دلیل مهاجرت علیرضا فغانی از ایران

دلیل مهاجرت علیرضا فغانی از ایران

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در حاشیه کلاس آموزش داوری با بیان اینکه نام علیرضا فغانی در لیست داوران استرالیایی قرار گرفته است، گفت: نام علیرضا فغانی در لیست داوران استرالیایی قرار گرفته است. این در واقع اعتقاد قبلی من است. من کسی نیستم که بخواهم کینه به دل بگیرم. من افتخار می کنم که یک ایرانی در آنجا در لیست داوران استرالیا زندگی می کند.

وی ادامه داد: به هر حال هیئت داوران و کسانی که در فوتبال و داوری بوده اند، نظر ما این بود که از زمانی که آقای فغانی به استرالیا مهاجرت کرد و با نام ایران در جام جهانی 2022 شرکت کرد، اما از سال 2023 جانش را از دست داد. در آنجا بود، اجازه دهید به داوران خود فرصت دهیم.

افشاریان با تاکید بر صحت تصمیم گرفته شده، ادامه داد: ما در تصمیم خود محکم بودیم، آن را گرفتیم و اکنون نیز به همان تصمیم احترام می گذاریم. انشالله آقای فغانی هرجا هست در قضاوت دنیا بدرخشد.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به اینکه فغانی شانس قضاوت فینال جام ملت های آسیا را دارد و زمان افتخار او برای استرالیا خواهد بود و اگر در لیست داوران ایرانی بماند بهتر است، گفت: خوب تر نباش قبلا هم گفته بودم که حتی یک جام هم از دست آقای فغانی گرفته نشد. او چندین بار در جام ملت های آسیا شرکت کرد، چندین بار در جام جهانی و جام باشگاه ها سوت زد. علیرضا فغانی در تمامی مسابقات قابل قضاوت شرکت کرده است.

وی درباره دلایل حذف نام فغانی از لیست داوران ایرانی گفت: حالا باید قبول کنیم که او در استرالیا زندگی می کند و داور ما نیست. زیرا طبق اساسنامه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، داوری که می خواهد در لیست آن کشور باشد باید 10 بازی سطح بالا را در مسابقات آن کشور قضاوت کند.

افشاریان در پایان درباره قضاوت پسرش در جام حذفی افزود: گفتم پسر من نیست اما داور این مملکت است. همانطور که گفتم حدود 10 داوری که قضاوت خوبی در لیگ داشتند در جام حذفی بازی کردند و این وسط فقط اسم پسرم آمد. همانطور که گفتم همه داوران قضاوت بسیار خوبی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید