دولت با من در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک/فدراسیون جودو برای رفع بلاتکلیفی های مالی صحبت نمی کند.

ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800879

ادغام بودجه ای نهادهای غیردولتی و دولتی جنبه تخصصی ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: پس از گزارشی که خزانه دار ابهاماتی را مطرح کرد، طی نامه ای از فدراسیون جودو درخواست کردیم و خدای ناکرده پاسخ مستند بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صالح امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با موضوع ادغام بودجه وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک گفت: در مکاتبه با دولت و نقص در ادغام بودجه کمیسیون و وزارت. مهم ترین نکته این است که ما با یک نهاد بین المللی روبرو هستیم که به دخالت دولت حساس است. دولت از ما حمایت می کند و ما همیشه قدردان آن هستیم.

وی افزود: ما یک نهاد عمومی غیردولتی هستیم و وقتی در قانون از ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد نام برده می شود، تجمیع بودجه یک نهاد مردم نهاد و دولتی جنبه تخصصی ندارد. علاوه بر این، هر دستگاه انگیزه بیشتری برای پیگیری بودجه خود نسبت به دستگاه دیگر دارد. برای سه رویداد در سال آینده به 4 میلیون دلار ارز نیاز داریم تا نیازهای سه کاروان بزرگ در هانگژو، قونیه و چین را برطرف کنیم. ادغام، انگیزه پیگیری را از دستگاه سلب می کند و در صورتی که دستگاه مادر اعلام کند امکان تهیه و پرداخت وجود ندارد، حضور در رویداد لغو می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خسارت این تصمیم را اعلام می کنیم اما مشمول هر تصمیمی از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم. مجلس مرکز تحقیقات دارد و در راستای منافع ملی تصمیم می گیرد. نامه نوشتیم و صحبت کردیم. هفته گذشته با نمایندگان کمیسیون فرهنگی جلسه داشتیم. در نهایت تصمیم مجلس است و همه نهادها از جمله ما موظف به رعایت تصمیمات مجلس هستیم.

صالحی امیری به ستاد برگزاری بازی های آسیایی گفت: در چند ماه اخیر جلساتی درباره بازی های آسیایی داشتیم. در این جلسات سرپرست کاروان، مشاور عالی و معاون قهرمان و مدیرکل خطی وزارت حضور داشتند. مجموعه فدراسیون های اعزامی به جلسات ستاد کمیته دعوت شد. همچنین در دو جلسه گذشته در ستاد عالی بازی ها به ریاست وزیر تصمیماتی اتخاذ و با چارچوب برنامه های مصوب موافقت شد. سیاستی که در 4 سال گذشته بین کمیسیون و وزارتخانه بوده، پاسخگویی است و سه ضلع کمیسیون، وزارتخانه و فدراسیون ها همیشه مسئول هستند.

وی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک تصریح کرد: انتخابات کمیته 17 اسفندماه در سالن پرشین برگزار و ستاد انتخابات تشکیل و برنامه ریزی می شود. اینها مسائل فرعی در انتخابات است و ما هنوز تصمیمی نگرفته ایم. ما در زمان خود در مورد انتخاب متخصصان تصمیم می گیریم و تاکنون نامی از کسی ذکر نشده است. کاری که ما به عنوان کمیسیون انجام می دهیم، تشکیل جلسه انتخاباتی است. در صورتی که در روز جلسه تعداد اعضا به اکثریت لازم نرسید، مجمع طبق شرایط تصمیم گیری خواهد کرد. ما نمی توانیم 6 مارس را پیش بینی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک به مناسبت انتصاب سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: اتفاقی که در رشته ژیمناستیک افتاد قانونی و مطابق اساسنامه فدراسیون بود. رهبر و رهبر منصوب، آمادگی برای انتخابات را تضمین می کنند و خدای ناکرده این امر در چارچوب اساسنامه مصوب فدراسیون انتخاباتی صورت می گیرد.

صالحی امیری با تاکید بر حضور تیم ملی فوتبال بانوان در جام ملت های آسیا خاطرنشان کرد: حضور بانوان در مسابقات بین المللی فراتر از نتایجی که دریافت می کنند و علاوه بر جوایز ورزشی و قهرمانی باعث افزایش اعتبار و اعتبار جمهوری اسلامی ایران می شود. ” تفکر رسانه های غربی تبعیض جنسیتی را تشویق می کند. به همین دلیل است که از تمامی فدراسیون های بانوان برای حضور در رویدادهای بین المللی حمایت می کنیم.

وی با اشاره به حضور رئیس برکنار شده فدراسیون جودو در انتخابات و اختلاف بودجه با میراسماعیلی خاطرنشان کرد: تصمیم رئیس فدراسیون جودو در انتخابات کمیته ملی المپیک هنوز به نتیجه نرسیده است اما این موضوع باید در مورد جودو باید بگویم که پس از گزارشی که در آن ابهاماتی از سوی صندوقدار مطرح شد، طی نامه ای از فدراسیون درخواست کردیم و خدای نکرده جواب مستندی بدهند و بر اساس پاسخ مستند ما دریافت کردند، بودجه آنها را پرداخت خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره تناقضات اساسنامه این کمیته با حق رای فدراسیون ها برای فدراسیون های شرکت کننده در انتخابات گفت: ابهامات زیادی وجود دارد. ستاد انتخابات از کمیته بین المللی المپیک به صورت مکتوب درباره این ابهامات سوال خواهد کرد و با توجه به پاسخ رسمی کمیته بین المللی المپیک در این مورد تصمیم گیری خواهیم کرد.

صالح امیری در پایان گفت: تا به امروز هیچ فردی در دولت با من درباره مجلس پیش از انتخابات صحبتی نکرده است و طبیعی است که چنین صحبتی صورت نگیرد. کمیته یک نهاد مستقل است و به منشور المپیک گزارش می دهد. انتخابات توسط مجمع عمومی با رای مستقیم 60 عضو برگزار می شود و هرگونه مداخله در روند انتخابات کمیسیون غیرقانونی تلقی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید