دولت در حال برداشتن گام های قاطع برای پایان دادن به تنش آبی در جنوب شرق است


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822263

به گفته مسئولان، مشکلات کم آبی مهرستان ها با اجرای طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت که در دستور کار قرار دارد برطرف می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ آب یکی از دغدغه های اصلی و همیشگی مردم بسیاری از نقاط منطقه پهناور سیستان و بلوچستان است، استانی که از نعمت بزرگی به نام دریای عمان برخوردار است، اما به دلیل کمبودهایی که در دولت های گذشته صورت گرفته، مردم آن همچنان دغدغه آب دارند. .

دغدغه هایی که با شروع تابستان به اوج خود می رسد و این روزها در سخنان مردم و در بسیاری از جاها دیده می شود، معضلی که در دو سال اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، برنامه ریزی جدی برای پایان دادن به بخشندگی است. انجام شده.

مهرستان یکی از شهرهایی است که این روزها شکایت از مشکلات آب در آن شنیده می شود و مردم می خواهند از آن پیروی کنند، مسئولان می گویند برنامه های ریز و درشتی برای پایان دادن به این مشکل در دستور کار است.


حل مشکل آب شرب مهرستان در سه بازه زمانی

در همین رابطه علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: مهرستان با 23 هزار نفر جمعیت از طریق 6 حلقه چاه با دبی 30 لیتر در ثانیه آبرسانی می شود. .

وی افزود: حل مشکل آب شرب شهر و حومه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های کوتاه مدت مهرستان برای رفع مشکلات آب، افزود: در این راستا حفاری و تجهیز دو حلقه چاه در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار دارد که اقدام به حفر چاه، خرید لوله و اتصالات و آب کرده است. . و خطوط برق در حال ساخت است.

وی افزود: قرار است این پروژه تا 45 روز آینده تکمیل و به بهره برداری برسد که در مجموع 20 لیتر بر ثانیه ظرفیت آبرسانی را افزایش می دهد.

قاسمی به برنامه های میان مدت برای کاهش تنش آبی در مهرستان اشاره و تصریح کرد: از جمله این پروژه ها می توان به تکمیل خط لوله فوقانی ماشکید به قطر 315 میلی متر به طول 27 کیلومتر و ساخت پکیج تصفیه آب برای این پروژه اشاره کرد که 15 کیلومتر دارای لوله و حفاری 11 کیلومتر ترانشه تا کنون خریداری شده است.

به گفته وی، در صورت اعطای وام 40 میلیارد تنی، این پروژه تا پایان شهریورماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه ریزی های بلندمدت برای کاهش تنش آبی در مهرستان گفت: اجرای کامل پروژه آبرسانی از سد ماشکید علیا تا سوران، مهرستان و هیدوچ شامل 58 کیلومتر از کیلومتر سوران است. به مهرستان و هیدو به طول 11 کیلومتر یکی از این پروژه هاست که نیاز به وام معادل 500 میلیارد تن دارد.

وی ادامه داد: خط انتقال به هیدوچ با اختصاص 20 میلیارد تن فولاد تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید