دمای بیش از حد نرمال در کشور / کاهش بارندگی تا 65 درصد

دمای بیش از حد نرمال در کشور / کاهش بارندگی تا 65 درصد

روز جدیدرئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی با اشاره به اینکه امسال دومین سال خشکسالی است، گفت: ممکن است در هفته های اول اردیبهشت میزان بارندگی مناسب باشد اما کمبود آب را جبران نمی کند. “

رئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی با اشاره به اینکه امسال دومین سال خشکسالی است، گفت: ممکن است در هفته های اول اردیبهشت میزان بارندگی مناسب باشد اما کمبود آب را جبران نمی کند. “

احدوزیف در خصوص وضعیت بارندگی ها در فروردین ماه گفت: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته اندکی بهبود یافته اما در بلندمدت حدود 30 درصد کاهش داشته است، بنابراین در مجموع بارندگی در کشور خشکسالی شدید را در اکثر نقاط کشور نشان می دهد. .راضی کننده نیست و خیلی کوچکتر از حد معمول است.

بر اساس وظیفه، پیامدهای این وضعیت جدی‌تر خواهد بود، زیرا سال گذشته سال کم بارش و استثنایی بود و امسال شاهد دومین سال خشکسالی هستیم.

رئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی ادامه داد: بارندگی در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان کاهش چشمگیری داشته و حدود 35 تا 65 درصد بارندگی ها کمتر از حد نرمال است.

وی افزود: در استان های تهران، قزوین، البرز و دامنه های جنوبی رشته کوه البرز از جمله سمنان و خراسان شمالی و رضوی بارندگی به شدت کاهش یافته و در این مناطق 35 تا 45 درصد بارندگی کمتر از حد نرمال است و آب پشت سدها و رودخانه ها زیاد است.

پیش بینی می شود در این هفته بارندگی چندانی نداشته باشیم اما در روزهای اخیر در شمال شرق کشور بارندگی نسبتا خوبی داشته ایم و هفته بعد از دوشنبه (5 اردیبهشت) تا پایان هفته به ویژه در نواحی شمالی کشور بارندگی نسبتا خوبی داشته ایم. نیمه غربی دامنه های البرز شامل چهارمحال بهتیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان و حتی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارندگی خوبی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: این بارندگی ها کمبود آب را جبران نمی کند، بنابراین کم آبی ادامه خواهد داشت و به طور کلی در اردیبهشت و اوایل خرداد که زمان مناسبی برای بارندگی است، بارش ها کمتر از حد نرمال خواهد بود، بنابراین سال ادامه خواهد داشت. با زمین.”

رئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی درباره دمای کشور گفت: دمای هوا 1.4 درجه بالاتر از نرمال است و پیش بینی می شود در سال آینده به ویژه در هفته جاری در نیمه غربی کشور بیش از نرمال باشد. و در شهرستان تهران با دمای بالاتر از حد نرمال مواجه است و هوا گرمتر از هفته جاری خواهد بود.

وظیفه در پایان خاطرنشان کرد: از اواسط هفته آینده در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (16 و 19 اردیبهشت) دمای هوا اندکی تعدیل می شود، اما در مجموع پیش بینی می کنیم دمای هوا برای فصل آینده 1.5 درجه بالاتر از نرمال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید