دولت به دنبال برنامه ریزی “سفر ارزان” است


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818417

معاون اول رئیس جمهور گفت که دولت در برنامه ریزی یک “سفر ارزان” جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم به تقویت و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است، گفت: به افزایش حجم سفرهای نوروزی نسبت به سال 98 و همچنین افزایش حجم سفرهای نوروزی نسبت به سال 98 افزایش شور و امید در بین مردم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شیوع تاج در سال های گذشته و تکمیل مراحل واکسیناسیون در دولت سیزدهم، گفت: امسال نیاز جدی مردم به سفر نوروزی وجود داشت که خوشبختانه این اتفاق افتاد و رونق گرفت. در سفر «از تاج نوروز امسال اپیدمی داشتیم.

محبر از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای راه اندازی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری و ستاد متبوع آن در تمامی استان ها و همچنین همکاری و هماهنگی تمامی آژانس های مسافرتی در نوروز قدردانی کرد. سفر در نوروز می تواند الگویی مناسب برای سایر پرونده های اجرایی و اداره کشور باشد.

مخبر با تاکید بر اینکه ظرفیت، خلاقیت و فرصت های موجود در بین مردم را در هیچ دستگاه دولتی و اجرایی نمی توان یافت، گفت: استفاده از ظرفیت مردم در همه عرصه ها زمینه ساز موفقیت و موفقیت در انجام کارها است؛ در حالی که این ظرفیت ها و ظرفیت های مردمی در همه عرصه ها به کار گرفته می شود. اما هنوز نتوانسته ایم مردم را در بحث گردشگری به میدان بیاوریم و وزارت میراث و سایر دستگاه ها باید با حکمرانی مناسب این عقب ماندگی در حوزه گردشگری کشور را جبران کنند.

معاون اول رئیس جمهور وجود چهار فصل و طبیعت بکر را از نعمت های بزرگ کشور دانست و به ورود گردشگران زیادی به تهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های وزارت میراث شاهد حضور پرشور مردم تهران بودیم.

مخبر با اشاره به ظرفیت زیاد دسترسی به دریا و وجود سواحل در کشور گفت: باید از ظرفیت دریا در شمال و جنوب کشور برای بحث گردشگری دریایی به خوبی استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: گردشگری یک ظرفیت مغفول مانده در کشور است که تاکنون سرمایه گذاری های لازم در این زمینه صورت نگرفته است و توجه و سرمایه گذاری در این بخش می تواند بسیار سودآورتر از سایر بخش های اقتصادی باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از دولت و قوه مجریه خواست تا امکان و پیگیری نحوه تامین ساختمان ها و امکانات عمومی استان های کشور در سفرها به ویژه نوروز را برای زنده نگه داشتن مردم در نظر بگیرند.

این مخبر همچنین تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد سفرهای نوروزی و شور و نشاط و امید در کشور در ایام نوروز، دستگاه های آسیب شناسی مربوطه علاوه بر بررسی و پیگیری برخی کاستی ها، کاستی ها و مشکلات در این زمینه آنچه لازم است انجام دهند. با ارائه خدمات مطلوب مردم، روند افزایش سفر در سال جاری در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در سفر به نوروز 1401 را از دیگر نکات مثبت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات گردشگری برشمرد و ادامه داد: ظرفیت و انگیزه بالای گروه های جهادی برای خدمت به مردم نیز باید باشد. در نظر گرفته شود و از این ظرفیت در کنترل جاده ها و ارائه خدمات به مردم به ویژه در بخش پزشکی در سال های آینده استفاده شود.

این مخبر با اشاره به گزارش پلیس راهور ناجا و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کاهش قربانیان و حوادث رانندگی در سال جاری نسبت به سال های گذشته، گفت: آسیب شناسی در این زمینه البته ضروری است. تشکیل جلسات منظم هیأت وزیران یکی از مهمترین عوامل کاهش قربانیان و تصادفات رانندگی در جهت رفع شیوع بیماری بود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش استانداران جنوبی مبنی بر ورود خیل عظیم گردشگران نوروزی به جزایر جنوبی گفت: اینها از نعمت های خداوند برای کشور است و باید با ایجاد جاذبه های مورد نیاز فراهم و تسهیل شود. مردم می توانند در سال های آینده با این نقاط کشور آشنا شوند و وارد آن شوند.

این مخبر به استاندار هرمزگان دستور داد تا پایان سال جاری جزایر دیگری در اطراف استان به ظرفیت های گردشگری کشور اضافه شود و دولت و همه دستگاه ها و وزارتخانه ها آماده کمک ها و اعتبارات لازم هستند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نگرانی های مقام معظم رهبری در مورد آمار تصادفات و فوتی نوروزی گفت: شهر هایشان را سکونت کنید.

این مخبر افزود: در دولت سیزدهم تصمیمات جدی برای افزایش اسکان گرفته شده است و امیدواریم در چهار سال آینده بتوانیم بخشی از مشکلات و مسائل این حوزه را برطرف کنیم تا بتوانیم اسکان را تامین کنیم. برای مردم مناطق دیدنی کشور فراهم شده است.”

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت سفر ارزان برای مردم تاکید کرد و گفت: دولت به طور جدی برنامه ریزی برای سفر ارزان قیمت دارد و وزارت میراث نیز در حال بررسی برنامه هایی برای رفع این مشکل است.

مخبر رسیدگی به زیبایی مناطق و جلوگیری از ورود زباله و زباله به محیط طبیعی را از دیگر وظایف اصلی دولت برشمرد و از وزارتخانه های کشور، میراث و صنایع دستی خواست در این زمینه اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند. .

مخبر در پایان تصریح کرد: بحث سفر و گردشگری مختص فصل خاصی از سال نیست و دستگاه های مربوطه باید در طول سال آموزش های لازم را در این زمینه داشته باشند و همچنین می توانیم تعطیلات را در طول سال ساماندهی و تقسیم بندی کنیم. از نقاط مختلف کشور در فصول مختلف تهیه کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از دستگاه های ذیربط که در هفته های اخیر با همدلی و همدلی در خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز کارنامه قابل قبولی را به ثبت رسانده اند تشکر کرد. وی گفت: دولت مردمی نشان داده است که با کمک مردم می تواند مسائل مهم را به صورت اردویی انجام دهد.

وی ادامه داد: همه فرمانداران در ایام نوروز وظایف خود را به خوبی انجام دادند و همکاری های لازم بین تمامی دستگاه ها برای خدمت رسانی به مردم با وجود افزایش سفر و حجم زیاد گردشگران انجام شد.

وی همچنین از حمایت های لازم و همچنین اعلام مصوبات برای سفر مردم به نوروز از دکتر محبر تشکر کرد.

استاندارهای پنج گانه همچنین گزارش ویدئو کنفرانسی از قاچاق و اسکان، آمار فوتی ها و جراحات به ویژه کاهش قربانیان در جاده های نوروزی امسال نسبت به سال های گذشته، بازدید از موزه ها و جاذبه های گردشگری، اصلاح نقاط حادثه خیز و کاهش تلفات ارائه کردند. و تصادفات جاده ای، جهش گردشگری دریایی، افزایش حضور گردشگران در جزایر جنوبی کشور، نحوه آماده سازی و تجهیز مراکز اقامتی و مدارس، تهیه کترینگ و آرد و نان برای استان های دارای مقاصد گردشگری بالا، نظارت بر مجتمع های میانی. و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی از بوم گردی و روستاهای کشور بازدید کردند.

معاون اول رئیس جمهور پیش از این مراسم از نمایشگاهی با موضوع مجموعه اقدامات و تلاش های دستگاه های مختلف برای سفر ایمن مردم در نوروز بازدید کرد.

این مراسم با حضور نمایندگان 23 دستگاه از جمله ناجا، سازمان اورژانس کشور، جمعیت هلال احمر و وزارتخانه های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی در خصوص سفر نوروزی 1401 در حوزه ایمنی و تعمیرات اضطراری – نکات ایمنی در جاده ها، جلوگیری از افزایش قیمت بلیت ریلی و هواپیما، اقدامات برای کاهش تلفات و تصادفات جاده ای، ماموریت های اورژانس و وزارت بهداشت برای رسیدگی به حادثه دیدگان در محل و همچنین تحویل سریع و سریع مصدومان به مراکز درمانی و بیمارستانی زمان، ظرفیت سازی و امکانات اسکان نوروزی در مدارس و اسکان، استقرار ایستگاه های سلامت، ارائه خدمات، افزایش داوطلبان هلال احمر و جوانان بشردوستانه و فعال سازی 35 نقطه امداد و نجات. پرستاران ویژه در دسترس هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید