دولت تولیدکنندگان لوازم خانگی را تهدید کرده است

محمد محبر در این جلسه با اشاره به کنترل تکانه های اولیه بازار از همه اعضا خواست تا با اتخاذ تدابیر مناسب و تقویت نظارت برای ایجاد ثبات در قیمت ها و بازار کالا اقدام کنند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت به ویژه در روزهای پایانی سال، افزود: همه کسانی که در این زمینه همکاری خوبی دارند باید مورد تشویق قرار گیرند و با متخلفان در هر صنعتی به شدت برخورد شود.

فرصت آزادسازی واردات لوازم خانگی

در این جلسه گزارش مفصلی از وضعیت قیمت ها در صنعت لوازم خانگی ارائه شد. بر اساس این گزارش، با توجه به توقف قیمت، ایجاد شفافیت در کل سامانه معاملات، ثبت دقیق فاکتورهای فروش، معرفی قیمت تولید، کاهش هزینه های تولید و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش و ایجاد محصول. تنوع از جمله راهکارهایی برای کاهش قیمت در این صنعت و بازار بود و مقرر شد برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شود.

لازم به ذکر است بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار مقرر شد در صورتی که تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت خود را در بازار واقعی تعیین نکنند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات با توجه به نیاز مردم انجام شود.

در این جلسه وزارت صمت گزارشی از آسیب شناسی و آخرین وضعیت قیمت 18 قلم از طیف گسترده کالاهای مورد نیاز شب عید و همچنین گزارشی از آخرین وضعیت قیمت یک سازنده کالا بر اساس این گزارش، تعداد کالاهای مشمول این طرح برای درج در قیمت تولیدکننده 7000 قلم اعلام شد که از این تعداد حدود 4500 قلم کاهش قیمت داشت.

همچنین گزارشی از تامین و نگهداری میوه های شب عید، توزیع گوشت، مرغ و برنج در میادین عرضه توسط وزارت جهاد کشاورزی ارائه و مقرر شد در روزهای منتهی به پایان سال تحویل شود. کالاهای اساسی به بازار مصوب قیمت به وفور هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

وضعیت توزیع کالا در سامانه های هوشمند و اینترنتی نیز یکی از گزارش های ارائه شده در این جلسه بود که بر این اساس با اشاره به رکورد 80 تن توزیع برنج با میانگین قیمت در تهران، این سامانه ها تعداد روز را تعیین کردند. قبل از پایان سال سیستم های موجود را افزایش دهید و زیرساخت های فروش و عرضه را از طریق این سیستم ها ارتقا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید