دلیل اصرار فدراسیون بر برگزاری بازی لبنان در خارج از پایتخت چه بود؟

دلیل اصرار فدراسیون بر برگزاری بازی لبنان در خارج از پایتخت چه بود؟

ماجرا به حضور زنان علاقه مند در ورزشگاه برمی گردد. مشکلی که سال هاست فوتبال ایران با آن درگیر بوده و اگرچه توانسته با اخذ مجوزهای موقت در سه دوره (پرسپولیس- کاشیما، ایران-کامبوج و ایران-عراق) بانوان را به ورزشگاه بپذیرد. هماهنگی. این به یک مشکل بزرگ برای مدیران فوتبال ایران تبدیل شده است.

در این شرایط و در حالی که به دلیل تغییر شرایط بیماری در سراسر جهان دیگر نمی توان از عذرخواهی ولیعهد استفاده کرد، سرانجام پس از چند روز بلاتکلیفی، بازی ایران و لبنان با حضور تماشاگران و حضور گزینشی برگزار شد. fans under the supervision of FIFA and the need to implement the necessary provisions.

در ابتدا همانطور که انتظار می رفت سایت بلیط دچار مشکل شد و سپس 8000 بلیت فروخته شد. پیش از این حسین بادامکی رئیس هیئت فوتبال مشهد گفته بود که تماشاگران زن در این مسابقه حضور خواهند داشت اما هیچ فردی از فدراسیون برای اعلام رسمی خبر حضور نداشت و حسن کامرانی دبیرکل فدراسیون در هتل این تیم حضور داشت.ملی تماس گرفت. از خبرنگاران برای رسیدگی به این موضوع.

اخبار جنجالی در این باره صبح روز سه شنبه (روز مسابقه) شنیده شد و با حضور بانوان بلیت‌دار در اطراف ورزشگاه امام رضا (ع) مشخص شد که اولین گام‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه برداشته شده است. در کمال تعجب این زنان علاقه مند با وجود اینکه روی کارت ملی بلیت می فروختند حق ورود به ورزشگاه را پیدا نکردند و بیرون از ورزشگاه پرسه زدند، حتی آنهایی که با همسرانشان برای تماشای مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) حضور داشتند، آمده بودند.

در گزارش میدانی خبرنگاران اطراف ورزشگاه به نظر می رسید این مشکل به موقع برطرف شود اما رایزنی ها برای رفع این موضوع تکمیل نشد. این ماجرا البته آنقدرها هم غیرقابل پیش بینی نبود، زیرا حساسیت بسیار خاصی روی حضور بانوان در ورزشگاه وجود دارد و این بازی به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

در شرایطی که 8 هزار بلیت از طریق سامانه فروش بلیت فروشی انجام شد، جمعیتی بالغ بر 17 هزار تماشاگر در ورزشگاه امام رضا (ع) حضور یافتند و حدود 70 درصد از ظرفیت ورزشگاه با حضور علاقمندان به تیم ملی پر شد. (جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال قبل از بازی 8000 تماشاگر فیفا شمارش کرده بود.)

اما در حالی که خبرنگاران داخلی روی حل این مشکل حساب باز کرده بودند، تا آخرین دیدار از باز بودن ورزشگاه برای بانوان خبری نبود به طوری که بیش از 15 هزار تماشاگر مرد در این مسابقه حضور داشتند. با نتیجه 2 بر 0 ایران تا پایان.

پس از آن بود که اخبار، گزارش ها و عکس هایی در اطراف ورزشگاه منتشر شد که ظاهرا پس از اصرار برای بازدید از ورزشگاه برخوردی از سوی برخی مسئولان صورت گرفت که در فضای مجازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. اما سوال اینجاست که با توجه به قابل پیش بینی بودن این موضوع و نبود تضمین های لازم، فوریت این مصوبه چه بوده است؟

این در حالی است که شنیده ها حاکی از آن است که میزبان تمام هزینه های بازی را تقبل خواهد کرد و با توجه به شرایط مالی فدراسیون متقاعد خواهد شد که این کار را انجام دهد اما در شرایطی که ظاهرا به آنها قول داده شده در نهایت اجازه حضور پیدا کنند. زنان گرفته می شوند یا مسابقه بدون تماشاگر برگزار می شود. هیچکدام از این دو اتفاق تاکنون رخ نداده است، موضوع تماشاگران بازی ایران و لبنان به سرعت توسط فیفا که در اساسنامه از حساسیت خاصی برخوردار است، مورد توجه قرار گرفت.

به نظر می رسد احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی بیشترین نقش را در این تیم خونه به خونه داشته تا این دیدار به هیچ وجه در ورزشگاه آزادی برگزار نشود؛ به طوری که این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار نشد. از انگیزه و میزان اصرار او بر این موضوع اطلاعی نداریم اما اتفاقی که افتاد می تواند برای فوتبال ایران خطرناک باشد. همانطور که محمدحسین میثاقی با حضور در ورزشگاه امام رضا (ع) در پایان بازی و در پخش زنده از تجربه میزبانان و اتفاقات مسابقه انتقاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید