دلیل دعوت به پرسپولیس عجیب

دلیل دعوت به پرسپولیس عجیب

در حالی که کارلوس کی روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی و جانشین اسکوچیچ انتخاب شده و سرمربی پرتغالی طی روزهای آینده برای عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال به ایران سفر خواهد کرد، لیست بازیکنان دعوت شده به اتریشی اعلام شد. کمپ تغییر کرده است و برخی از بازیکنان که در لیست اصلی بودند. آنها اسکوچیچ نبودند، به تیم ملی دعوت شدند.

این تغییر در حالی رخ می دهد که دراگان اسکوچیچ قبلاً برای 50 نفر ویزای شینگن درخواست کرده بود تا در نهایت بتواند نام 25 نفر را در لیست دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال قرار دهد. کی روش حالا درخواست ویزای مرتضی پورعلیگنجی و رامین رضاییان را به اتریش داده و این دو بازیکن مطرح بار دیگر به تیم ملی دعوت شدند.

رامین رضاییان طی چند سال گذشته در دوران مربیگری اسکوچیچ هرگز به تیم ملی دعوت نشده بود و پس از جدایی مارک ویلموتس که یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش است، این روزها در سپاهان زیر نظر مورائیس و حتی او فوتبال خوبی به نمایش گذاشته است. توانست مقابل استقلال گلزنی کند.

مرتضی پورعلیگنجی که در چند دیدار اخیر پرسپولیس عملکرد خوبی داشته است، از سوی اسکوچیچ به اردوی اتریش دعوت نشد، اما کی روش درباره بازیکنی که سال ها زیر نظر او در تیم ملی بازی کرده، نظر دیگری دارد. نکته جالب در مورد رضاجان این است که کارلوس کی روش مدافع محبوب تیم ملی در دوران دراگان اسکوچیچ هرگز رنگ پیراهن تیم ملی را ندید و سرمربی سابق تیم ملی نیز گفت که او را دعوت نکرده و واریا غفوری: به دنبال پیراهن مناسب هستم. حفاظت.

گلزنی در این مسابقه برای دفاع راست خوب است، اما وظیفه دفاع راست متفاوت است. بازیکنانی که شما می گویید باید در حین بازی فضای پشت سر خود را بپوشانند، جای خود را زیاد ترک نکنند و به بازیکن حریف اجازه کار ندهند. مدافعان راست گاهی 20-30 متر با خط دفاع مرکزی فاصله دارند. وقتی توپ های مورب از طرف مقابل می آیند، مدافعان راست ما برای گرفتن توپ نمی روند یا به موقع در دفاع ظاهر نمی شوند. اولین انتخاب من بازی دفاعی است. اگر او در حمله موفق باشد، بیشتر از آن چیزی است که ما می‌خواستیم، اما او نباید کارش را به هم بزند و کارش را انجام ندهد.

آخرین باری که رضایان برای تیم ملی به میدان رفت، در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی مقابل عراق بود که هدایت تیم ملی را مارک ویلموتس بر عهده داشت و حالا پس از 2 سال و 9 ماه و 28 سال، رضایان امروز دعوت شده است. دوباره در تیم ملی اما دلیل اصلی علاقه شدید کویروس به رامین و دعوت مجدد او به تیم ملی چیست؟

رامین قدرت هوازی زیادی دارد و از نظر دوندگی یکی از بهترین های فوتبال ما محسوب می شود. کی روش بارها با رامین مصاحبه کرده بود که هیچ بازیکنی در تیمش به اندازه رامین سرعت ندارد و همین باعث شد کی روش دوباره به شاگرد سابقش اعتماد کند. همه می دانند که دویدن و سرعت برای کی روش بسیار مهم است و سرمربی پرتغال به بازیکنانی دونده و البته جنگنده علاقه دارد.

رضایان با توجه به آمادگی جسمانی خوب و قدرت دوندگی بالایی که دارد یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش محسوب می شود و ستاره سابق پرسپولیس این فرصت را خواهد داشت تا با بازگشت کی روش به تیم ملی دومین جام جهانی خود را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید