دولت باید در خصوص معوقات حقوق بازنشستگان اقدام جدی کند

دولت باید در خصوص معوقات حقوق بازنشستگان اقدام جدی کند

علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست اتحادیه ایثارگران جامعه کارگری با اشاره به افزایش نرخ تورم گفت: چند سالی است که کسری بودجه را از جیب مردم می گیرند. افراد ضعیف جامعه و کارگران با افزایش تورم. در واقع تورم نوعی مالیات است، حال سوال اینجاست که چرا باید هزینه های دولت را در حوزه های مختلف پرداخت کنیم؟

وی ادامه داد: این وضعیت ناشی از سیاست های دولت هاست. در این شرایط افرادی که زمین، مسکن، بورس و… دارند سود خواهند برد و بر خلاف حقوق بگیران بیشترین ضرر را خواهند داشت. در واقع پول از جیب ما خارج می شود و به جیب کسانی که زحمت نمی کشند می برند.

حیدری گفت: کاهش ارزش پول و افزایش تورم به این معناست که کارگران و مستمری بگیران ارزش کار خود را به کسانی بدهند که هیچ تلاشی نکرده اند. دولت ها نمی فهمند که با این سیاست ها و گسترش فقر چه آسیب هایی به مردم فقیر و زحمتکش می زنند.

نایب رئیس اتحادیه کارگری پیشکسوتان گفت: به نظر من این موضوعات مهمتر از بحث افزایش دستمزد سالانه است زیرا افزایش تورم اثر افزایش دستمزد را نیز از بین می برد و قدرت خرید را کاهش می دهد.

حیدری با اشاره به اینکه چه کسانی باید پاسخگو باشند، گفت: حرف من مستقیما متوجه دولت، شخص رئیس جمهور و وزارت اقتصاد دولت است. ارز پارسال 24 تومان بود و الان 40 درصد افزایش یافته است. همه قیمت ها بر همین اساس است. در این صورت، اگر حداقل وظیفه را بپذیرید و مستمری بگیرید چه؟ چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی ادامه داد: با توجه به نرخ تورم، ارزش 5 میلیون و 600 تومان در سال اول به کمتر از 3 میلیون تومان رسیده است. این فشار اقتصادی غیرقابل تحمل است. دولت چه تصویری برای ما ترسیم می کند؟ وضعیت درمان چگونه است؟ دولت باید در قبال آنها پاسخگو باشد. دولت باید راه حلی داشته باشد.

این فعال کارگری گفت: مسائلی مانند سهمیه بندی و افزایش دستمزد تنها می تواند بخشی از مشکل و عقب ماندگی دستمزد ما را جبران کند و مشکل اصلی سیاست دولت است. مقصر این وضعیت سیاست نهادهایی مانند مجلس و دولت است. اگر ارز 4200 تومانی را بردارند معلوم است که به این وضعیت می رسیم.

حیدری در ادامه به احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر اختلاف حداقل دستمزد کارگران و مستمری بگیران در کشور، لشکری ​​و تامین اجتماعی زیر صد هزار بوده است. تومان اما با مصوبه اخیر دولت این تفاوت به یک میلیون تومان رسید.» امروز حداقل 6 میلیون و 600 به بخش دولتی و حداقل 5 میلیون و 600 به بخش خصوصی می رسد. این عقب ماندگی

دیدگاهتان را بنویسید