دلایل موفقیت کاروان ورزشی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به گفته رئیس کمیته ملی المپیک


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891137

یادداشت صالحی امیری درباره موفقیت ایران سرافراز;

رئیس کمیته ملی المپیک در مقاله ای دلایل موفقیت تیم ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانا؛ کاروان ورزشی ایران در پنجمین دوره این رقابت ها با کسب 39 مدال طلا، 44 مدال نقره و 50 مدال برنز به کار خود پایان داد و عنوان سومی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه 2021 سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک را کسب کرد. ، در مطلبی با عنوان «علت موفقیت کاروان پیامبر اعظم که با شعار ایران سرافراز در قونیه حضور دارد» نوشته است.

«در تحلیل و تحلیل عملکرد کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران می‌توان به چند مؤلفه اشاره کرد:

1- پاسداری از ساحت مقدس پیامبر اعظم و یاری ارواح بلند شهدای کربلا و بالاتر از همه شهدا و دعای خیر مردم.

2- هماهنگی، همدلی و انسجام بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کادر نظارتی، فدراسیون ها، مدیران تیم ها، مربیان و ورزشکاران و کل جامعه فرهیخته و سرافراز ورزش کشور.

3- هدایت و برنامه ریزی دقیق در ستاد عالی بازی ها و ستاد عملیاتی با بهره مندی از تجربه طولانی کادر نظارتی، کارشناسان و تحلیل گران.

4- تلاش خالصانه روسای پرتلاش فدراسیون ها، کادر فنی، مربیان و پزشکان در آماده سازی تیم ها و ورزشکاران.

5- حمایت مالی فدراسیون ها و تامین نیازمندی ها و حداکثر حمایت از کاروان های اعزامی از قبیل شارژ مالی، تامین امکانات لازم، اسکان، پذیرایی، هوانوردی، حمل و نقل، جوایز سکو، پوشاک، چمدان و اقلام لازم برای کاروان.

6- بدون اغراق در چالش ها و بدون توجه به حواشی

7- تلاش صادقانه رسانه ها به ویژه رسانه ملی برای انعکاس دقیق لحظه های تلاش ورزشکاران سرافراز ایران برای ملت بزرگ ایران.

8- آشنایی با رقبا و کسب تجربیات جدید از مربیان و ورزشکاران جهت آمادگی بیشتر برای مسابقات آسیایی هانگژو و المپیک پاریس.

9- حمایت و حضور موثر جناب آقای دکتر سجادی وزیر محترم و معاونین ایشان و در عین حال حضور دلگرم کننده حاج محمد خسروی و وفا ریاست محترم پارالمپیک.

همراه با فعالیت شبانه روزی همکاران دلسوز کمیته ملی المپیک برای حمایت از کاروان قونیه.

10- علیرغم تمامی موارد ذکر شده، کاروان ایران با کسب 39 مدال طلا، 44 نقره و 50 مدال برنز در رده سوم جهان اسلام قرار گرفت، در حالی که 25 کشور اسلامی اصلاً مدال طلا کسب نکردند.

11- بسیاری از کشورهای برجسته عربی و اسلامی امتیاز بسیار ضعیفی کسب کردند. امارات 3 طلا / عربستان سعودی 2 طلا / ترکمنستان 4 طلا / مالزی 2 طلا / اردن 2 طلا / عمان 1 طلا / پاکستان 1 طلا و تاجیکستان بدون طلا و ….

12- بی شک این کاروان دارای کاستی ها و چالش هایی بود که نبود آن می توانست شرایط بهتری را برای کاروان ایران ایجاد کند که ستاد نظارت در فرصت مناسب گزارش مفصلی برای بهره برداری و برنامه ریزی در رویدادهای آتی تهیه و منتشر خواهد کرد.

13- هر چند کمیته ملی المپیک و کادر نظارتی تمام تلاش خود را برای اعزام کاروانی قوی به این بازی ها انجام دادند، اما قطعاً نقاط ضعفی در آن وجود دارد که مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بابت برخی کاستی ها صمیمانه از همه عزیزان عذرخواهی می کنیم. و بابت کاستی ها متاسفم. خوشحالیم که بچه های این مرز و بوم توانستند بارها پرچم مقدس کشورمان را در این مکان به اهتزاز درآورند.

دیدگاهتان را بنویسید