دلیل پایین بودن رتبه برخی از معلمان با سنوات بالا در رتبه معلمی

دلیل پایین بودن رتبه برخی از معلمان با سنوات بالا در رتبه معلمی

روند رتبه بندی معلمان پس از مدتی چند ماه و شروع رسمی بارگذاری مدارک و مدارک از معلمان در مرداد 1401 آغاز شد و در نهایت وزارت آموزش و پرورش در 31 اسفند اعلام کرد رتبه بندی نهایی 930 هزار معلم بازنشسته و شاغل مشروط به رتبه بندی . صادر شده است.

این در حالی است که معلمان از رتبه های اعلامی خود گلایه هایی داشته اند و معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حجم نارضایتی معلمان از رتبه های اعلامی خود، از مهلت 10 روزه معلمان از زمان تعیین رتبه خبر داد. در سیستم بررسی می شود تا بتوانند اعتراض خود را مطرح کنند

رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی مشروط به ثبت نام
ستاری فرد گفت: به نظر می رسد توزیع رتبه ها منطقی است. اگر معلمان اعتراضی داشته باشند، چارچوبی برای ثبت نام در نظر گرفته شده است. رتبه و امتیاز کار انسانی است و اشتباهاتی صورت می گیرد و ما از آن اشتباهات چشم پوشی نمی کنیم. مطمئناً روند ارزیابی ما می تواند مورد بازنگری قرار گیرد. ما با مسائلی از جمله مواردی که سالها تجربه دارند یا مواردی که مدارک آنها توسط ارزیاب ارزیابی نشده است سروکار داریم. همه آنها مشروط به تسلیم اعتراض هستند.

وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر خود درباره رتبه بندی در سال گذشته اظهار داشت: رتبه بندی آغاز شده و امسال در حد اعتبارات تعهد شده پرداخت می شود. از سال آینده (1402) حقوق کامل به همکاران با توجه به رتبه آنها پرداخت می شود. اعتراض حق همکاران من است. در سیستمی که ارائه می شود کل فرآیند ثبت می شود. همتایان و دستگاه های نظارتی نیز می توانند ببینند.

منشأ اعتراضات دوگانه است. اول اینکه ممکن است برخی امتیازها به فرد داده نشود یا کمتر داده شود. اما بیشتر ایرادات مربوط به این است که همکاران به دلیل مشغله کاری قانون، آیین نامه و دستورالعمل را به دقت مطالعه نکرده و مدارک را با دقت بارگذاری نکرده اند.

و افزود: همانطور که قبلاً گفته شد، همکاران مدارک خود را به صورت دقیق بارگذاری کنند تا ایرادی نداشته باشد و همکاران حق خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه سوم اسفندماه، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اعضای هیات ممیزی رتبه بندی در نشست مجازی با مدیران مدارس، جزئیاتی از روند رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات را ارائه کردند که در ادامه به اهم بیانیه ها خلاصه می شود. ذکر شده:

به سوالات معلمان باید پاسخ داده شود

سید مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش قانون ارزشیابی معلمان را اولین تجربه در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مبنای ارزشیابی، خوداظهاری معلمان و مستندات ارائه شده توسط معلمان بوده است. توسط مدیر مدرسه بررسی شد. تمام تلاش اعضای هیأت کنترل استانی و مرکزی بر این است که تمامی ارزیابی ها بر اساس مدارک ارائه شده باشد و دقت نظر کافی برای احقاق حقوق معلمان وجود داشته باشد. معلمان طبق مفاد قانون می توانند نسبت به نمرات دریافتی اعتراض کنند و هدف ما کمک به معلمان در احقاق حقوق قانونی خود است.

وی ادامه داد: در برخورد با اعتراضات روندی سه مرحله ای ایجاد کرده ایم. مرحله اول ثبت اعتراض است که 10 روز مهلت دارد. در مرحله دوم به فرد اجازه می دهیم برخی اسناد و مدارک را اصلاح کند و در مرحله سوم رسیدگی به شکایات آغاز می شود و با استفاده از ظرفیت کارگروه ها در سطح منطقه، پرونده ها بررسی و معاونت می شود. – رؤسای مناطق طبق دستور کمیسیون های تحقیق کارگروه هایی تشکیل می دهند، اعتراضات را شروع می کنند که در صورت نیاز به بررسی اسناد اقدام می کنند.

هاشمی تصریح کرد: میز پاسخگویی با اعضای گروه های سنجش، نیروی انسانی و ارزیابی عملکرد تشکیل شود و به سوالات معلمان در این حوزه پاسخ داده شود و دغدغه های آنان برطرف شود. با استفاده از ظرفیتی که در استان ها و مناطق داریم، حرف های همدیگر را می شنویم و طی هفته های آینده رسیدگی به مدارک را آغاز می کنیم و در مسیر قانونی و عدالت حرکت می کنیم.

چرا برخی از معلمان ارشد رتبه پایینی گرفتند؟

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش با بیان اینکه نظام رتبه بندی در تمامی مراحل به صورت سیستماتیک انجام و تمامی سوابق ثبت شده است که به عنوان بانک کامل آموزش و پرورش در دسترس است، گفت: وی گفت: همه رشته های حقوق رتبه بندی در این طرح گنجانده شد و خیر برای هیچ فرد یا گروهی استثنا قائل نشدیم و همه به یک شکل مورد بررسی قرار گرفتند. تمامی مراحل رتبه بندی بر اساس قانون و ظرفیت قانونی انجام شد و از ظرفیت داخلی آموزش و پرورش و معلمان در رتبه بندی استفاده شد و ارزیابان حرفه ای از همکاران آموزشی و آموزشی ما بودند و خارج از سیستم آموزشی درگیر این روند نبودند. و آموزش.

وی ادامه داد: خودارزیابی معلمان ملاک ارزشیابی نبود، بلکه هدف ما آشنایی معلمان با فرآیند ارزشیابی بود تا بدانند در جریان ارزشیابی چه فرآیندهایی درگیر خواهند شد و چگونه ارزشیابی خواهند شد.

زارعی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس رفتارها و فعالیت های معلمان را تشریح و ارزیابی کردند و به منظور استانداردسازی رفتارهای استاندارد شده در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت تا یکی از سطوح فعالیت بر اساس فعالیت معلمان انتخاب شود.ارتباط موثر ابعادی مانند؛ خوب صحبت کردن، گوش دادن خوب، انتقال مفاهیم و غیره. در نظر گرفته شده و با این مثال ها در سیستم توصیف رفتار سنجیده و به نتیجه تبدیل می شود که به معنای نتیجه مستقیم برای مدیر نیست.

وی افزود: به مدیران مدارس مرجع اعتماد کردیم که باید مدارک بارگذاری شده را با اصل مدارک بررسی می کردند که این مدارک از نوع شایستگی بوده و سایر مدارک مانند گواهی آموزش و پرورش، ارزیابی معلمان و غیره. در سیستم در مرحله بعد ارزیابان به بررسی مدارک می پردازند. ارزیابان توصیف رفتار را با نمونه‌هایی از رفتار بررسی می‌کردند، و اگر همکاری در آن حوزه رتبه‌بندی می‌شد، باید بررسی می‌کردند که چه شواهدی در سایر زمینه‌ها در آن حوزه وجود دارد. علاوه بر این، اگر ارزیابان به این نتیجه برسند که هیچ سندی با این اقدام وجود ندارد، کدهایی را برای اعضای کمیته حسابرسی درج خواهند کرد. اعضای هیأت حسابرسی بر اساس نظر ارزیابان بررسی و در صورت وجود مغایرت، پرونده را به ارزیابان ویژه ارجاع دادند.

زارعی تصریح کرد: رتبه 3 باید به تایید اعضای هیات ممیزی استان می رسید و برای رتبه 4 و 5 هیات بازرسی مرکزی باید تایید می کرد، بنابراین فرآیندهای بررسی اسناد در هر دو هیات بررسی شد و این فرآیند برای هر کدام انجام شد. همکار.

وی با بیان اینکه ممکن است پس از اعطای و رتبه بندی خطای انسانی مرتکب شده باشد و یا در سیستم مشکلی ایجاد شده باشد، در حال بررسی است و قسمت هایی که نیاز به مدارک نداشتند در این مرحله مدارکی را آپلود نکنند اما مدارکی که توانسته اند برای آپلود اسناد می توان در مرحله اعتراض بارگذاری کرد.

زارعی با اشاره به اینکه برخی از همکاران با چندین سال سابقه نمرات پایینی کسب کردند، گفت: امتیاز ارشد معلمان با 30 سال سابقه کار 60 امتیاز و مدرک تحصیلی حداکثر 80 امتیاز است و مطمئن هستیم که همکاران دارای سابقه کار. مدارک تحصیلی یا کارآموزی با سابقه کار بالا از صلاحیت بالایی برخوردار است، بسیاری از کسانی هستند که باید این مدارک را با استفاده از مدارکی که دریافت کرده اند ارائه دهند.

وی تصریح کرد: کارنامه دقیقی به معلمان ارائه می شود که نمرات رتبه بندی شده را در اختیار معلمان قرار می دهد و بر اساس این نتایج معلمان می توانند مسیر مورد نیاز خود را برای رشد و توانمندسازی خود برنامه ریزی کنند.

معلمانی که گواهینامه آنها به کمیته کنترل نرسیده است ارزیابی نمی شوند

سجاد سیاح، رئیس مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمینه اعتراض معلمان به رتبه های اعلام شده، دو بند پیش بینی شده است و در بند اول، همکاران می توانند این مثال ها را در زمینه مثال هایی که به آنها اعتراض دارند ارائه دهند. بنویسید و در این مرحله آپلود جدیدی در نظر نگرفته ایم و به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که در صورت نیاز به همکاری جهت دریافت مدارک به آموزشگاه و ادارات به دلیل کمبود وقت در تعطیلات پیش رو متضرر نشوند. و زمان گفت: برای برخی از افراد رتبه ای درج نشده است و این به این دلیل است که هیچ مدرکی از این افراد به کمیته حسابرسی نرسیده است.

وی افزود: با توجه به فشار و حجم کار ممکن است رضایت همکاران را جلب نکرده باشیم، بنابراین امسال اعتراضات به صورت ویژه بررسی می شود و به دنبال رعایت حقوق همه همکاران خواهیم بود.

بررسی همتایان در سال سوم اجرای رتبه بندی

صادق ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: رتبه بندی آغاز و پایانی ندارد، رتبه بندی سیستمی است که در خدمت همه همکاران است و تمام تلاش ما بر این بوده است که کامل شود. استفاده از قانون گفت: در سال دوم رتبه بندی هستیم و در قانون نوشته شده که در سال سوم باید از همکاران حمایت شود. رتبه بندی ادامه دارد و کلیه همکاران در آن قرار خواهند گرفت. قرار بود رتبه های همتا در این مرحله تا پایان اسفندماه اعلام شود.

وی افزود: حمایت رئیس جمهور و پیگیری های مکرر وزیر آموزش و پرورش باعث شد تا مرحله رتبه بندی را تکمیل کنیم.

ستاری فرد گفت: خود را موظف می دانیم به اعتراض همکاران پاسخ دهیم و برخی از مشکلاتی که قابل مشاهده است را برطرف خواهیم کرد. ما خود را متعهد می دانیم که نسبت به اعتراضات همکاران خود اقدام کنیم، بنابراین اقداماتی در این زمینه در حوزه های مختلف از جمله فناوری و ارزیابی، عملکرد و اندازه گیری صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید