دولت به شدت از آسیب دیدگان سیل حمایت می کند

ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۶
کد خبر: 1798358

محرابیان گفت: دولت با تمام توان از اقوام سیل زده حمایت می کند و تا پایان رنج در کنار نزدیکان آنها خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; علی اکبر محرابیان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران استان هرمزگان با حضور عسکری رئیس کمیته کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی، حسین راسی نماینده مردم شریف شرق هرمزگان، ری. معاون سیاسی و امنیتی بخشدار و عضو ستاد مدیریت گفت: مردم باید مطمئن باشند که دولت با تمام توان از سیل زدگان حمایت می کند و تا پایان رنج در کنار آنها خواهد بود.

وی گفت: اگر بخواهیم تصمیمات عملیاتی را دسته بندی کنیم، یکی از مهم ترین مسائل، امداد است. بر اساس گزارش ها، این اقدامات در مراحل پایانی خود است و از بزرگراه می خواهم برای بازگشایی معابر و حلال عمر به تلاش خود برای کمک رسانی ادامه دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه هلال احمر باید در حالی خدمات رسانی کند که مردم نیاز به کمک دارند، گفت: ساکنان خانه هایی که آسیب دیده اند و احتمال خسارت وجود دارد باید از سوی هلال احمر تشویق شوند تا از مکان های ارائه شده توسط هلال احمر بازدید کنند. هلال باید به گونه ای باشد که شاهد تصادف یا خسارت نباشیم.

محرابیان با تاکید بر تامین غذای گرم برای سیل زدگان گفت: این اقدام باید به محض مشخص شدن تعداد خانواده ها تا فردا انجام شود و می توان از ظرفیت گروه های جهادی و خیریه برای تحقق این امر استفاده کرد. “

وی افزود: خانواده هایی که وسایلشان درگیر سیل شده است باید شناسایی و کد ملی آنها ارائه شود تا مجموعه ای از لوازم خانگی اعم از یخچال، فرش، ظروف آشپزی و … به این عزیزان اهدا شود. “

وی در پاسخ به گزارش یکی از دستگاه های اجرایی مبنی بر قطع دسترسی به 3 روستا گفت: به مدیریت بحران استانداری هرمزگان امشب دستور ویژه داده می شود تا با ساماندهی اکیپ های مختلف موضوع را ساماندهی کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در زلزله استان هرمزگان تنها یک نفر جان خود را از دست داد که آن هم به دلیل ریزش تیرهای برق است، گفت: دستور ویژه ای از سوی شرکت توانیر برای ساماندهی و جایگزینی نادرست صادر شده است. تیرهای برق اقدامات لازم برای افزایش مقاومت تیرهای برق در سراسر کشور به ویژه هرمزگان.

محرابیان افزود: در حال حاضر هشت روستای استان هرمزگان به دلیل قطعی برق مشکل آب شرب دارند و می توان گفت تا پایان امشب روستای بی آب در استان هرمزگان نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: پس از آخرین بارندگی، منابع آبی در مناطق مختلف به ویژه شهر بشاگرد احیا شده و قسمت اعظم آب سیار برچیده شده است.

محرابیان خاطرنشان کرد: از 6 هزار و 500 کیلومتر خط انتقال بر فراز استان هرمزگان، 64 برد آب ثبت شده و تمامی حوادث در اسرع وقت برطرف شده است.

وی گفت: در بحث نوسازی منازل تخریب شده دولت موظف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض است که توسط بنیاد مسکن اجرا می شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دو نوع آسیب اضطراری و وقت گیر به زیرساخت ها داریم، گفت: هر دستگاهی باید خسارت اضطراری را که وارد حوزه های خود شده و مانع ارائه خدمات عادی شده است محاسبه و به مرکز ارائه کند.

محرابیان افزود: رفع مشکلات زیرساختی ناشی از سیل پس از تامین اعتبار تا دو روز آینده آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ایمن سازی و حصارکشی شهرک های پایین دست استقلال میناب به حدود 35 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد و از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان می خواهم عملیات اجرایی آن آغاز شود و اعتبار تامین شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: باید برای ساماندهی رودخانه ها از سد استفاده شود تا در سیلاب های بعدی خسارت زیادی نبینیم.

محرابیان گفت: اعتبارات لازم برای ایمن سازی و بهسازی پل دوم میناب تامین می شود تا در مدت یک ماه راه و شهرسازی ایمن و جهادی طراحی شود تا مردم در اثر سیل آسیب نبینند.

وی گفت: در ابتدای جاده سندرک پلی وجود دارد که نمی تواند از روی سیلاب عبور کند زیرا پل یک دهانه دارد و برای سهولت عبور آب باید دهانه دیگری اضافه کرد.

وزیر نیرو گفت: سیل اخیر به کشاورزان استان هرمزگان خسارت زیادی وارد کرده است که برای کاهش خسارت آن، وام کشاورزان سیل زده دو سال به تعویق می افتد و موضوع حل می شود.

گفتنی است همزمان با این دیدار وزیر کشور وارد هرمزگان شد و با همراهی مهندس دوستی استاندار برای حضور در جمع مردم عازم شرق استان شد.
وزیر کشور تا ساعتی دیگر آخرین دستورات لازم را در جلسه مدیریت بحران استان صادر خواهد کرد.

وزیر نیرو صبح امروز 15 دی ماه با دستور رئیس جمهور وارد هرمزگان شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید