دلایل واقعی حذف استقلال و پرسپولیس را بررسی کنید

دلایل واقعی حذف استقلال و پرسپولیس را بررسی کنید

کمیته استیناف صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال رای به حضور مشروط استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 داد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها قبول نکرد، بلکه از اعطای مجوز به گل گهر سیرجان نیز خودداری کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا به صدور مجوزهای حرفه ای برای باشگاه های فوتبال ایران اعتراض کرده است و روند بررسی «کارنامه» این باشگاه نشان می دهد که همه چیز بر اساس سوابق سال های گذشته آنها سنجیده شده است.

سعید عباسی، رئیس و عضو کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای فدراسیون فوتبال درباره صحبت هایی که پس از حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا صورت گرفت و صدری را از کمیته فوتبال متهم کرد، گفت: من تمام صحبت های دیروز را شنیدم و سعی کردم سکوت کنم. “مشکل اصلی ما این است که او قوانین را نادیده می گیرد و به حرف دیگری گوش نمی دهد. آقای صدری کمی گستاخ بود؛ شاید از جهاتی درست می گوید زیرا هواداران او را تحت فشار قرار می دهند. آنها باید یک نفر را سرزنش کنند تا از ماجرا دور شود. .

وی ادامه داد: ما در خارج از ایران کالا می خریم و شرکت چک می کند و بر اساس چک لیست ها می گوید که آیا این کالا این مشخصات را دارد یا خیر. ما در معیارهایمان برای باشگاه ها هم همین کار را می کنیم. چک لیستی هم داریم که کمیته اولیه بر اساس آن باشگاه ها را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه فدراسیون در این اتفاقات مقصر است، گفت: هر چیزی که مصاحبه نکنیم و دندان قروچه نکنیم فایده ای ندارد. فدراسیون اصلاً شغل نیست و نقش حمایتی دارد. مثلا اگر جایی کار می کند لابی می کند. باید بگویم که این موضوع مستقیماً به باشگاه مربوط می شود نه به شخص دیگری.
عباسی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس باید مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند، گفت: اگر قرمزها به جام باشگاه های آسیا نمی رفتند، نمی توانستند مجوز حرفه ای بگیرند. پس شرط حضور در آسیا داشتن مجوز حرفه ای است وگرنه باید مجوز ملی (رده پایین) بگیرید. این مشکلی ایجاد نمی کند و من چندین سال در تراکتور این کار را انجام دادم.

وی با بیان اینکه صدری اصلاً از حرفه ای بودن آگاه نبود، گفت: ما همیشه به AFC دروغ گفته ایم و آنها هم می دانند و خیالشان راحت است. دلیلش هم این است که بسیاری از هواداران ایرانی برنده کنفدراسیون فوتبال آسیا مقابل فیفا هستند و به همین دلیل با ما آشتی می کنند. این یک فاجعه برای باشگاه است که آقای صدری آن را به گردن ما و دیگران می اندازد. او اصلاً از مشکلات آگاه نیست. من آماده ملاقات با دوستان و تعیین استانداردها برای این مدیران هستم. بیایید توضیح دهیم؛ آنها اصلاً در باغ نیستند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس تا 9 مهر ترازنامه خود را بالا برده و درخواست کالدرون را پرداخت کرده است، پاسخ داد: باز هم می گویم که ما از دید خودمان حرف می زنیم و اصرار داریم و دیگران کاری ندارند. پس از بسته شدن پنجره آپلود، هیچ باشگاه دیگری نمی تواند سند جدید را آپلود کند. در صورت رد شدن کمیته اولیه باشگاه، هیچ مدرک جدیدی نمی تواند بارگذاری شود. قبل از رای گیری اصلا دو مدیر عامل را ندیدیم. اینکه صدری می گوید کمیسیون بدوی به ما نامه نوشته است اصلا درست نیست و ما اجازه نداریم و مسئولیتی نداریم.

عباسی در مورد اینکه آیا کمیسیون اولیه به این دو باشگاه کمک کرد تا از خطر خارج شوند، گفت: قبل از رای گیری از همه نمایندگان آنها خواستیم که به باشگاه ها کمک کنند. آقای صدری آن روز کجا بود؟ می گویند تاج را گرفته و تلفنی صحبت کرده است. هیچ سندی برای آپلود نداشتند در حالی که صدری مدام می گفت 98 درصد تایید شدیم! آپلود اصلا تایید نشد. مردم یک سری مشکلات را نمی شناسند و این افراد بر یک سری مشکلات اشتباه تاکید می کنند. وقتی ممیزی نشد چه مدارکی را آپلود کردند؟

وی در ادامه سخنان خود گفت: کمیسیون صدور مجوز 5 معیار اصلی دارد و کل معیار دارای 100 نمره الف است که در صورت احراز 99 مورد به دلیل همان نمره مردود می شوند. چینی ها به این دلیل رد شدند. آیا AFC چشم و ابروی ما را دوست دارد که به شما بگوید شرکت کنید؟ در آن سال ها اصلاً نتوانستیم مجوز بگیریم. شرایط باشگاه فولاد با چیزی که او آپلود کرده بود متفاوت بود و تا آخرین لحظه او را رد کردیم. اما متوجه شدیم که هنگام بارگیری اشتباه کردیم و همه چیز خوب بود. باز هم تاکید می کنم که کمیته اولیه رای خود را در AFC اعلام کرد و بررسی کردند و به باشگاه ها ابلاغ کردند.

عباسی در پاسخ به این سوال که گفته می شود اگر کمیسیون اولیه باشگاه ها را رد نمی کرد AFC این تیم ها را حذف نمی کرد. گفت: ربطی به آن ندارد. 13 صفحه چک لیست به ما دادند و قول دادیم صادق باشیم و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم. مسائل ریز را خودشان حل کردند تا فردا پرسپولیس نیاید و بگوید ما خیلی خوش شانسیم و 98 درصد تایید شدیم! باز هم برای من سوال است که وقتی باشگاه ممیزی نمی شود چه چیزی را آپلود کردند؟ آقای صدری چی آپلود کردی؟ استقلال هم دقیقا همین مشکلات را داشت به جز بحث بدهی هایی که در آن زمان باز نبود.

دیدگاهتان را بنویسید