دلیل حضور احمدی نژاد در شمال؟

دلیل حضور احمدی نژاد در شمال؟

روز جدید مطهره شفیعی: او بدون توجه به چالش های حجاب به شمال سفر کرده بود و تمایلی به اظهار نظر در مورد موضوعی که در آن مواضع قابل توجهی داشت، نداشت، اما مثل همیشه اظهاراتی داشت که چالش هایی را به دنبال داشت. احمدی نژاد گفت: می بینم که تغییر شروع شده است، اما وقتی باید تغییرات در سطح یک ملت اتفاق بیفتد، شرایطی وجود دارد و تدریجی است، ناگهانی نیست، یعنی مثل خواب و بیداری نیست. صبح بیدار شوید و ببینید همه چیز درست است البته حضور و مطالبه و کار و همبستگی ملت لازم است. منظور شما از تغییرات چیست؟ به هر حال سکوت او در قبال مرگ مهسا را ​​نمی توان به راحتی نادیده گرفت و این سکوت را عادی دانست!

از حامی تا منتقد گشت ارشاد

این روزها نام احمدی نژاد بر سر زبان ها افتاده است. رئیس‌جمهوری که نقش او در راه‌اندازی گشت‌های خانه‌نشین مهم تلقی می‌شود، اما به تدریج به منتقد جدی آن تبدیل شد، به طوری که در سوم خرداد ۱۳۸۸، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، مخالفت دولت با گشت‌های خانگی را اعلام کرد. و با آنها مقابله می کرد. وی بار دیگر گفت: «آیا واقعا مشکل مردم ما مشکل موی جوانان ماست؟» به عبارت دیگر، اگرچه از سال 84 که احمدی نژاد روی کار آمد، این طرح در دستور کار قرار گرفت. اگرچه احمدی نژاد برای جلب محبوبیت سعی در انتقاد از این طرح داشت، اما تفاوت شرایط آزادی های فردی در دوران خاتمی و احمدی نژاد به قدری برای افکار عمومی محسوس است که هیچکس باور نمی کند که احمدی نژاد مخالف این طرح باشد. احمدی نژاد تمام تلاش خود را کرد تا نقش خود را در فعالیت های گشت ارشاد کم رنگ کند و حتی تا جایی پیش رفت که به مجلس احضار شد. در سوم اسفند 1390 مجلس احمدی نژاد را که در آن زمان رئیس جمهور بود با 10 سوال به مجلس معرفی کرد که یکی از سوالاتی که علی مطهری قرائت کرد به دلیل انتقاد احمدی نژاد از گشت ارشاد و برخوردهای نادرست با حجاب و عفاف بود. . مطهری پرسید: چرا با علم به اینکه انتقاد برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه ملی باعث کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن جایگاه پوشش اسلامی در جامعه می شود، در یک برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم کردن برخی از مجریان این قانون با اعلام اینکه حل این مشکل فقط برای کار فرهنگی است، دولت را سلب مسئولیت کردید؟ و احمدی نژاد پاسخ داد: ما می گوییم ملت ایران مومن، پاک، خوب و محبوب است. من و تو را این ملت سر کار گذاشتند. ما می گوییم با اینها خوب رفتار کن، توهین نکن، اینقدر سخت گیر نباشیم.» در سال 1378 صحبت های احمدی نژاد در مورد حجاب خبرساز شد، او در اظهارات جنجالی گفت: «اول از دین و قبول دین. دولت جمهوری اسلامی دو نفر است، دوم اینکه حداقل یک نفر قبلا به جمهوری اسلامی رای داده است، اما حالا می گوید من این شکل را نمی خواهم، آیا این شخص حق دارد یا نه؟! : گشت ارشاد محصول مصوبه شماره 427 مورخ 1393/10/13 شورای فرهنگ عمومی با عنوان «شیوه های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» است که در آن وظایف نهادها از جمله نیروی انتظامی، برخورد با آن شرور اعلام می شود کلید اصلاحات ارشادی در دست وزیر ارشاد به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی است.

روایت پلیس از رفتار احمدی نژاد

مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد تا جایی پیش رفت که سردار کارگر معاون سابق اجتماعی نیروی انتظامی گفت: من در زمان آقای احمدی نژاد مسئولیت داشتم. او خود یکی از مخالفان گشت ارشاد بود. البته من مخالف برخوردهای خشونت آمیز هستم. اما پلیس کجا وحشیانه عمل کرده است؟ بیایید از افرادی که ضربه زده است آمار بگیریم و ببینیم چند نفر را دستگیر کرده است. هر چند بیشتر به مردم هشدار می دادیم که حجاب خود را درست کنند. پلیس اصلاً وارد عمل نشد.» احمدی نژاد البته نه تنها از مخالفت علنی با گشت ارشاد ابایی نداشت، بلکه بارها با درخواست دختری کم حجاب برای حضور در عکس موافقت کرد، زیرا زمانی که وی در دبی بود، همسر احمدی نژاد موهایش را از تنش درآورد. دختری که برای عکس گرفتن کنار شوهرش ایستاده بود کنار

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید