دولت بار مالی اجرای رتبه بندی معلمان را نمی پذیرد

دولت بار مالی اجرای رتبه بندی معلمان را نمی پذیرد

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه بودجه این لایحه تنها در سال 1400 12.5 میلیارد تن بوده است، گفت: دولت می گوید برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بیش از 12.5 میلیارد تن نیاز دارد. «محاسبات دیوان محاسبات کشور را هم به آنها دادیم که اینطور نیست.

منادی سفیدان ادامه می دهد: هیئت امنا حدود 20 روز است که این لایحه را برگزار می کند اما دولت نامه ای در خصوص تصویب بار مالی اجرای لایحه رتبه بندی ارسال نکرده است. تصویب این بودجه به صورت شفاهی از سوی دولت در مجلس ابلاغ شد، در جلسه سران سه قوه مطرح شد و رئیس جمهور نیز آن را تصویب کرد. اکنون نامه را آماده کرده اند اما ظاهراً معاون اول رئیس جمهور برای قبول بار مالی آن را امضا نکرده است».

این لایحه روز یکشنبه بررسی می شود
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: واقعیت این است که در این میان عده ای کار را سخت می کنند و توافق دولت و مجلس را زیر پا می گذارند. تمامی ابهامات این لایحه قابل رفع است. متاسفانه دولت هنوز نامه بار مالی خود را ننوشته و مشمول اصل 75 قانون اساسی است. «روز یکشنبه در صحن کمیسیون آموزش مجلس بررسی خواهیم کرد و با حضور نماینده هیئت امنا و دولت ابهامات و ایرادات را برطرف خواهیم کرد.

با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان از آذرماه، افزایش حقوق آنها در نظر گرفته می شود. این 6 ماه دوم سال است. از سوی دیگر واعظ سفید پوست پیش از این گفته بود که 730 هزار معلم مشمول این لایحه خواهند شد. با توجه به حداقل افزایش حقوق چهار میلیون تنی این تعداد معلم و حدود 17 هزار و 500 میلیارد تن، بودجه 6 ماهه نیاز است. یعنی حدود 5 تریلیون تن کسری بودجه!

حال باید دید دولت و مجلس با اصل 75 قانون اساسی چگونه این کسری بودجه را جبران خواهند کرد؟ (اصل 75 قانون اساسی: پیشنهادات قانونی، پیشنهادها و اصلاحات نمایندگان مجلس در مورد لوایحی که موجب کاهش درآمدهای عمومی یا افزایش هزینه های عمومی می شود و در صورتی قابل طرح در مجلس است که از نحوه جبران کاهش درآمدها یا بودجه جدید اطلاع داشته باشیم). بود.)

دیدگاهتان را بنویسید