دلیل تاخیر در افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران چیست؟

دلیل تاخیر در افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران چیست؟

در حالی که قرار بود افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران از مهرماه اجرایی و از آبان ماه پرداخت شود، اما بر اساس ابلاغیه جدید دولت و مجلس، احتمالاً پرداخت ها از آذرماه آغاز می شود.

افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران از 25 آبان ماه اعلام شد و قرار بود در حقوق این ماه اعمال شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفتم آبان ماه وعده داده بود که مابه التفاوت حقوق مهر ماه با حقوق آبان ماه پرداخت می شود.

با وجود وعده مسعود میرکاظمی، معوقات مستمری بگیران و مستمری بگیران برخی نهادها با حقوق آبان ماه پرداخت نشد.

پیش از این یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تعویق افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران خبر داده بود. بر اساس اظهارات 23 آبان جبار کهکی نژاد، با توجه به اینکه دولت نمی تواند معوقات آبان ماه را پرداخت کند، افزایش حقوق دو ماه قبل را در آذرماه پرداخت خواهد کرد.

بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و فعالیت های بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری در تاریخ 9 آبان، به دلیل عدم بارگذاری اطلاعات افزایش کمک هزینه عائله مندی و فرزندان از موسسات، افزایش کمک هزینه عائله مندی، اولاد و… معوقات مهر و آبان به همراه دستمزد هازارد پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در 16 آذرماه گفت: کمیسیون اجتماعی موضوع افزایش حقوق غیرقابل اجرا برای کارمندان در ماه های مهر و آبان را پیگیری می کند.

مهدی عیسی زاده گفت: استدلال دولت برای عدم اجرای قانون افزایش حقوق کارمندان در آبان ماه این بود که دستگاه های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده اند، در حالی که دولت به کامل بودن سامانه مربوطه از ابتدای سال اشاره کرد.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، این موضوع در کمیسیون اجتماعی پیگیری شده و دولت قول داده است افزایش حقوق کارمندان در آذرماه انجام شود و معوقات در مهر و آبان پرداخت شود. وی ابراز امیدواری کرد که این بار دولت به وعده خود عمل کند.

بر این اساس مقرر شد مبلغ یک میلیون و 50 هزار تومان به اضافه پاداش مصوب مجلس به حقوق کارمندان و 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود، کمک هزینه عائله مندی 50 درصد افزایش یافته و حقوق کودکان نیز 100 درصد افزایش می یابد

دیدگاهتان را بنویسید