دوره آزمایشی/آزمایشی محصول الکترونیکی کلید خورد 1 ماه است


ساعت: 19:53
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914095

وزارت اقتصاد اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعیه، وزارت رفاه اجرای آزمایشی طرح الکترونیک کالابرگ را در یکی از استان های جنوبی کشور آغاز کرده و پس از اجرا در این استان، برای کل کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد: فاینانس کالابرگ بر اساس همین سامانه پرداخت یارانه است یعنی ماهیانه تقریباً 28 هزار میلیارد تومان.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: این ادعا که دولت برای تامین مالی معرفی فهرست الکترونیکی کالاها مشکل دارد، در حالی مطرح شده که تامین مالی آن عمدتا بر اساس همین سیستم پرداخت یارانه است یعنی ماهیانه تقریبا ۲۸ هزار میلیارد تومان.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و دارایی در پاسخ به مطلبی در روزنامه با عنوان «قول بعد از وعده» توضیح داد: بارها اعلام شده که موضوع طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی از نظر مشکلی ندارد. اما با توجه به اینکه نظام پرداخت یارانه جمعیت زیادی از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، لازم بود دولت زیرساخت های فنی اجرای طرح را با اطمینان پیگیری کند تا مشکلی در تامین کالا و خرید مردم ایجاد نشود.

اقدامات دولت برای تامین زیرساخت ها برای اجرای کالابرگ به دقت رصد می شود، اما از آنجایی که متولی اصلی کالابرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، با تغییر در رهبری این وزارتخانه اندکی تغییر ایجاد شده است. تاخیر در اجرا و بهره برداری از این طرح و بر اساس آخرین اطلاعیه این وزارتخانه اجرای آزمایشی این طرح را در یکی از استان های جنوبی کشور آغاز کرده و پس از اجرا در این استان، برای کل اجرا خواهد شد. کشور.

برآوردها حاکی از آن است که عرضه آزمایشی بیش از یک ماه طول نخواهد کشید و سپس برای عرضه در سراسر کشور آماده خواهد شد.

تصمیم دولت برای ارائه محصول الکترونیکی هیچگاه تغییر نکرد، اما همانطور که گفته شد تاخیر پیش آمده به دلیل اطمینان از فراهم بودن زیرساخت های لازم برای اجرای آن در تمام شهرها و روستاهای کشور و به دلیل یک مرحله آزمایشی دیگر بوده است. اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت؛ با تکمیل این مرحله و حصول اطمینان از اینکه مردم می توانند در شروع پروژه به طور کامل از این ظرفیت استفاده کنند و شاهد پدیده صف بندی نباشند، کاتالوگ الکترونیکی اجرا می شود.

این ادعا که دولت برای تامین مالی معرفی کاتالوگ الکترونیکی مشکل دارد، در حالی مطرح می شود که تامین مالی آن عمدتا بر اساس همین سامانه پرداخت یارانه ای است که به معنای ماهیانه تقریباً ۲۸ هزار میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید