دوباره طوفان شن جولان در شمال سیستان و بلوچستان / آیا امسال بادهای شمالی رکورد می زنند؟

زمان: 11:30
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777718

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی استان هشدار داد ؛

علی ملاشاهی با اشاره به هشدار در مورد سطح هواشناسی نارنجی گفت: از روز پنجشنبه بادهای شمالی در استان شدت گرفته و در برخی مناطق شمالی طوفان گرد و خاک با دید افقی کمتر از هزار متر وجود دارد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملاشاهی ، رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج نقشه های جوی و الگوهای هواشناسی ، از پنجشنبه شب وزش باد شدید تا بسیار شدید در قسمت شمالی استان پدیدار می شود. که تا چند ساعت دیگر با طوفان گرد و خاک همراه می شود.

وی افزود: وزش باد شدید و طوفان باعث کاهش شدید دید افقی ، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا ، اختلال در تردد جاده ای و هوایی و کاهش دمای هوا بین 10 تا 12 درجه می شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود در مواقع طوفان و گرد و غبار شدید و تا حد امکان از تردد بین شهری به ویژه در محورهای زاهدان-زابل و زابل-استات از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنید. باید از نبندان اجتناب کرد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: کشاورزان مناطق شمالی استان به ویژه گلخانه داران برای پیشگیری یا کاهش خسارت های احتمالی باید نسبت به تقویت سازه های کشاورزی اقدام کنند.

وی گفت: پیش بینی می شود شرایط طوفانی در شمال استان تا جمعه شب آینده با شدت و ضعف ادامه یابد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برآوردهای اولیه ما نشان می دهد که تعداد روزهای بادی و گرد و خاکی امسال در زابل به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید