دلیل استقلال این استقلال

مجید نامجو مطلق بازیکن و مربی سابق استقلال درباره الگوی ناصر حجازی گفت: مرحوم ناصر حجازی برای من الگو بود و یکی از دلایل استقلالی شدنش خود آقای ناصرحکازی و از نظر فنی آقای ناصر حجازی بود. حسن روشن. من به این افتخار می کردم که دو سال در استقلال با ناصرخان بازی کردم و خیلی جالب است که یک نفر الگو است و چند سال دیگر می توانیم با او بازی کنیم.

پروین گفت توپ را به مجید پاس بده

نامجو مطلق با حضور در برنامه چهره به چهره شبکه دو درباره لذت بخش ترین بازی ها گفت: هرجا صحبت از فوتبال می شود و می خواهند درباره من صحبت کنند، همه درباره بازی ایران و الجزایر بحث می کنند. فکر می کنم این دیدار یکی از دیدارهای خوب تیم ملی بود. اما من خودم دوست دارم با تیم کره جنوبی در بازی های آسیایی پکن بازی کنم که تیم ایران قهرمان شد.

تیم کره جنوبی یک تیم فوق‌العاده کامل و حرفه‌ای بود که اگر آن‌طور که الان هست آنالیز شود 80 درصد بازی کره جنوبی را به خود اختصاص می‌داد و به شما اجازه نمی‌داد که کاری انجام دهید و تنها بازیکنی که توپ را در وسط نگه می‌دارد، یک نتیجه را ایجاد می‌کند. اشتباه علی از آقای پروین هم از روی نیمکت گفت هرکسی توپ می گیرد باید توپ را به مجید بدهد. در این بازی من خودم بیش از پنجاه بازی را اداره کردم و فکر می کنم بهترین بازی من بود.

از دست دادن موقعیت طلایی پاری سن ژرمن

امیرعلی دانایی خطاب به نامجو مطلق گفت: شما در زمانی از قرارداد با پاری سن ژرمن برگشتید که بازیکنان ایرانی اگر خوش شانس بودند در باشگاه های قطری یا تعداد محدودی مثل آقای حمید علیدوستی یا رضا احدی بازی می کردند. او برای مدت کوتاهی شانس پیوستن به تیم‌های بزرگ را داشت.

نامجو مطلق توضیح داد: بله، به دلیل اتفاقاتی که در دیدار استقلال و پاس برای من رخ داد، قرارداد با پاری سن ژرمن لغو شد. او 24-25 ساله بود و این اتفاق ناراحت کننده مانع رشد فوتبال من شد.

من تازه از قطر برگشتم که با استقلال آمدم و در مسابقات باشگاهی آسیا قهرمان شدیم و به قول خودشان ستاره دوم را گرفتیم. ما هم با تیم ملی قهرمان آسیا در پکن شدیم و باید با تیم قهرمان آسیا که آن زمان الجزایر بود بازی می کردیم و باید در الجزایر درباره این قرارداد صحبت می کردیم اما متاسفانه یک هفته پیش اتفاق بدی افتاد. در بازی اتفاق افتاد. از فوتبال اما این را به دست سرنوشت می سپارم و می گویم شاید باید اتفاق دیگری می افتاد، در هر صورت فرصت طلایی را از دست دادم.

دلیل خداحافظی مطلق نامجو

نامجو مطلق درباره احساسی که هنگام خداحافظی از فوتبال داشت، گفت: همیشه یک اصطلاح برای ورزشکاران استفاده می شود. گفته می شود ورزشکاران دو بار می میرند، یک بار در هنگام مرگ طبیعی و یک بار در هنگام خداحافظی با ورزشی که انجام می دادند.

من در اواخر دوران بازی ام در سنگاپور زندگی می کردم و متأسفانه رابطه ام را به هم زدم که باعث شد فوتبال را ترک کنم. زمانی که کراس خود را قطع کردم، 8-9 ماه از فوتبال غیبت کردم و بلافاصله بعد از آن که 3-4 ماه در زمین بازی کردم، فوتبال را کنار گذاشتم. با توجه به علاقه ای که به مربیگری داشتم در کلاس های مربیگری شرکت کردم و از فوتبال خداحافظی کردم اما شرایط واقعا سخت است.

ما مجانی بازی کردیم

این مربی فوتبال در پاسخ به اینکه وقتی به پرسپولیس رفت چه شد؟ وی گفت: به دلیل همان مصدومیتی که به من آسیب زد، اگر در بازی استقلال مصدوم شدم، متاسفانه کادرفنی استقلال هیچ کمکی به من نکردند.

می دانید آن زمان در فوتبال پولی نبود و ما سال ها مجانی بازی می کردیم. الان در سال های اخیر پول کمی وارد فوتبال شده است. در آن زمان جنگ بود و یکسری مسائل وجود داشت که باید در اولویت قرار می گرفت.

وی افزود: متاسفانه در سالی که از قطر به استقلال برگشتم و همان سال قهرمان باشگاه های آسیا شدیم و مصدوم شدم. متاسفانه با وجود اینکه از یکی دو تیم ملی پیشنهادهای خوبی داشتم کمکی نشد.» تیم هایی بودند که به من قول خانه دادند.

باشگاه استقلال با مدیرعاملی آن زمان آقای اولیایی به من قول داد که ظرف سه ماه این خانه را به شما بدهیم. حتی با آقای پورحیدری به همدان رفتیم تا با آقای آقامحمدی نماینده وقت همدان که سرپرستی تیم را برعهده داشت این خانه را حداکثر سه ماه به من بدهند که متاسفانه نشد. آنجا هم به محض مصدومیت در استقلال باختم.

باید به پرسپولیس می رفتم

این پیشکسوت ادامه داد: آیا معتقدید در استقلال ماهانه 15 هزار تن حقوق می گرفتیم و حتی وقتی مجروح شدم، آن 15 هزار تن قطع شد و کمکی به بهبودی من نکرد.

یک سال و دو سه ماه در خانه خوابیدم. تیم پرسپولیس عوض شد، پروین از دست رفت و عابدینی از تیم رفت و به اصطلاح پرسپولیسی ها پولدار شدند. اگر یادتان باشد احمدرضا عابدزاده هم این مشکل را داشت، دو نفر از آنها را برای معالجه به آلمان فرستادیم و من را در دو مرحله فرستادند. یک بار برای کارهای بعد از عمل و فیزیوتراپی جراحی کردم اما به بازی برگشتم و مجبور شدم به پرسپولیس بروم.

نامجو مطلق افزود: البته من همیشه واقعاً به هواداران پرسپولیس متعهد بوده ام، زیرا زمانی که در استقلال بازی می کردم رابطه ام با پرسپولیسی ها خوب بود و زمانی که با پرسپولیس بازی می کردم رابطه ام با هواداران استقلال خوب بود. فکر نمی‌کنم تا به حال مردم به من توهینی به خاطر مودب بودنشان کرده باشند

دیدگاهتان را بنویسید