ده ها موشک به پایگاه های آمریکا در عراق اصابت کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برخی منابع عراقی بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

صابرین نیوز گزارش داد که ده ها انفجار شهر اربیل را لرزاند.

صبرنیوز گزارش داد: آژیر خطر در نزدیکی پایگاه الحریر، فرودگاه اربیل و مجتمع صلاح الدین به صدا درآمد.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند: ده‌ها موشک به مجتمع پایین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا اصابت کرد.

صابرینیوز افزود: 12 موشک به پایگاه های آمریکا در اربیل اصابت کرد.

این منبع دقایقی بعد گفت: «شاهدان محلی می گویند حداقل 6 موشک به مواضع ارتش آمریکا در مجتمع زرین اصابت کرده است.

صبرنیوز همچنین گزارش داد که تعداد زیادی هواپیمای نظامی آمریکا بر فراز اربیل در حال پرواز بوده و تردد هوایی غیرنظامیان در این منطقه متوقف شده است.

این رسانه در مطلبی اختصاصی نوشت: گیرنده های Adsb در حریم هوایی اربیل که متخصص ترافیک هوایی است، معلق شده است.

منابع آگاه به صابر نیوز گفتند: آتش سوزی در یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل رخ داد. زنگ خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمد.

در این گزارش آمده است: «موشک‌های 14122 میلی‌متری به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد». پایگاه‌های نظامی آمریکا زیر باران موشک‌های سیتی است.

رسانه های عراقی همچنین از بسته شدن دروازه های سفارت آمریکا در بغداد و اعلام آمادگی کامل برای پایگاه های نظامی در عراق خبر دادند.

الجزیره همچنین اعلام کرد که زنگ هشدار در منطقه سبز در بغداد و سفارت آمریکا فعال شده است.

بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی کردستان عراق تمامی راه های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را با آمادگی کامل بسته اند.

الجزیره نوشت: سفارت آمریکا در بغداد به دلیل صدای زنگ خطر وحشت زده است.

صابر نیوز دقایقی بعد با اشاره به وجود موشک های بالستیک در میان موشک های شلیک شده، نوشت: پایگاه آمریکایی در اربیل با موشک های بالستیک مورد حمله قرار گرفت. «حداقل چهار موشک بالستیک به پایگاه آمریکایی در اربیل اصابت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید