دلیل حمله امروز یمن به ابوظبی چه بود؟

ساعت: 20:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801401

مردم امارات می دانند که پس از پایان دولت خودخوانده هادی در مارب، ارتش و کمیته های مردمی یمن برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی امارات و اسرائیل به جنوب یمن اعزام خواهند شد. بنابراین امارات علنا ​​وارد این جنگ شد و جبهه جدیدی در این منطقه گشوده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز دوشنبه 17 ژانویه 3 پهپاد و 10 موشک بالستیک را به سه نقطه در ابوظبی از جمله فرودگاه بین المللی شیخ شلیک کردند. این حمله شاید بزرگترین حمله در امارات در 50 سال گذشته باشد.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در توییتر خود نوشت: کشور کوچکی در منطقه که جان خود را برای خدمت به آمریکا و اسرائیل فدا می کند، مدعی است که از یمن فاصله گرفته است، اما اخیراً خلاف آن ثابت شده است.

عبدالسلام هشدار داد: یا از اقدامات بیهوده خود در یمن دست می کشد یا خداوند چیزی برای او می آورد که دست او و دیگری را قطع می کند.

اما دلیل این حمله چه بود؟

انصارلا یمن در 14 سپتامبر 2009 تاسیسات آرامکو در شرق عربستان سعودی را درهم شکست. این حمله در پاسخ به جنایات نیروهای بن سلمان بود و به بزرگترین حمله به زیرساخت های نفتی در تاریخ جهان تبدیل شد.

پیام آرامکو به سرعت به بن زاید ولیعهد ابوظبی رسید. امارات پس از 5 سال جنایت در یمن در 12 فوریه 2017 عقب نشینی خود را اعلام کرد.

عیسی المزروعی، فرمانده وقت نیروهای اماراتی در یمن گفت: راهبرد حضور مستقیم به استراتژی حضور غیرمستقیم تبدیل شده و توسط نیروهای یمنی اجرا می شود.

المزروعی نیروهای یمنی را شورای انتقالی جنوب و مزدورانی مانند شبه نظامیان موسوم به گارد جمهوری به فرماندهی طارق عفاش (برادرزاده عبدالله صالح) و گردان های عمالک خواند.

از سوی دیگر، حضور نظامی امارت به پایان نرسیده است و آنها همچنان در جنوب یمن مانند مون و سقطری حضور مستقیم نظامی دارند، اما اخیرا از رویارویی جدی با دولت صنعا اجتناب کرده اند. دو سال.

یمن در حال حاضر به سه بخش تقسیم می شود:

دولت قانونی صنعا که مناطق شمالی مجاور دریای سرخ را کنترل می کند. اکثریت مردم یمن زیر پرچم این دولت هستند و پس از انقلاب مردمی یمن در سال 2015 تشکیل شد و بازوی نظامی این دولت جنبش انصارله است.

شورای انتقالی جنوب که بر مناطق جنوب غربی یمن منتهی به تنگه باب المندب تمرکز دارد. این شورا مزدور امارات است و مناطق جنوبی یمن را اشغال می کند.

دولت خودخوانده منصور هادی که مناطق شرقی و عمدتاً بیابانی (گاهی خالی از سکنه) یمن را کنترل می کند. منصور هادی عامل مستقیم رژیم سعودی است. مهم ترین شهر و آخرین قلعه تحت سیطره این دولت «مارب» است. جنگنده های سعودی در حمایت از دولت خودخوانده هادی، روزانه بمباران های وحشیانه مردم یمن را انجام می دهند.

نقشه یمن

جنگ هفت ساله یمن به ایستگاه مارب رسیده است. شهری بسیار مهم و سرشار از منابع نفتی که در صورت فتح آن توسط دولت صنعا، وظیفه جنگ خونین عربستان علیه یمن خواهد بود.

مارب محل تقاطع یمن است. با فتح استان های حضرموت و المهره، تسلط صنعا دومینو خواهد شد و مزدوران سعودی چاره ای جز فرار نخواهند داشت. المهره نزدیک ترین استان یمن به امارات و در کنار خلیج عدن است.

مردم امارات می دانند که پس از پایان دولت خودخوانده هادی در مارب، ارتش و کمیته های مردمی یمن برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی امارات و اسرائیل به جنوب یمن اعزام خواهند شد.

در نتیجه، گردان های عمالک مرتبط با امارات در هفته های اخیر جبهه های جدیدی را در استان های شبوه و تعز علیه دولت صنعا باز کرده اند تا عملیات فتح مارب را خنثی کنند.

همزمان با ورود علنی امارات به صحنه درگیری با نیروهای انصارالله، سانا هشدار داده است که در صورت ادامه آتش سوزی امارات عازم ابوظبی و دبی خواهد شد. هشداری که ابوظبی آن را جدی نگرفت.

حمله پهپادی امروز به یمن فقط هشداری برای بن زاید بود. در صورت ادامه درگیری مزدوران امارات با انصارولا، دبی و ابوظبی هدف حملات سنگین موشکی و پهپادی دولت یمن قرار خواهند گرفت. سعودی ها زمانی طعم آن را به خوبی چشیدند و امیران می دانند که کاخ شیشه ای کشور کوچکشان تنها با یک حمله سنگین تندروهای یمنی فرو می ریزد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید