دنیا از پیاده روی حسینی در اربعین شگفت زده شد


ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897511

شورای عالی اسلامی عراق در بیانیه ای هویت حسینی را عصاره هویت مردم عراق دانست و راهپیمایی اربعین را حماسه ای تاریخی توصیف کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجلس اعلای اسلامی عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای پیاده روی اربعین را حماسه ای تاریخی توصیف کرد و تاکید کرد که جهانیان از آنچه این روزها در عراق می گذرد در هیبت هستند و هویت حسینی در اعماق روح مردم عراق جای دارد. از هر طیف و قومیتی، تغییر کرده است و با وجود انواع وقایع تاریخی، فجایع و مشکلات کنونی، عراقی ها دست از مکتب امام حسین (ع) برنداشته اند، اما عشق آنها روز به روز بیشتر می شود.

در این بیانیه که از سوی شیخ «همام حمودی» رئیس شورای عالی اسلامی عراق صادر شده، آمده است:

در چنین روزهایی در سال 1356، عراقی ها در دفاع از راهپیمایی اربعین و در برابر ظلم و ستم حزب بعث که پیاده روی اربعین را ممنوع و زائران را دستگیر و زائران را دستگیر کردند، برخاستند و بر آرزوی خود برای رسیدن به کعبه آزادگان پافشاری کردند. هزاران شهید و اسیر تسلیم شدند و با پافشاری آنان انتفاضه صفر شکل گرفت تا بیانگر ایستادگی آزادگان در برابر مظلومیت حسینی و تجاوز به ایمان و هویت آنان باشد.

آنها قدرت حفاظت از راهپیمایی اربعین و مقابله با ظالم حزب بعث را داشتند که دستور ممنوعیت این مراسم را صادر کرد و موکب های بین نجف و کربلا را تحت تعقیب قرار دادند و حسینیان با اصرار خود به پیشروی ادامه دادند. کعبه لیبرال ها

مردم عراق از ظلم حاکمان و مزدورانشان رنج می بردند که به شعائر حسینی حمله می کردند و با آزادیخواهان مقابله می کردند و عرصه را برای سمینارها تنگ می کردند. سرنوشت مخالفان شعائر حسینی بر زباله دان تاریخ است و مردم پاک و آزاده لعنتشان می کنند.

امروز با وجود همه چالش ها و مشکلاتی که مردم عراق در دهه های سیاه گذشته از سرکوب وحشیانه، جنگ های پوچ، محاصره، اشغالگری و حملات فرقه ای القاعده و داعش و دیگران تجربه کرده اند و در عین حال در معرض انواع روش های نرم قرار گرفته اند. جنگ و توزیع مواد مخدر، فساد مالی و اداری و فرصت‌های از دست رفته، اما شعائر حسینی در زندگی مردم جا افتاده و عشق آزادگان از گروه‌ها، اقوام و مناطق مختلف نسبت به این آیین‌ها بیشتر شده است.

و خدمت به شیعیان امام حسین (علیه السلام) مایه مباهات ملی و انسانی شده است که در دنیا مشابهی ندارد و نسل به نسل عراقی ها از این خصلت بهره برده و با آن تربیت شده اند و این به عمق هویت آنها تبدیل شد.

امروز جهان از آنچه در عراق اتفاق می افتد شگفت زده شده است. رویدادی مردمی و اخلاقی در بالاترین درجه ایثار، خدمت، دوستی و گذشت رخ می دهد و می توان آن را «حماسه تاریخی» دانست که قهرمانان آن میلیون ها نفر از طیف ها و قومیت های مختلف هستند که در راه خدمت به ایثارگران هستند. امام حسین (ع) و میهمانان او را ببخشند که نشان از عمق هویت مردم عراق و شیعیان امام حسین و مرام مکتب آن حضرت دارد.

پس بیایید حول محور امام حسین (ع) جمع شویم و با امام حسین (ع) متحد شویم و از مکتب او درس بگیریم و به عنوان امت امام حسین (ع) برجسته شویم. خوشا به حال شما امت حسین و مردم عراق. حسین هویت ماست.

دیدگاهتان را بنویسید