دلتنگی لژیونر جذاب پرسپولیس; آیا او برمی گردد؟

دلتنگی لژیونر جذاب پرسپولیس;  آیا او برمی گردد؟

در دربی ایران و پس از دیدارهای هفته هفدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر پرتغال، پورتیموننسه که مانند سایر دیدارهای لیگ تیم نیازمند را در ترکیب ندید، در ورزشگاه شهرداری دپورتیمائو به مصاف ماریتیمو رفت. . او در خط حمله خود از علی علیپور استفاده می کند. تیم نیازمند در دقیقه 31 ضربه کارلینیو به بیرون رفت و یک دقیقه بعد با وجود غرامت این بازیکن و گل زده، بازبینی ویدیویی گل پورتیموننس به مارسیتیمو ناکام ماند! نیمه نخست جنجالی این دیدار که لحظات از دست رفته زیادی داشت با یک گل همراه بود و تیم علیپور موفق شد در دقیقه 7 + 45 دروازه پورتیموتنزا را باز کند و با پیروزی به رختکن برود. علی علیپور در دقیقه 61 مارتیمو را ترک کرد که فابریسیو هفت دقیقه بعد گل تساوی را به ثمر رساند اما این نتیجه در دقیقه اول وقت اضافه دوباره تغییر کرد و مارتیمو گل دوم را به ثمر رساند. تیم علیپور با برتری 2-1 خانگی در این دیدار 20 امتیازی شد و به رده نهم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کرد و پورتیموننسه نیز با 24 امتیاز در رده ششم قرار گرفت. در همین رابطه با علی علیپور گفت وگویی انجام داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

تبریک می گویم، دربی ایران را بردی؟

مسابقه بسیار پر جنب و جوش و خوبی بود. برای تک تک لحظات این مسابقه برنامه داشتیم و خدا را شکر پیروز شدیم. این پیروزی بسیار شیرین بود.

عملکرد شما چطور بود؟

خداروشکر بد نبود الان در تیم فیکس شده ام و در این دیدار در ترکیب اصلی بودم. شوت خوبی زدم که با بدشانسی از دروازه خارج شد و دو موقعیت ایجاد کردم که متاسفانه هم تیمی هایم نتوانستند از آن استفاده کنند. با این حال، پیروزی در این دیدار با توجه به اینکه خارج از خانه برگزار شد، بسیار ارزشمند بود.

با نیازمندان صحبت نکردی؟

دو سه دقیقه قبل از بازی صحبت کردیم. پیام گلر شخصیت و مهربانی است. بعد از بازی همدیگر را ندیدیم، اما من یک پیام صوتی فرستادم و …

مدتی است زمزمه هایی مبنی بر ماندگار شدن پیام نیازمندان به گوش می رسد. آیا این چیزی نیست که او در مورد آن صحبت می کند؟

نه، قبل از مسابقه بود و اصلاً فرصت این گفتگو وجود نداشت. فقط وقت داشتیم سلام، سلام و به قول معروف چاق کنیم.

آیا مدیر ماریتیمو از شما راضی بود؟

بله، من هنوز یک ضربه زدم و دو، سه موقعیت ایجاد کردم. باید می دویدم و فضای بیشتری ایجاد می کردم که این کار را هم کردم.

به نظر می رسد با سرمربی جدید راحت تر از قبل با ماریتیمو کار می کنید؟

آقای واسکو سیابرا مربی فوق العاده ای است. از زمانی که او به مارتیمو آمد، 6 بازی انجام دادیم. 3 بازی داخل سالن که در هر سه بازی پیروز شدیم. ما 3 بازی خارج از خانه داشتیم که در آن یک پیروزی، یک تساوی و تنها یک باخت اجازه دادیم. 4 برد و یک تساوی در 6 مسابقه آمار خوبی است.

سیابرا چه ویژگی هایی دارد؟

مربی فنی، آگاه، منضبط و بسیار دوستانه با بازیکنانی که همه دوست دارند با آنها کار کنند. او روی کارهای تاکتیکی و نظم تیمی بسیار حساس است و تاکید می کند که باید همیشه با تمرکز روی تاکتیک های تیمی کار کنیم.

آیا واقعا از مهدی طارمی خبر دارید؟ مهدی طارمی در دیدار خشن مدافع میزبان در آستانه مصدومیت شدید قرار گرفت. در میانه میدان، پورتوی استوریل پرایا خود را برای گل تساوی آماده می کرد. گل دیاز به مهدی طارمی رسید و برناردو ویتال میزبان جوان با ضربه ای خشن از ناحیه پای طارمی برخورد کرد.

ارتباطی با هم نداشتیم اما گرفتن محکم بازیکن حریف روی پای مهدی طارمی می توانست به دوست خوبم آسیب بزند اما خوشبختانه به خیر گذشت. مهدی نیز تا پایان به بازی ادامه داد. عیسی القاطر چطور؟ آیا رباط صلیبی پاره شده است؟

بله دقیقا همینطوری لیگ بیست و یکم را باخت.

او یک پسر خوب است؛ وقتی شنیدم ممکن است رباط صلیبی پاره شده باشد خیلی ناراحت شدم. باشد که عیسی با قدرتی بیشتر از قبل و هر چه زودتر بازگردد. این یک تروما واقعا غم انگیز است.

قبل از مصدومیت شدید عیسی القطر و حالا بعد از این اتفاق نام شما به عنوان یکی از فرصت های بازگشت به پرسپولیس به گوش می رسد. نظری دارید؟

پرسپولیس خانه اول و آخر من است و این تیم را دوست دارم اما در حال حاضر زیر نظر ماریتیمو هستم. یادت نرود بنویسم هر چه دارم مدیون پرسپولیس هستم. این لژیونر بازی در اروپا و اینکه مردم می دانستند علی علیپور به خاطر پرسپولیس است. با این حال من با اهداف بالایی به لیگ پرتغال آمدم و به عنوان یک بازیکن حرفه ای باید در حال حاضر روی کارم تمرکز کنم. البته کتمان نمی کنم که دلم برای هواداران پرسپولیس تنگ شده است. وقتی شنیدم پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حذف شده، خیلی ناراحت شدم.

به نظر شما مقصر اصلی این ماجرا کیست؟

جالبتر اینکه عاملان حذف پرسپولیس از آسیا حتی به خود زحمت عذرخواهی هم ندادند!

ورا گفوری هم همین را گفت؟

بله، و BT برای من نیست. من به عنوان یک رسانه از شما یک سوال دارم.

خوش آمدی؟

حالا حذف پرسپولیس و همچنین استقلال قطعی شده است. درست است، واقعی؟

آره!

خب دوستان از این به بعد یک سال فرصت دارند تا نواقص و مشکلات موجود را برای لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده برطرف کنند. آیا تاکنون مدیران، مسئولان و وزارت ورزش و… به این موضوع فکر کرده اند؟ یا هنوز می خواهند در آخرین لحظه به دنبال راه حلی برای این مشکل باشند؟ بعید میدونم دوستان به همچین چیزی فکر کنن. اکثر مدیران ما شب امتحان هستند! آنها متوقف شدند و سال بعد دوباره اسناد را به سرعت ارسال کردند که باز هم AFC را قانع نکرد.

پرسپولیس آخرین بازی خود را مقابل پدیده مشهد مساوی کرد تا فرصت برتری و حتی پیروزی در نیم فصل را از دست بدهد. در این شرایط فکر می کنی این تیم بتواند ششمین قهرمانی متوالی خود را جشن بگیرد؟

چرا که نه؟ قهرمانی نیم فصل، قهرمانی پایان فصل نیست. این موضوع نباید باشد و می دانم نمی تواند به پرسپولیس فشار بیاورد. دیدار با پدیده نیز یک دیدار ویژه بود که باید در نیمه اول با اختلاف 3 گل به سود پرسپولیس به پایان می رسید اما بدشانسی و از دست دادن موقعیت ها اجازه نداد. شک نکنید پرسپولیس در نیم فصل دوم با قدرت و عملکرد بهتر بار دیگر قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

در نهایت می خواهیم از تیم ملی بپرسیم. مهدی طارمی دوست صمیمی هم دوباره دعوت شد و …

خبر خوبی بود تیم ملی اوج است و همه ما به بازیکنان و نفرات آن افتخار می کنیم. تیم ملی با آقای اسکوچیچ نتایج خوبی یا بهتر است بگوییم بهترین نتایج را کسب کرده است. امیدوارم با پیروزی مقابل عراق بتوانیم خیلی زود به جام جهانی قطر صعود کنیم.

چقدر امیدواری به تیم ملی دعوت شوی؟

من هر روز سخت تر برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم و امیدوارم بتوانم نظر مثبتی از آقای اسکوچیچ بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید