دولت با واگذاری شرکت های دولتی در قالب بخشودگی بدهی مخالف است


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877507

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم با واگذاری شرکت های موفق دولتی در قالب رد دیون مخالف است، از رایزنی دولت با روسای دو قوه دیگر برای انجام وظایف بودجه ای از این طریق خبر داد. کمترین تاثیر را دارد منفی باشی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان هندوزی در یک برنامه 120 ثانیه ای در گفت و گو با وزیر اقتصاد گفت: یکی از نکاتی که باید در آن تجدید نظر کنیم این است که در سال های اخیر دولت بنگاه های اقتصادی خوب خود را در قالب پرداخت بدهی طلبکاران در اختیار طلبکاران قرار داده است. برخی را که گاه صلاحیت و صلاحیت مدیریت این بنگاه ها را نداشتند، گماشت.

وزیر اقتصاد افزود: بخش‌های مذکور بنا به درخواست دولت این شرکت‌ها را به عنوان بازپرداخت بدهی‌های خود پذیرفتند، اما چون تخصص و مهارت لازم برای مدیریت آن را نداشتند، متأسفانه مشکلاتی برای هر دو پرونده به وجود آمد. و استخدام کارگران.”

هندوزی افزود: در جلسه اخیر شورای عالی انتصابات این موضوع مطرح شد و تقریبا همه اعضا مخالف بودند که ما در دولت جدید بخواهیم رویه قبلی را ادامه دهیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به تکالیف قانون بودجه 1401 برای بازپرداخت بدهی ها گفت: در حال حاضر در حال رایزنی با مدیران سه صنعت هستیم تا ببینیم چگونه این تکلیف قانونی را به نحوی انجام دهیم که کمترین اثر را داشته باشد. بسیاری از شرکت های دولتی تاثیر منفی بر کاهش بهره وری و تولید شرکت های خوب اقتصادی در کشور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید