دوری از قرآن مهمترین عامل مشکلات جوامع بشری امروزی است


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915098

علی معلمی با بیان اینکه قرآن نسخه حیات بخش همه دردهای بشری در تمام ادوار تاریخ است. وی گفت: حقیقت مخمصه امروز جوامع بشری در دوری از مفهوم قرآن نهفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; آیت الله علی معلمی نماینده خبرگان رهبری مازندران صبح امروز در هفدهمین جشنواره تلاوت مجلس مازندران در شهرستان قائم شهر گفت: قرآن کتاب آسمانی خداست، کتاب نجات دهنده بشریت است. “

وی افزود: قرآن کتابی است که برای همه بلاهای جامعه همیشه در تاریخ بشریت حیاتبخش است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه طراوت قرآن مختص یک مقطع زمانی نیست و نقشه راهی برای زندگی سالم انسان در همه اعصار است، خاطرنشان کرد: این طراوت قرآن مختص یک مقطع زمانی است.

آیت الله معلمی ادامه داد: حقیقت مخمصه امروز جوامع بشری در دوری از مفهوم قرآن نهفته است.

وی بیان کرد: مصداق این امر به ویژه در کشورهای اسلامی که تحت حاکمیت ننگین استکبار زندگی می کنند و در زیر سایه استکبار به دنبال امنیت هستند، نشان دهنده دوری این کشورها از حقیقت و معنای آیات نورانی قرآن است. یک

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: اگر مؤمن و مسلمانی در سایه قرآن زندگی کند قطعاً برتر است و هیچکس بر او مسلط نخواهد شد.

امام جمعه قائم شهر می فرماید: قرآن همه شئون اخلاقی و انسانی و همه امور مربوط به برقراری عدالت در جامعه و همه تصمیمات نورانی آن درباره عزت و اعتماد در جامعه اسلامی است.

آیت الله معلمی گفت: بنابراین این کتاب نورانی شایسته توجه ویژه است که یکی از نکات بسیاری از برنامه های مهم با موضوع تربیت است و یکی از اقدامات مورد نظر برگزاری جشنواره تلاوت مجلسی است.

وی با اشاره به لزوم توجه نسل جوان انقلاب به قرآن، مفاهیم و معارف آن، خاطرنشان کرد: به اندازه ای که جوانان ما به مفاهیم قرآن روی بیاورند، در مسیر تعالی گام برداریم. آبادانی و اعتماد به نفس و ایمان و قطعاً قرآن برکات بسیاری دارد که تضمین شده است و این تمسک به قرآن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: بسیار خرسند و مفتخریم که شهرستان مزین به نام امام عصر (عج) میزبان هفدهمین دوره جشنواره جزء خوانی قرآن کریم در مازندران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید