دولت باید از بسیج برای حل مشکل زاینده رود استفاده کند

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789774

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با بیان اینکه اکثریت طلاب زیر خط فقر هستند، گفت: دولت باید از بسیج برای حل مشکل زاینده رود استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج گفت: از عمر خود می‌گذرد. به فرموده امام راحل، عرض و طول بسیج، عرض و طول کشور است; اولین گروهی که در بسیج تشکیل می شود طلاب و دانش آموزانی هستند که امام راحل نیز از آنها نام می برند که امروز نام تشکیلاتی آنها سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون است.

حجت الاسلام تویسرکانی با یادآوری اینکه امروز این سازمان بالغ بر 120 هزار عضو دارد، تصریح کرد: از این تعداد 62 هزار نفر خواهران طلبه در مقاطع مختلف و حدود 60 هزار نفر برادر دانشجو هستند که این تعداد شغل آنهاست. عمدتاً رهنمودها و بینش ها، خدمات و حضور در گروه های جهادی.

وی با یادآوری خدمات این گروه در ایام مبارزه با ولیعهد به حضور اعضای این گروه از بسیجیان در تشکل ها و در کنار بیماران ولیعهد اشاره کرد و افزود: داشتند و در آن ایام شهدایی را تقدیم می کردیم. این گروه.

حجت الاسلام تویسرکانی با تاکید بر حضور پرشور طلاب بسیجی در ارائه خدمات در ایام ولیعهد به فعالیت این قشر در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: امروز هزاران دانش آموز بسیجی فضای مجازی را امتحان می کنند و فضای مجازی را رصد می کنند تا شبهه ایجاد کنند. «مجازی گرایی و پاسخگویی به آن، روشنگری و تولید محتوا از جمله فعالیت های دانش آموزان بسیجی در این عرصه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به دیدار با اهالی حوزه و برخی دوستان مسئول ظرفیت سازی برای حضور روحانیون بسیجی در فضای مجازی، تصریح کرد: کار اصلی طلاب بسیجی در سه حوزه ارشاد است. ، علم و ایمان هم باورهای دینی، هم بصیرت افزایی و هم خدمت به مردم در قالب گروه های جهادی، مؤمنان در کمک هایی خلاصه می شود که جریان انقلابی به محرومان و مستضعفان می کند.

وی با یادآوری اینکه این سه حوزه نقش این قشر در جامعه است، افزود: .

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به برنامه ریزی های دشمن برای سمینارها، سمینارها را مایه انقلاب دانست و تاکید کرد: در این نوع تفکر انحرافی خطرات زیادی وجود دارد.

همایش های علمی، تشکیل گروه های علمی، گردهمایی هزاران استاد از سمینارها برای تولید محتوا، ارتباط با مراجع تقلید از جمله ماموریت های مهم در حوزه علمیه بسیج دانشجویی انقلابی ماندن کل کشور است و از دیگر موارد بحث های علمی، تحقیق در حوزه های علمیه.

تغییر نام سازمانی بسیج دانشجویی در طول زمان

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به تقسیم بندی بسیج طلاب به سه بخش اساتید، روحانیون و طلاب، تصریح کرد: به; تولید علوم مفید در علوم انسانی را به این افراد واگذار کردیم.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: بسیج طلاب نیروی طلبه ای است که سال های اول ورود به حوزه علمیه را زنده می کند که فعالیت های دیگری برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، بسیج روحانیون روحانیونی هستند که سطوح اول، دوم و سوم را آموخته و دارای وظایفی هستند. هر کدام از این گروه ها یکی از ماموریت ها را بر عهده دارند و امروز این معاونت پژوهشی برای بسیج اساتید و نخبگان حوزه ها منصوب شده و به همین دلیل مستقل از بسیج دانشجویی است که هم اکنون در 6 استان قم، مشهد، اصفهان است. تبریز، شیراز، اهواز، تهران; هرچند برای 32 استان برنامه داریم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین گروهی که درد محرومیت و فقر را تجربه کرده اند طلاب و روحانیون هستند، گفت: حدود 250 هزار طلبه در کشور داریم که از این تعداد حدود 10 هزار روحانی در دستگاه های حاکمیتی کشور حضور دارند. حدود 240 هزار دانشجو از دولت و سایر ارگان ها حقوق دریافت نمی کنند و با پول آموزش و وکالت زندگی خود را اداره می کنند، با حقوق بسیار کم زندگی می کنند که به نظر من زندگی این افراد واقعاً شبیه معجزه است، اگرچه این ده هزار نفر دریافت می کنند. دستمزدهای معمولی، اما اکثریت دانشجویان از این دستمزدهای معمولی محروم هستند و زیر خط فقر زندگی می کنند که شاید بسیاری از مردم متوجه آن نباشند.

یک ویدیو پخش کنید

کد دانلود ویدیو

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به زندگی اشرافی تعداد بسیار محدود 250 هزار طلبه گفت: و آنها را مشتی از نمونه های خوب معرفی کرد. روحانیت در این زمینه مظلوم واقع شده و مورد تهمت قرار گرفته و آماده حمله و تمسخر است. و این تبلیغات علیه روحانی آنقدر شدید است که حتی دوستان هم به سختی می توانند باور کنند که اکثر روحانیان زیر خط فقر زندگی می کنند.

زمینه فعالیت خواهران طلبه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: حدود 65 هزار خواهر بسیجی و این تعداد در بحث های اجتماعی از جمله کمک به مستمندان و مؤمنان، گروه های جهادی، توصیه به سبک زندگی اسلامی، بازدید از مراکز دیگر داریم. مهدکودک ها و پایگاه های مقاومت، بسیار فعال هستند، راستش نیروهایی هستند که بی سر و صدا در خدمت انقلاب هستند.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه همه اقشار بسیج به صورت داوطلبانه در فعالیت ها شرکت می کنند، تصریح کرد: ما به هیچکس حقوق و دستمزد نمی دهیم، بسیاری از این افراد به مرکزی برای جمع آوری کمک های مردمی بسیج تبدیل می شوند.

وی گفت: بیش از 50 هزار پایگاه مقاومت در سراسر کشور داریم. بنابراین در بحث های آموزشی و حمایت از سبک زندگی و حمایت های حومه شهر تعداد دانش آموزان خواهر بیشتر است و خواهران معمولاً هر جا که بتوانند بهتر عمل می کنند و ایفای نقش آنها بیشتر و بهتر می شود.

رئیس سازمان معلمان، طلاب و روحانیون «بسیج» خطاب به مسئولان کشوری گفت: مسئولان باید مشکلات مختلفی را که در کشور وجود دارد حل کنند و این مشکلات عمدتاً ناشی از بی توجهی به سیاست و دستورات انقلابی است. مقام معظم رهبری و قوانین مصوب: «و با توجه به اینکه در کشور مشکلی با قانون، سیاست و نقشه راه نداریم، باید از نیروهای کارآمد، فعال، خلاق، مخلص و جهادگر که فراوان است استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی همه عرصه های موجود در جامعه ای که اقیانوسی بی پایان است و دولت آیت الله رئیسی با استفاده از این نیروی عظیم و مخلص به راحتی می تواند مشکلات کشور را حل کند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، عدم استفاده از این ظرفیت عظیم را مایه خیر و برکت برای کفار خواند و تصریح کرد: با وجود بسیج مشکلات امروز کشور به نوعی نارسایی مدیران سابق است. باید پاسخگو باشد.» مشکلی مثل زاینده رود.

وی با اشاره به مشکلات امروز که ناشی از عدم توجه و ترک عملکرد کارکنان قبلی است که باید جبران شود، جبران خسارت را با کمک بسیج محقق می کند و تاکید کرد: اصلاح شود.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: ما با این همه منابع و امکانات در این کشور ثروتمند زندگی می کنیم و من هم مانند بسیجی از همه سختی های زندگی و مشکلاتی که مردم دارند ناراحت هستم. از مسئولان می خواهم به تدابیر مقام معظم رهبری عمل کنند و هر ضربه ای که می خوریم از نافرمانی ولایت است. هر جا که موفق شدیم و همچنین موفقیت نیروهای مسلح این به دلیل اطاعت محض ولایت است.

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به اثربخشی اقتصاد مقاومتی و اجرا نشدن آن در جامعه، گفت: بسیج می تواند اقتصاد مقاومتی را در کشور پیاده کند و سبک زندگی اسلامی را نهادینه کند. در علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، در اقتصاد و عدالت، مبارزه با فساد و تمایز با دشمن در عرصه استقلال و آزادی می‌تواند پایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید