کنار ساحل قرار داده شود و نه تنها در خیابان ها و پیاده روها.


نیاز به شروع اسکن برای جلوگیری از آلودگی ساحل

بوشهری ها به اشکال مختلف باید تحقیقات خود را در زمینه آلودگی محیط زیست آغاز کنند و سازمان محیط زیست نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند، زیرا این آلودگی علاوه بر چهره زشتی در ساحل برای موجودات زنده در دریا ایجاد می کند. و جان آنها را به خطر بیندازند.

همه باید نسبت به فرهنگ سازی اقدام کنند اعم از افراد صاحب نفوذ و وبلاگ نویسان فعال در فضای مجازی باید به صورت خودجوش اقدام به اسکن زباله های ساحل ممنوعه کنند تا به رسالت خود در شهر خود و ساحل زیبای بوشهر عمل کنند.

همه کسانی که در ساحل هستند باید از زباله های ساحل عکس بگیرند و این عمل را محکوم کنند و تا جایی که می توانند زباله های ساحل را جمع آوری کنند و عکس زباله های جمع آوری شده را منتشر کنند.

شهرداری، شورای شهر بوشهر و محیط زیست نیز باید در این حرکت مشارکت داشته باشند و در ترویج فرهنگ ساحل نشینی و حفاظت از محیط زیست نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید