دولت؛ در جهت تقویت و تعمیق روابط سیاسی

ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784072

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت سیزدهم به سمت تحکیم و تعمیق روابط سیاسی حرکت کرده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: هر چه دولت ها در عرصه دیپلماسی سیاسی فعال و موفق تر باشند، روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آنها بیشتر توسعه می یابد.

وی گفت: مزایای روابط دیپلماتیک تنها به دستاوردهای سیاسی محدود نمی شود، زیرا تقویت، تعمیق و توسعه پایدار روابط سیاسی، منافع بسیاری را در همه زمینه ها برای کشورها به همراه دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، روابط سیاسی را مبنای دیگر روابط دو طرف دانست و گفت: به این ترتیب هر چه روابط نزدیکتر و موثرتر در این حوزه باشد، دستاوردهای اقتصادی و روابط بیشتر همراه خواهد بود. پایدار خواهد بود.”

وی با اشاره به برخی تردیدها در برقراری روابط سیاسی با کشورهای دیگر، افزود: برخی از دولت های ما ضعیف و برخی دیگر قوی عمل کرده اند. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 با تنش هایی در اصول روابط دیپلماتیک با برخی کشورها مواجه شدیم.

حیدری گفت: این در حالی است که پس از انتخابات و به دلایل مختلف از جمله دولت جدید و رویکرد آن به استقبال از کشورها، روابط سیاسی ایران با سایر کشورها تقویت شده و دولت سیزدهم به دنبال رویکردی جدید به اصول دیپلماسی است. . است.

وی یادآور شد: نگاه دولت سیزدهم در درجه اول برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و سپس با کشورهایی است که با ایران روابط دیپلماتیک دارند. از سوی دیگر وزیر امور خارجه فردی با تجربه و آگاه و دارای اصول دیپلماتیک است.

حیدری گفت: با همه این تفاسیر به نظر می رسد روابط سیاسی ایران با سایر کشورها به سمت بهبود شرایط و تحکیم روابط پیش می رود، هرچند برای بررسی و ارزیابی عملکرد دولت در این زمینه به یک بازه زمانی چند ماهه نیاز است.

عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اما به هر حال آنچه در ابتدای کار دولت به چشم می خورد این است که حرکت خوبی در این حوزه آغاز شده و امیدواریم با قدرت ادامه پیدا کند. “

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید