دلیل اعتصاب معلمان چیست؟ | روز جدید

همزمان با افزایش تورم در انگلیس، معلمان و اعضای اتحادیه های آموزشی در این کشور قصد دارند با سازماندهی اعتصابات به شرایط کار و دستمزدهای پایین اعتراض کنند.

معلمان انگلیس و ولز روز چهارشنبه اعتصاب خواهند کرد. این اولین اعتصاب هفت روزه است که توسط اتحادیه کارگری “نارودنا پروسوتا” برگزار می شود. این اتحادیه بزرگترین اتحادیه کارگری در بخش آموزش در انگلستان است.

به گزارش گاردین، علاوه بر معلمان، اعضای اتحادیه معلمان در انگلیس و ولز نیز اعتصاب خواهند کرد. تخمین زده می شود که 23400 مدرسه در طول اعتصاب 7 روزه با مشکلات اساسی مواجه شوند.

اعتصاب بعدی اعضای اتحادیه در اواسط فوریه در ولز برگزار خواهد شد. اعتصاب دیگری در پایان فوریه در انگلیس برگزار خواهد شد. همچنین اعتصاباتی در بخش آموزش در اسکاتلند وجود دارد. در ایرلند شمالی، اکثر معلمان در ماه فوریه اعتصاب خواهند کرد.

به گزارش گاردین، معلمان انگلیسی به دنبال افزایش دستمزد بالاتر از تورم هستند. دولت بریتانیا تابستان گذشته اعلام کرد که دستمزد معلمان 5 درصد افزایش خواهد یافت. اما اتحادیه معلمان این پیشنهاد را به دلیل تورم دو رقمی رد کرد.

دلیل اعتصاب معلمان چیست؟  |  روز جدید

در روزهای اخیر هزاران کارگر آمبولانس در انگلیس و ولز نیز در اعتراض به شرایط معیشتی و بهبود شرایط کاری دست به اعتصاب زدند.

همزمان با افزایش تعداد اعتصابات در بریتانیا، دولت قوانین جدیدی را برای کاهش اعتصاب پیشنهاد کرده است که به شرکت ها اجازه می دهد از اتحادیه ها برای اعتصابات آینده شکایت کنند و کارگران را به دلیل شرکت در آنها اخراج کنند.

دیدگاهتان را بنویسید