دولت باید با اجرای دقیق سیاست از امنیت غذایی محرومان حمایت کند/ معجزه تبدیل یارانه واردات به یارانه تولید


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837758

عضو هیأت علمی آموزشی و پژوهشی امام خمینی:

عضو هیئت علمی دانشکده آموزش و پژوهش امام خمینی(ره) با اشاره به معجزه تبدیل یارانه واردات به یارانه تولید دانش بنیان، گفت: این سیاست باید با کمترین فشار بر نیازمندان اجرا شود، یارانه ها باید هوشمندانه باشد و از امنیت غذایی محرومان محافظت کنیم.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد توکلی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبر نگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی و لزوم کمک به دولت برای عبور از این مرحله سخت، گفت: ارز 4200 تومانی از ابتدا ناقص متولد شد، دولت نباید اجازه می داد بازار آزاد از آن مسیر منحرف شود که نشد. و در حال حاضر شاهد مشکلاتی از قبیل قاچاق و امثال آن هستیم.
وی ادامه داد: اکنون دولت فعلی باید تاوان سیاست های غلط اتخاذ شده در دولت قبل از سال 1397 را بپردازد و امیدواریم پس از آن دولت بتواند وضعیت اقتصادی کشور را تثبیت کند و تورم را مهار کند و از همه مهمتر بتواند. برای چرخاندن چرخ. «تولید محلی را سریعتر حرکت دهید.
استادیار اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: به هر حال دولت تصمیم به اجرای این سیاست دارد و می خواهد قیمت اقلامی مانند آرد و روغن و … را تعدیل کند در حالی که اینطور است. ، ما باید کمک کنیم. این سیاست باید با کمترین فشار بر طبقات ضعیف اجرا شود. یارانه ها باید هوشمندانه باشد و امنیت غذایی محرومان را حفظ کند.
وی افزود: مهمتر از همه این است که دولت سیاست مشخصی برای کنترل قیمت ارز آزاد دارد وگرنه در سال آینده باز هم در مورد اختلاف قیمت این بار بین 23 هزار تن با ارز آزاد صحبت خواهیم کرد که اکنون حدودا 5 هزار تن.»
توکلی افزود: یکی از اشتباهات ما در دهه های اخیر ادامه دادن یارانه به واردات محصولاتی مانند دانه های روغنی، مواد اولیه دامی و دارو بوده است. این نه تنها نیاز ما به دلار را افزایش داد، بلکه مانع تولید داخلی شد و امنیت را شکننده کرد. غذا و دارو
وی گفت: در شرایط فعلی بهترین گزینه پرداخت یارانه به تولیدکنندگان این اقلام با اولویت شرکت های دانش بنیان برای افزایش ظرفیت تولید داخلی است. از این طریق می توانیم انقلابی در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید