دوره انتقال سویه جدید کرونا 2 روز قبل و 10 روز پس از شروع علائم است.


ساعت: 10:55
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887572

ناصر خسروی گفت: سویه ویروس کرونا که در حال حاضر در کشور وجود دارد، 10 روز پس از علائم و دو روز قبل از بروز علائم، دوره انتقال دارد که باید رعایت شود. در روز دوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی را فراموش نکنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خسروی متخصص عفونی و کانون مرکز کرونا در چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: علائم کرونا به دلیل عوارضی که ایجاد می کند می تواند مداوم باشد و با استفاده از آنتی هیستامین های نسل دوم می توان برخی از این عوارض را برطرف کرد.


وی افزود: سرفه های مزمن و طولانی بیشتر سرفه های آزاردهنده است که در این موارد ابتدا باید از وجود PND و سپس برونشیت عامل آن و در نهایت اینکه آیا بیمار عوارض ریوی دارد یا خیر، بدانیم. هر کدام از این موارد باید بررسی شود.درمان جداگانه وجود دارد، مثلاً در PND باید سینوزیت درمان شود، در برونشیت از آنتی هیستامین به علاوه ضدسرفه نسل دوم استفاده می شود و در مشکلات ریوی میزان کنترل به دست آمده توسط بیمار باید معاینه شود و اسپری های استنشاقی می توانند به کنترل سرفه او کمک کنند.


این فوق تخصص عفونی ادامه داد: سویه کرونایی که هم اکنون در کشور وجود دارد 10 روز پس از علائم و دو روز قبل از شروع علائم دوره انتقال دارد که باید رعایت شود، فرد مبتلا به کرونا باید 5 روز در قرنطینه کامل باشد. روزها و در پنج روز دوم باید در اماکن عمومی ماسک بزنید.


خسروی با اشاره به اینکه علائم گوارشی می تواند شروع بیماری کرونا باشد، گفت: سرفه کرونا از روز چهارم ابتلا شروع می شود و باید مراقب آن بود.


وی خاطرنشان کرد: ابتلای مجدد به سویه جدید کرونا یعنی … BA4، BA5 هیچ ربطی به ویروس های قبلی ندارد، این ویروس ماهیتا کشنده ایمنی است و باید پروتکل های بهداشتی مانند قبل رعایت شود.


این متخصص عفونی افزود: سویه جدید کرونا دو مرحله‌ای است، در هفته اول علائمی که ظاهر می‌شوند نیاز به درمان علامتی و آنتی‌بیوتیک دارند، در هفته دوم که انتظار می‌رود ریه‌ها مبتلا شوند، علائم باید برطرف شود. لحظه به لحظه بررسی می شود


خسروی درباره سرفه ناشی از ویروس کرونا گفت: بستگی به مرحله ویروس کرونا دارد، اگر سرفه در ابتدای عفونت باشد از داروهای ساده ضد سرفه استفاده می شود و اگر بیمار برونشیت داشته باشد باید داروهای استنشاقی تجویز شود. اما اگر در هفته دوم باشد باید از نظر عوارض ریوی بررسی شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید