دلیل حضور بدون ماسک بیرانوند چه بود؟

در حالی که تیم ملی خود را برای دیدار حساس و سرنوشت ساز مقابل آمریکا آماده می کند، کی روش هنوز ترکیب مورد نظر خود را برای این دیدار انتخاب نکرده است. شاید سرمربی تیم ملی تغییری در ترکیب تیم برنده ایجاد نکند اما قطعا برای انتخاب دروازه بان اصلی تیم ملی چالشی پیش رو خواهد داشت. حسینی پس از به ثمر رساندن 6 گل از انگلیس، در دیدار مقابل ولز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و دروازه خود را بسته نگه داشت.

از طرفی علیرضا بیرانوند پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت با انگیزه بالایی به تمرین تیم ملی می آید و همین مشکل کار را برای انتخاب کیروش سخت کرده است، مصدومیت نابهنگام و نمی تواند برای تیم ملی بازی کند.

مصدومیت بیرانوند به حدی بود که بعد از مصدومیت و خروجش از بازی وقتی دوربین کیروش را نشان داد سرش را بین دستانش گرفته بود و رنجش بسیار محسوس بود. کی روش می دانست که یکی از بهترین بازیکنان تیمش را از دست داده و حضور بیرانوند می تواند کمک زیادی به تیمش در دیدار مقابل انگلیس کند.

پس از عکسبرداری و معاینات دقیق مشخص شد که بینی علیرضا شکسته است. بینی بیرانوند تحت هر شرایطی باید عمل شود اما در صورت عمل، علیرضا مدتی دور از میادین خواهد بود. بنابراین علیرضا فعلا باید با محافظ بینی ویژه به کار خود ادامه دهد و هر چه زودتر آسیب دیدگی خود را درمان کند. عکس‌های منتشر شده از تمرین روز یکشنبه تیم ملی نشان می‌دهد که بیرانوند بدون ماسک در تمرین شرکت می‌کند که گمان می‌رود اتفاق عجیبی باشد.

ضمن اینکه بیرانوند تحت هیچ شرایطی نباید بدون حفاظت کار کند و این مشکل می تواند برای او خطرناک باشد. در واقع دروازه بان شماره 1 تیم ملی تنها در صورتی می تواند به میدان برود که از محافظ بینی مخصوص استفاده کند. پزشکان تیم ملی خطاب به بیرانوند تاکید کردند که او تحت هیچ شرایطی اجازه بازی بدون محافظ را ندارد و حتی مسئولان برگزاری و ناظران بازی اجازه حضور علیرضا را بدون محافظ نمی دهند.

پیگیری های ما در این زمینه نشان می دهد علیرضا به دلیل سبک بودن تمرینات تیم ملی و خبری از بازی درون ترکیبی در این تمرین، توانسته تمرین کند. در واقع بیشتر تمرین دروازه بانی روز یکشنبه به کنترل توپ اختصاص داشت. از آنجایی که در این نوع تمرینات دروازه بانی درگیری وجود ندارد، علیرضا می توانست بدون گارد تمرین کند.

اما در تمرینات پرفشار، بازی های درون تیمی و البته بازی های رسمی، بیرانوند بدون محافظ مجاز به حضور نخواهد بود و باید از این ماسک مخصوص استفاده کند. لازم به ذکر است که وضعیت بیرانوند نسبت به چند روز قبل بسیار بهتر شده است و کیروش و تیم پزشکی تیم ملی از وضعیت او خوشحال هستند. بیرانوند برای بازی مقابل آمریکا مشکلی ندارد اما اینکه در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد یا حسینی بازی کند بستگی به تصمیم کیروش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید