دلیل پیروزی ما سرویس های پرشی بود/ تلاش می کنیم بار روانی را از روی دوش بازیکنان برداریم.


ساعت: 20:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890447

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران گفت: کشورهای شرق آسیا در خط حمله تنوع زیادی دارند و اگر در حالت عادی سرویس بدهیم، مقابل آنها مشکل داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درباره پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل چین در اولین دیدار قهرمانی نوجوانان آسیا گفت: فدراسیون والیبال سخت تلاش می کند تا تیم ما را آماده کند. تیم جوانان ایران در 9 ماه 12 مرحله اردو را پشت سر گذاشت.

سرمربی تیم نوجوانان ایران ادامه داد: پس از سه سال وقفه در برگزاری مسابقات آسیایی نوجوانان، تیم نوجوانان ایران جدا از جهت گیری نتیجه و برای ایجاد زیرساخت های والیبال ایران در سال های آینده تشکیل شد. همانطور که دیدید همه بازیکنان ما از سرویس می پرند و این به دلیل زیرساخت ها و آینده والیبال است. فدراسیون والیبال تفاوتی بین نونهالان و بزرگسالان قائل نیست.

وکیلی تصریح کرد: دیدار مقابل چین اولین بازی رسمی تیم جوانان ایران بود. ما در بین هشت تیم حاضر در تهران بالاترین رتبه را داریم. چشم ما به مسابقات آینده است و تلاش می کنیم بار روانی را از روی دوش بازیکنان برداریم. تیم جوانان ایران اصلا نتیجه گرا نیست. در رده نوجوانان بالا و پایین های زیادی وجود دارد که طبیعی است. در این رده سنی شگفتی های زیادی وجود دارد و بازیکنان باید از این شرایط تجربه کسب کنند.

وی افزود: دلیل پیروزی ما در این مسابقه سرویس های پرشی بود. کشورهای شرق آسیا در حمله تنوع زیادی دارند و اگر ما به طور معمول سرویس می‌دادیم، مقابل آنها مشکل داشتیم. ویژگی‌های تیم ما سرویس‌های پرشی بود و دریافت سرویس‌های پرش برای بازیکنان ما بسیار آسان است.

وکیلی ادامه داد: امیدوارم در مسابقات بعدی تماشاگران بیشتری به سالن بیایند چرا که تیم های خوبی به تهران آمدند.

وی درباره احساسات خود به بازیکنان گفت: همه ملی پوشان فرزندان من هستند و من موظفم در همه شرایط از آنها حمایت کنم و به آنها اعتماد کنم. کادر فنی باید استرس را از بازیکنان دور کند و با آنها رفتاری پدرانه داشته باشد تا احساس تنهایی نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید